  • 1. Data: 2005-01-17 16:49:56
    Temat: Nieopłacona faktura a rozliczenie
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    Witam, mam bardzo ważne pytanie,
    prowadzę jednoosobową DG, niezapłacenie przez inwestora faktury dla
    mnie jest horrorem. Do tej pory motam się z US, który odroczył mi
    uprzejmie i rozłożył na raty platność VAT-u od nieoplaconych jeszcze
    faktur. Dostaję łaskawie co miesiąc część należnych pieniędzy.
    Co zrobić, powinnam wystawić fakturę,bo robota dawno zrobiona,
    natomiast co mogę zrobić, jeśli nie dostanę w terminie pieniędzy? Nie
    stać mnie po raz drugi na deptanie w US z prośbą o łaske.
    Czy nie ma żadnej ochrony dla małych przedsiębiorców jak ja...

    FrAnka
    mail: ruanna malpa os kropka pl

  • 2. Data: 2005-01-17 22:13:55
    Temat: Re: Nieopłacona faktura a rozliczenie
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    Użytkownik "Franka" <z...@n...dojdzie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stać mnie po raz drugi na deptanie w US z prośbą o łaske.
    > Czy nie ma żadnej ochrony dla małych przedsiębiorców jak ja...

    nie do kaca rozumiem

    ale polecam radce prawnegi i postepowanie nakazowe

    pozdrawiam
    bolo

  • 3. Data: 2005-01-18 08:17:58
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Mon, 17 Jan 2005 23:13:55 +0100, "bolo" <b...@n...irc.pl> wrote:

    >nie do kaca rozumiem
    >
    >ale polecam radce prawnegi i postepowanie nakazowe
    >

    >pozdrawiam
    >bolo

    dzięki, że się zainteresowaleś sprawą,
    na radce prawnego mnie nie stać, sama też prowadzę swoje rozliczenia
    finansowe.
    Jestem podwykonawcą, wykonuje projekty, wystawiam faktury dopiero
    wtedy, gdy inwestor sam otrzyma za moja pracę pieniadze od swojego
    zleceniodawcy i obiecuje, że zaplaci. Niestety, w zeszłym roku nie
    oplacił mi jednej - sporej jak dla mnie faktury i tu zaczęły się moje
    problemy z US. Rozliczyć musiałam ( może niepotrzebnie!???, ale jak
    tego uniknąć, czy mozna fakturę wycofać i w jaki sposób?) fakturę,
    podatek i VAT, a pieniędzy dostałam tylko ok.1/8 ....
    Teraz obawiam się podobnej sytuacji - powinnam wystawić fakturę, ale
    co zrobić, jeśli mi jej nie opłacą w terminie, lub zapłacą tylko
    zaliczkę? Jak ją rozliczać z US?
    pliiiiiz, pomóżcie....

  • 4. Data: 2005-01-18 10:25:13
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Franka"

    > na radce prawnego mnie nie stać, sama też prowadzę swoje rozliczenia
    > finansowe.

    do wypelnienia druku w postepowaniu nakazowym radcy nie trzeba
    na stronie www.ms.gov.pl znajdziesz odpowiednie druki

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 5. Data: 2005-01-18 11:33:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005, Franka wrote:

    >+ On Mon, 17 Jan 2005 23:13:55 +0100, "bolo" <b...@n...irc.pl> wrote:
    >+ >ale polecam radce prawnegi i postepowanie nakazowe
    [...]
    >+ na radce prawnego mnie nie stać, sama też prowadzę swoje rozliczenia
    >+ finansowe.

    ...miał na myśli podanie dłużnika do sądu :[

    >+ tego uniknąć, czy mozna fakturę wycofać i w jaki sposób?) fakturę,
    >+ podatek i VAT, a pieniędzy dostałam tylko ok.1/8 ....

    No niestety :(
    Brak konceptu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-18 12:14:44
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 11:25:13 +0100, "ania" <a...@e...pl>
    wrote:

    >do wypelnienia druku w postepowaniu nakazowym radcy nie trzeba
    >na stronie www.ms.gov.pl znajdziesz odpowiednie druki
    dzięki , Aniu, już zapoznaję się z tymi drukami. Muszę to poczytać...
    oznacza to, że powinnam podać swojego wierzyciela do sądu. Czy mam
    takie prawo, mogę to zrobić sama, bez pomocy prawnika? Czy powinnam
    wcześniej uprzedzić swojego wierzyciela o takim zamiarze, pisemnie,
    listem poleconym czy jak....?
    pozdr.

  • 7. Data: 2005-01-18 12:20:04
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 12:33:31 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >...miał na myśli podanie dłużnika do sądu :[

    > No niestety :(
    > Brak konceptu...

    witaj, czy to oznacza, że osoby takie jak ja, prowadzące DG nie mają
    żadnych praw? z czego ja mam zapłacić podatek i VAT, jeśli nie
    dostałam pieniędzy, i tak już poniosłam koszty z wyedytowaniem
    projektu w iluś egzemplarzach...muszę płacić też ZUS.
    jak mogę się bronić przed niesolidnymi inwestorami, jak mam
    przetrwać????

  • 8. Data: 2005-01-18 12:39:31
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Franka wrote:

    [...]
    > witaj, czy to oznacza, że osoby takie jak ja, prowadzące DG nie mają
    > żadnych praw?

    Maja, ale jest domniemanie, ze wiedza, co robia,
    skoro sie za biznes zabraly (to nie zlosliwosc, tak jest).

    > z czego ja mam zapłacić podatek i VAT, jeśli nie
    > dostałam pieniędzy,

    To naprawde nikogo nie obchodzi.
    Wczoraj nawet o tym pisalem innejmilej osobie, ktora niedostala
    wynagrodzenia, ale pita dostala, ze ma wynagrodzenie.

    > i tak już poniosłam koszty z wyedytowaniem
    > projektu w iluś egzemplarzach...muszę płacić też ZUS.

    No tak...

    > jak mogę się bronić przed niesolidnymi inwestorami, jak mam
    > przetrwać????

    Ciezko jest. Sa rozne sposoby.
    Ale teraz juz "po herbatce"
    trzeba wyslac dluznikowi wezwanie do zaplaty i przygotowac sie na
    najciezsze.
    A US mozna tyko prosic o pozlozenie na raty...

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-01-18 12:52:00
    Od: Franka <z...@n...dojdzie.pl>

    On Tue, 18 Jan 2005 13:39:31 +0100, bo <a...@a...edu.pl> wrote:

> [...]
    >najciezsze.
    >A US mozna tyko prosic o pozlozenie na raty...

    witaj, tzn. nie jest jeszcze "po herbatce". Jedną fakturę niestety do
    tej pory łykam jak żabę. Pisałam o tym powyżej, ale pokrótce -
    wystawiłam po uzgodnieniu z inwestorem fakturę, obiecał, że zapłaci,
    nie zaplacił, musiałam ją rozliczyć (podatek, VAT), zwróciłam się do
    US o rozłożenie na raty, na co uzyskałam zgodę (pomijam milczeniem
    ilość nerwów i spędzonego czasu w US, wezwania do NATYCHMIASTOWEJ
    zapłaty zaleglości itp....), inwestor płaci po troszku co miesiąc -
    pisząc - "rata" faktury....
    Powinnam teraz wystawić fakturę, za pracę już wykonaną i oddaną...,
    obawiam się podobnej sytuacji, jak mogę tego się ustrzec, nie stać
    mnie na kredytowanie instytucji - ani inwestora, ani US.
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-01-18 13:01:49
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/18/2005 1:52 PM, Użytkownik Franka napisał:

    > Powinnam teraz wystawić fakturę, za pracę już wykonaną i oddaną...,
    > obawiam się podobnej sytuacji, jak mogę tego się ustrzec, nie stać
    > mnie na kredytowanie instytucji - ani inwestora, ani US.

    Formalnie rzecz biorąc generalnie jest obowiązek wystawienia faktury
    najpóźniej do 7 dnia po zakończeniu miesiąca w którym usługa została
    wykonana.

    --
    gefragt