  • 1. Data: 2008-02-26 13:16:07
    Temat: Oprogramowanie w wersji BOX -- towar czy usługa
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Czym jest w myśl przepisów o podatku VAT oprogramowanie zakupione na
    potrzeby DG w wersji BOX -- tj. z pudełkiem, drukowaną instrukcją,
    nośnikiem? Jest towarem czy usługa?

    Znalazłem 2 interpretacje.

    <http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/67138
    ,0,Czy-zakup-oprogramowania-w-wersji-BOX-jest-nabyci
    em-towaru--czy-uslugi.html>
    <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=135126&i_smpp_s_strona=1>

    Wolał bym jednak się upewnić.

    Pozdrawiam!

    --
    Daniel

  • 2. Data: 2008-02-26 13:40:19
    Temat: Re: Oprogramowanie w wersji BOX -- towar czy usługa
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Daniel Jaworski wrote:
    [...]
    > Znalazłem 2 interpretacje.
    >
    > <http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/67138
    ,0,Czy-zakup-oprogramowania-w-wersji-BOX-jest-nabyci
> [...]

    Znalazłem też interpretację stanowiącą inaczej.
    <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=125628&i_smpp_s_strona=8>

    Pozdrawiam!

    --
    Daniel

  • 3. Data: 2008-02-26 14:05:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Daniel Jaworski" <d...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:

    > Znalazłem też interpretację stanowiącą inaczej.
    > <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=125628&i_smpp_s_strona=8>

    Ale to jednak inna sytuacja jest.
    MOLP niewątpliwie jest TYLKO licencją.

    Gorzej że pierwotny zakup też uznali tylko za licencję.

    Widać co urząd to inne zdanie niestety.

  • 4. Data: 2008-02-26 14:23:01
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Cavallino wrote:
    > Ale to jednak inna sytuacja jest.

    Istotnie.

    > MOLP niewątpliwie jest TYLKO licencją.

    Zgadza się.

    > Gorzej że pierwotny zakup też uznali tylko za licencję.

    Dwie poprzednie interpretacje wskazują jednak na to, że wersję BOX można
    traktować jako towar. W moim przypadku wyraźnie zaznaczone jest, że
    chodzi o wersję pudełkową.

    Martwi mnie jednak, ze nie wynika wprost z ustawy o VAT, lecz z innych
    przepisów.

    > Widać co urząd to inne zdanie niestety.

    Tego nie mam siły komentować.

    Zastanawiam się co mi grozi za zastosowanie się do korzystniejszej dla
    mnie interpretacji przepisów i w konsekwencji niezgłoszeniu i
    niezapłaceniu 144 zł VAT.

    --
    Daniel

  • 5. Data: 2008-02-26 14:29:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Zastanawiam się co mi grozi za zastosowanie się do korzystniejszej dla
    > mnie interpretacji przepisów i w konsekwencji niezgłoszeniu i

    A co Ci szkodzi samemu do swojego urzędu o wykładnię napisać?
    Zawsze to jakaś podkładka jakby co.

  • 6. Data: 2008-02-26 17:13:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 15:23:01 Daniel Jaworski <d...@p...fm>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiam się co mi grozi za zastosowanie się do korzystniejszej dla
    > mnie interpretacji przepisów i w konsekwencji niezgłoszeniu i

    Zaq 144 zeta jaj nie urwą. ALE - IMO box to ewidentnie towar.
    Spróbuj sprzedać boxa np do Niemiec i nie zgłosić WDT.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-02-26 17:13:25

    Dnia 26-02-2008 o 15:29:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Daniel Jaworski" <d...@p...fm> napisał w
    > wiadomości news:

    > A co Ci szkodzi samemu do swojego urzędu o wykładnię napisać?
    > Zawsze to jakaś podkładka jakby co.

    Teraz już tylko minfin w osobach 4 pomagierów wystawia te glejty.

    pozdr,
    tommyz