  • Data: 2014-09-08 16:08:54
    Temat: Re: Optymalizacja - dg + sprzedaż licencji
    Od: Piotr Buśka <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.09.2014 o 11:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    pisze:

    > Nie, to nie jest nowa interpretacja.
    > Ktoś zamieszał "pozytywną dla podatników interpretacją", być może chcąc
    > "zrobić dobrze", zapominając niestety, że to *PRZEPIS* decyduje o prawnej
    > kwalifikacji, i w ramach "robienia dobrze" należało wprowadzić
    > nowelizację
    > do ustawy z zapisem "podatnik może" (albo podobnie skutkującym).

    Skoro nawet MF nie wie jak prawidłowo interpretować przepisy, to MZ coś tu
    jest nie tak.

    > Piotrek już pytał - z co z korektą?
    > (pomijając, czy jest sens)

    Przecież to byłaby korekta wszystkich deklaracji VAT i rocznych PIT z
    ostatnich 5 lat.
    I nie wiem czego jeszcze. Sama taka operacja księgowa byłaby dość
    kosztowna.
    A co np. z 1% podatku?

    Dodam, że oprócz działalności uzyskiwałem równocześnie przychody z umowy o
    pracę,
    ale to chyba nie ma znaczenia.

    > Mało jasno piszesz - Ty wiesz co chcesz wyrazić, ale czytelnik już
    > niekoniecznie. "Instrukcja" to dla Ciebie *KOSZT* wydrukowania (gdzieś)
    > tych instrukcji, przy *przychód* ze sprzedaży owych?

    Płyta CD, klucz zabezpieczający, które wysyłam kupującemu.
    Czyli mam rozumieć, że te rzeczy musiałbym wyrzucić z KUP DG.

    Dobra, a teraz od strony przychodu.
    Na fakturze, którą wystawiałem jest:
    - licencja
    - klucz zabezpieczający

    Jak zakwalifikować przychód za klucz? Najlepiej byłoby zostawić go na
    fakturze, żeby nie korygować tej faktury, ale 50% KUP liczyć tylko od
    licencji.
    Te klucze kupuję i wrzucam do KUP. Ale sprzedaję trochę drożej (koszt
    zaprogramowania).

    > Nośnik... czy to pen ze złota czy płytka z granitu, że się przejmujesz
    > wartością?
    > Nośnik IMVHO ma tylko jedną, bardzo wredną właściwość, mianowicie
    > w razie sprzedaży "konsumentowi" (formalnie PNPDGLRR :>) skutkuje
    > wylotem ze zwolnienia z kasy fiskalnej, ale to już zupełnie na boku.

    Kasę fiskalną mam. A co z paragonami? Większość sprzedaży licencji jest
    dla firm, ale czasami trafi się jakiś niefirmowy i wtedy wystawiam paragon.

    > IMVHO Piotrek dobrze pisze - policz sobie na boczku jakie byłyby skutki
    > korekt, na wszelki wypadek skopiuj i wydrukuj owe odmienne interpretacje,
    > w razie czego "dobra wiara" może stanowić dobrą podstawę do uniknięcia
    > kary, a skoro raczej nie grozi że wyjdzie zaniżenie podatku, to RACZEJ
    > nikt się nie przyczepi.
    > Za to JEŚLI się przyczepi, to trzeba wiedzieć, że po prawdzie US
    > decyzją
    > "wywali z kosztów" ze złego źródła, ale już ująć w kosztach do innego
    > źródła (korektą) trzeba samemu.

    Nie jest jeszcze dla mnie jasne, jak i co konkretnie miałbym skrygować.
    W DG:
    - wyrzucić z przychodów wszystkie faktury za licencje
    - wyrzucić z kosztów wszystko co było powiązane tylko z tym źródłem
    przychodów
    - i ewentualnie część innych kosztów
    - policzyć od nowa podatek VAT i zaliczki PIT
    W działalności wykonywanej osobiście:
    - faktury za licencje przechodzą do tego źródła przychodów (najlepiej
    byłoby, żeby cała faktura na której jest licencja + klucz)
    - obliczyć podatek z uwzględnieniem 50% KUP od ceny licencji

    Na koniec skorygować PITy i VAT-7/K (bo pewnie część przychodu trzeba
    wpisać w innej rubryce).
    Przypuśćmy, że wyjdzie, że US powinien mi zwrócić np. 5000zł tzn., że
    zapłaciłem o 5000zł za dużo zaliczek. Rozumiem, że to wyjdzie na korekcie
    PITów rocznych i US mi to zwróci na konto.

    Czy coś takiego z automatu nie równa się kontroli skarbowej?

    --
    Pozdr., Piotr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.