  • 1. Data: 2003-02-04 08:10:17
    Temat: Płatnik dajcie mu już spokój
    Od: "Stefan" <u...@f...onet.pl>

    ...wystarczy nauczyć się obsługi, a nie psioczyć do upadłego, że nie da się
    tego, nie da się tamtego...

    PS. A jak nie płatnik, to zawsze ręcznie można deklaracje wypełniać.

  • 2. Data: 2003-02-04 08:36:12
    Temat: Re: Płatnik dajcie mu już spokój
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Stefan" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ...wystarczy nauczyć się obsługi, a nie psioczyć do upadłego, że nie da
    się
    > tego, nie da się tamtego...

    > PS. A jak nie płatnik, to zawsze ręcznie można deklaracje wypełniać.
    --------------------------
    Czy oby napewno zawsze można wypełnić ręcznie deklaracje ?Ja myśle że jednak
    czasami musimy bazować na płatniku i wtedy podpowiedzi się przydadzą .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-04 12:13:15
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Stefan" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ...wystarczy nauczyć się obsługi, a nie psioczyć do upadłego, że nie da
    się
    > tego, nie da się tamtego...

    Nie da sie, nie da. juz pare razy musialem akceptowac dokument z bledami
    (wykrywanymi przez ten genialny program), zeby byl poprawny.

    > PS. A jak nie płatnik, to zawsze ręcznie można deklaracje wypełniać.

    Zanim zaczniesz wypisywac bzdury przeczytaj ustawe. Niestety nie kazdy moze
    wypelniac dokumenty recznie. Scislej moga to tylko i wylacznie male firmy.
    Chociaz moze Ty potrafisz wyslac dokument wypelniony recznie droga
    elektroniczna...

  • 4. Data: 2003-02-04 17:31:18
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    się
    > tego, nie da się tamtego...

    > PS. A jak nie płatnik, to zawsze ręcznie można deklaracje wypełniać.

    Stefek ..... bój się boga ..... albo Boga .... w zależności w co wierzysz.
    W epoce internetu dopuszczasz do siebie myśl wypełniania ręcznegodeklaracji
    .... to tak jakbyś zaczął liczyć podatki bez kalkulatora .... przecież też
    jest taka możliwość.
    Ciekaw jestem czy do obliczeń wykorzystujesz liczydło elektrniczne ?
    Program Płatnik przyrównałbym do złotej karety.
    Pożytek z niego niewielki ale koszt wykonania zarąbisty.
    Stefku nie zapomnij, że tym programem mają się poslugiwać również ludzie nie
    mający programów księgowych.
    Jeśli do takiego programu Ty musisz podać podstawę składki zdrowotnej i
    wtedy dopiero program łaskawie obliczy te 8 %, bo już nie rozbiję na 7,75 i
    0,25, to chyba coś jest nie tak.
    Człowieku to Ty za niego płacisz. Ty zapłaciłeś i będziesz płacił za
    Płatnika firmie Prokom a oni dalej będą bubla robić , bo tacy jak Ty są
    powściągliwi w swoich ocenach i nie krzyczą.
    Coraz częściej widzę że jedyną drogą do wyegzekwowania czegokolwiek w tym
    kraju to lepieriada i leperchamstwo.
    Jak mocno w dupę nie kopniesz to Ciebie nie zauważą i będą Tobą pomiatać i
    lekceważyć.

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2003-02-04 20:07:43
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Jeśli do takiego programu Ty musisz podać podstawę składki zdrowotnej i
    > wtedy dopiero program łaskawie obliczy te 8 %, bo już nie rozbiję na 7,75
    > 0,25, to chyba coś jest nie tak.
    A ja się znów wtrące:
    Płatnik służy do wypełniania dokumentów a nie robienia list płac. Więc
    dlaczego chcesz, żeby program Twoją składkę rozbijał na 7,75 i 0,25?
    Póki co robisz jeden przelew z 8%
    Poza tym, wyliczenie składki to nie zawsze 8% od podstawy. Np. pracownik
    młodociany ma podstawę a nie ma składki.
    Człowiek zatrudniony np. na 1/2 etatu przy najnizszej krajowej, któremu
    zastosujesz koszty i ulgi przy wyliczaniu podatku nie będzie miał składki na
    zdrowotne
    wogóle. ktoś, kto dostanie np. nagrodę jubileuszową, będzie miał dużo
    większą podstawę do zdrowotnego niż do społecznych.
    A pracownik, który jest na chorobowym płatnym przez zakład? może mieć
    podstawę do społecznych 0 a zdrowotne pójdzie.

    A liste i tak musisz zrobić. Więc rób tak: wylicz na liście podstawę do
    społecznych, wpisz ją do płatnika niech ci wyliczy składki społeczne,
    przepisz ich na listę, policz podstawę do zdrowotnego, wpisz do płatnika,
    wykasuj zero w składce i jeszcze raz wylicz. jednocześnie masz zrobionego i
    płatnika i liste. I przynajmniej nie masz błędów w zaokrągleniu składek, bo
    płatnik ci to wyliczył.
    Gdyby płatnik robił płace, zaraz krzyczałyby firmy, które sprzedają programy
    płacowe, że im się chleb odbiera.

    > Człowieku to Ty za niego płacisz. Ty zapłaciłeś i będziesz płacił za
    Dobrze że ten człowiek za niego płaci :)
    póki co pieniądze na płatnika nie idą z twojej kieszeni. Ale jeżeli zus czy
    prokom przestanie program rozdawać gratis? Zus się nie pytał czy ludzie mają
    komputery a kazał robić na nich, więc jak sobie policzy za aktualizację i
    zapisze to w dzienniku ustaw to płatnicy-zakłady zapłacą, tak jak wszyscy od
    tego roku dzielą się swoimi zarobkami na kasę chorych i nkit się nie
    buntuje.
    > Płatnika firmie Prokom a oni dalej będą bubla robić , bo tacy jak Ty są
    > powściągliwi w swoich ocenach i nie krzyczą.
    To co prawda nie do mnie, ale ja też nie mam zamiaru krzyczeć żeby płatnik
    wyliczał mi podstawę do zdrowotnego. Powściągliwy nie jestem, ale uważam że
    program swoją funkcję spełnia. Program płatnik tu mam na mysli a nie reformę
    zus czy system informatyczny tej instytucji.
    Ciekawi mnie tak na marginesie ile ty osób w tym płatniku rozliczasz, że
    masz aż taki problem z wyliczeniem podstawy do zdrowotnego.
> [...]
    > kraju to lepieriada i leperchamstwo.
    > Jak mocno w dupę nie kopniesz to Ciebie nie zauważą i będą Tobą pomiatać i
    A kontaktowałeś się w tej sprawie z prokomem? i jaka odpowiedź?

    > pozdrawiam
    > fart
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-04 20:34:19
    Od: "MSN Krzysztof" <k...@m...com>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kraju to lepieriada i leperchamstwo.
    > Jak mocno w dupę nie kopniesz to Ciebie nie zauważą i będą Tobą pomiatać i

    Niestety świete słowa.

    Prokom musi odejść...
    o rany co mi sie napisało a jak mnie brat przyrodni L.M. namierzy
    jej to już tylko bandustan zostanie
    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-02-04 21:34:32
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pawel J <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Płatnik służy do wypełniania dokumentów

    Ale fart tego NIE ROZUMIE i koniec kropka.Ja też próbowałem aby zaczął od
    podstaw,czyli zapoznał się z przeznaczeniem programu,a nie wydziwiał.
    Ale to jest tylko fart.Dziwne tylko że nie żada jeszcze od producenta
    kakulatorów,aby wyliczał takowy mu składki,podstawy,podatki itd oraz
    drikował dokumenty do ZUS,przelewy (najlepiej różne) i wpłacał mu za tę
    robotę na konto środki, na pokryccie tego co9 wyliczył.
    Daj sobie spokój,nie przekonasz farta,no chyba że go będziesz miał.
    Fart-czekam na TWÓJ program-przecież, nie muszę korzytać z
    płatnika,byleby "kwity" były zgodne.
    A potem sobie ponarzekamy co on robi źle i czego nie robi-a tu już będzie
    baaaaardzo długa lista.
    No i nie zapomnij-ma być dostępny dla każdego, w dodatku za free.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 8. Data: 2003-02-05 14:33:36
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale fart tego NIE ROZUMIE i koniec kropka.Ja też próbowałem aby zaczął od
    > podstaw,czyli zapoznał się z przeznaczeniem programu,a nie wydziwiał.
    > Ale to jest tylko fart.
    Jasneeeee
    macie racje
    To się powinno nazywać "Edytor Tekstu Płatnik"
    jeśli wszystko w nim wyliczymy właściwie, wpiszemy własciwie to nam
    wydrukuje dobry druk.
    Po co mu właściwie możliwość liczenia skladki zdrowotnej 8 % od podstawy w
    programie Płatnik?
    Dla ćwierćetatowca i tak powinniśmy liczyć po staremu 7,75 %
    a ten debilny program liczy 8 % ......... a po co liczy????

    a swoją drogą możecie mówić że jestem upierdliwy....
    ale znam edytory tekstów dożo tańsze, a nawet darmowe i lepsze od programu
    Płatnik.

    Jacku ja zapłaciłem masę pieniedzy za program Płatnik i rządam przynajmniej
    podstawowych możliwości przy wykonywaniu nim deklaracji.
    Jacku ten program miał być dla płatników składek
    Jacku chyba zgodzisz sie, że wprowadzając dane pracownika i równocześnie
    jego wymiar czasu pracy (np. 1/1, 1/2, 1/4) na drukach ZUS-ZUA, dane te są w
    bazie danych Płatnika.
    Jak wyrejestrowujesz pracownika, niestety musisz podać jedo dane jeszcze
    raz. Ten debilny program tego nie podpowie i nie wstawi.
    Po dwóch latach, jak Prokomowi dupe trułem, umożliwili nam na korzystanie z
    zasobów bazy pod względem imion, nazwisk i nrów identyfikacyjnych bez
    przepisywania.
    Przepisywanie ich ciągłe powodować mogło błędy.
    I dalej uważasz że to nadpodziw dobry program...... Tyś chyba na liczydle do
    tej pory liczył i nie miałe z programistami doczynienia.

    JESTEM ZA "LEPPERIDIOTBLOKADCHAMSTWEM".!!!!!!!!!!
    Wy grzeczni, kulturalni ludzie już niestety jesteście na wymarciu .....
    czekanie potulne na zmiany już nie skutkuje. Kto siedzi cicho, grzecznie i
    czeka na srawiedliwy wyrok, ten zawsze w dupe dostaje.
    Trzeda drzeć morde aż ktoś zdziwiony przyzna Wam racje i zapyta, dlaczego
    wcześniej nikt mu o sytuacji nie powiedział, po czym dostaniecie jedną
    czwartą z tego co Wam się należy ale to i tak będzie więcej niż poprzednie
    ZERO..

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2003-02-05 15:25:53
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    fart <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Dla ćwierćetatowca i tak powinniśmy liczyć po staremu 7,75 %

    A z czego to wynika,bo jakoś nie wyczytałem tego nigdzie.Przyznam się że
    mało czytałem.

    > przynajmniej podstawowych możliwości przy wykonywaniu nim deklaracji.

    Podstawowe właśnie masz.

    > Jacku chyba zgodzisz sie, że wprowadzając dane pracownika i
    równocześnie
    > jego wymiar czasu pracy (np. 1/1, 1/2, 1/4) na drukach ZUS-ZUA, dane te
    > są w bazie danych Płatnika.

    Ano są.

    > Jak wyrejestrowujesz pracownika, niestety musisz podać jedo dane
    jeszcze
    > raz. Ten debilny program tego nie podpowie i nie wstawi.

    A tego to nie wiedziałłem.Z ciekawości sprawdzę.

> [...]
    > przepisywania.
    > Przepisywanie ich ciągłe powodować mogło błędy.

    Słuszna uwaga.

    > I dalej uważasz że to nadpodziw dobry program.

    A czy ja napisałem że nadpodziw dobry i wychwalam go pod niebiosa?
    .>.... Tyś chyba na liczydle do tej pory liczył

    Zdziwisz się ,ale nie.Ja mam po prostu program kadrowo-płacowy,który
    eksportuje mi gotowe papiery,a płatnik pełni rolę "serwera wydruku"

> [...]
    > wcześniej nikt mu o sytuacji nie powiedział, po czym dostaniecie jedną
    > czwartą z tego co Wam się należy ale to i tak będzie więcej niż

    Tu masz dużo racji, i podobne zasady ja stosuję,tylko w trochę inny
    sposób,i nie wymagam od producenta kuchenki gazowej,aby także prała i
    służyła jako środek lokomocji,bo mam takie widzimisię.Ty zaś chcesz aby
    Płatnik pełnił dziesiątki funkcji do których nie był przewidziany.Być
    może w wersji XYZ tak się stanie,ale nie można mieć pretensji do
    wielbłąda,że jest garbaty.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-02-05 15:54:27
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Tu masz dużo racji, i podobne zasady ja stosuję,tylko w trochę inny
    > sposób,i nie wymagam od producenta kuchenki gazowej,aby także prała i
    > służyła jako środek lokomocji,bo mam takie widzimisię.

    Gdybys zaplacil tyle pieniedzy za kuchenke gazowa co my wszyscy za program
    platnika, to bys ZĄDAL od jej producenta, zeby ona jeszcze potrafila
    latac!!!!

    > Ty zaś chcesz aby
    > Płatnik pełnił dziesiątki funkcji do których nie był przewidziany.Być
    > może w wersji XYZ tak się stanie,ale nie można mieć pretensji do
    > wielbłąda,że jest garbaty.

    A moze rzucilbys okiem na specyfikacje programu platnik (powinna byc jeszcze
    na stronach ZUS-u), zanim zaczniesz wypisywac takie rzeczy...