  • 1. Data: 2007-09-03 12:34:02
    Temat: Praca na etat i DG
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Witam.
    Mam następującą kwestię, którą chciałbym wyjaśnić. Otóż, pracuję na etat
    i prowadzę jednocześnie działalność gospodarczą. W tej chwili pracuję w
    instytucji budżetowej, więc wszystko można nagiąć, jednakże przymierzam
    się do zmiany pracy. Prawdopodobnie zmienię na sektor prywatny. Nie
    chciałbym jednak zamykać DG. Nie chcę zamykać głównie z powodów
    ambicjonalnych.
    Szukam pracy głównie w sektorze informatycznym. Moja działalność również
    jest z gatunku informatycznego. Prosiłbym o wyjaśnienie kwestii pracy na
    umowę o pracę i prowadzenie DG w przypadku, gdy jedno i drugie się
    pokrywa. Jak to dokładnie jest??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 2. Data: 2007-09-03 12:37:59
    Temat: Re: Praca na etat i DG
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Buster pisze:
> [...]
    > jest z gatunku informatycznego. Prosiłbym o wyjaśnienie kwestii pracy na
    > umowę o pracę i prowadzenie DG w przypadku, gdy jedno i drugie się

    Ale co dokładnie Ci się pokrywa? Obowiązki? Czas? To żaden problem. z
    DG i etatem jest tylko tak, że jak zarabiasz minimalną krajową, to od DG
    nie płacisz składek ubezpieczenia społecznego. I tak samo jest w pracy w
    budżetówce, jak i w prywatnej firmie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-03 14:56:30
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > DG i etatem jest tylko tak, że jak zarabiasz minimalną krajową, to od DG
    > nie płacisz składek ubezpieczenia społecznego. I tak samo jest w pracy w

    Głównie chodzi o obowiązki. Możliwe, że coś mi dzwoni, tylko nie wiem
    co. Słyszałem, że jak obowiązki etatu pokrywają się z DG, to coś jest
    jakoś inaczej. A może to chodziło o umowę zlecenie???

  • 4. Data: 2007-09-03 14:59:49
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Buster pisze:

    > Głównie chodzi o obowiązki. Możliwe, że coś mi dzwoni, tylko nie wiem
    > co. Słyszałem, że jak obowiązki etatu pokrywają się z DG, to coś jest
    > jakoś inaczej. A może to chodziło o umowę zlecenie???

    Raczej nie ma z tym problemu.

    Ważniejsze jest, czy charakter wykonywanej pracy nie powinien
    kwalifikować się do etatu - jeśli wykonujesz pracę pod kierownictwem, w
    miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawce [......] itd. to powinna
    to być umowa o pracę.

    Ale skoro Ty etat masz, a ponadto wykonujesz dodatkowe zlecenia w
    ramach DG, to nie widzę przeszkód.

  • 5. Data: 2007-09-03 17:23:17
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 3 września 2007 16:59
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fbh7h0$8i3$1@news.onet.pl>):

    > Ale skoro Ty etat masz, a ponadto wykonujesz dodatkowe zlecenia w
    > ramach DG, to nie widzę przeszkód.

    Mogą być przeszkody. Jak robi to samo co na etacie to prędzej czy później
    poleci za szpiegostwo przemysłowe i inne takie.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-09-03 17:59:07
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Wrak Tristana pisze:
    > Mogą być przeszkody. Jak robi to samo co na etacie to prędzej czy później
    > poleci za szpiegostwo przemysłowe i inne takie.

    Ale ja nie będę chciał robić z tego tajemnicy.

  • 7. Data: 2007-09-03 23:00:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 3 września 2007 19:59
    (autor Buster
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fbhi15$prj$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale ja nie będę chciał robić z tego tajemnicy.

    No i? Jak ta sama działka to zapewne tak czy siak, nawet przypadkiem,
    coś ,,wyniesiesz''. Ogólnie, póki się lubicie z szefem, to kul... A jak się
    przestaniecie, to cię zapewne pozwie również za wyimaginowane korzyści...
    Jak udowodnisz, że klient X jest Twoim a nie podebranym? Pomijam już samą
    możliwość takiego rozgraniczania....

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 8. Data: 2007-09-04 07:38:49
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana pisze:
> [...]
    >
    > Mogą być przeszkody. Jak robi to samo co na etacie to prędzej czy później
    > poleci za szpiegostwo przemysłowe i inne takie.

    Ale problem ten nie wynikał by z faktu, że zainteresowany miałby etat
    + DG, tylko z faktu, że pracuje dla różnych podmiotów w tej samej branży.

  • 9. Data: 2007-09-04 10:37:03
    Od: mk <n...@j...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale problem ten nie wynikał by z faktu, że zainteresowany miałby etat
    > + DG, tylko z faktu, że pracuje dla różnych podmiotów w tej samej branży.

    Ja widzę tu tylko jeden problem najważniejszy: klientem twojej DG nie
    może być PRACODAWCA w takim zakresie w jakim pokrywają się obowiązki
    wynikające z zakresu pracy z działaniami na rzecz pracodawcy jako DG.

    pozdr.
    mk

  • 10. Data: 2007-09-04 16:32:34
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Hej :)

    a ja sobie na to kobiecym okiem popatrzę...

    Dnia Mon, 03 Sep 2007 14:34:02 +0200, Buster napisał(a):

> [...]
    > jest z gatunku informatycznego. Prosiłbym o wyjaśnienie kwestii pracy na
    > umowę o pracę i prowadzenie DG w przypadku, gdy jedno i drugie się

    To teraz mi się rodzi takie pytanie, czy, zakładając to co pisali wcześniej
    moi poprzednicy, że Twój nowy pracodawca nie będzie miał nic przeciwko temu
    (?!), że będziesz prowadził działalność, w zasadzie konkurencyjną, to
    gdybym była osobą kontrolującą Twoją firmę od razu wpadłabym na taki
    pomysł, czy czasem ta działalność to nie jest taki "klon" Twojej pracy na
    umowy o pracę i że Twojemu pracodawcy jest na rękę to, że to Ty z Twojej
    własnej DG zafakturujesz usługę klientowi..., bo np. ZUS go nie boli?

    Gdyby tak było, to pod znakiem zapytania stałoby to, czy od tej należności
    nie należałoby czasami odprowadzić składek ZUS jak od wynagrodzenia z umowy
    o pracę na przykład?
    I czy czasami, jeśli jesteś "liniowcem", to czy ten dochód podlega pod
    takie opodatkowanie, a nie na przykład jak od zlecenia, albo umowy o pracę?

    Ja tam nie wiem, czy mam rację, ale to co opisałeś wymagałoby jakichś tam
    starań by wykluczyć wątpliwości ewentualne, wiesz: odpowiedzialność wobec
    osób trzecich, ewentualne kierownictwo, czas, ryzyko gospodarcze, te
    sprawy... ;)

    Albo może poszukaj pracodawcy, który prowadzi działalność zdecydowanie, lub
    choć trochę różną?
    :)
    --
    Pozdrawiam,