    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawdziwe oblicze piekarza
    Date: Wed, 30 Jan 2008 15:04:51 +0100

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa, 30 styczeń 2008 02:51
    > (autor Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <fnol6t$mls$1@news.ds.pg.gda.pl>):

    > Nie wiem jak JTT, ale Klusek z tego co pamiętam, to nieźle kombinował...
    > Tyle, że wykorzystywał lukę w prawie, więc z prawnego punktu widzenia był
    > kryty. Ale że oskubał kasę US to oskubał... :D

    Oskubał? On? Raczej bronił sie przed nieuzasadnionym preferowaniem
    zagranicznych dostawców sprzętu komputerowego.
    Sprzęt z zagranicy szkoły mogły kupować z 0% VAtu a polski z 22% VAT.
    Dla instytucji, która nie może odliczyć ani grosza VATu jest on czystym
    kosztem więc wiadomo jaki był preferowany.

    Preferując sprzęt z zagranicy to szkoły skubały Państwo.
    Kluska miał z tego taka korzyść, że sprzedał więcej komputerów - większy
    zysk = większy podatek dochodowy. Gdyby nie kombinacje nie byłoby tej
    sprzedaży a więc i podatku dochodowego. W ogóle - nie że jak nie on to
    ktoś inny zapłaci.
    Przepis narażał skarb państwa na straty nie przez różnych Klusków ale
    przez to, że podatek dochodowy dostawca płacił w swoim kraju a nie do
    polskiego budżetu z które wszak brały się pieniądze na ów sprzęt.

    Bośmy ich wtedy za dużo mieli, prawda? Budżet sie przelewał?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813