  • 11. Data: 2007-07-20 10:56:15
    Temat: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f7ob2g$2nd$1@news.onet.pl> lwh napisał(a):

    > Zamiast "faktura VAT" wpiszesz "faktura proforma" (BEZ słowa VAT).
    A nich bedzie sobie VAT. Nie jset to słowo zastrzeżone. Przecież
    dokuument, który NIE zawiera wszystkich niezbędnych danych fakturą VAT i
    tak nie jest.

    > Reszta identyczna.
    A co nt. "data sprzedaży"?

    > Księgować tego nie będziesz. Dopiero właściwą fakturę VAT.
    Dokładnie tak. Żadna ze stron nie księguje.

    --
    Artur

  • 12. Data: 2007-07-21 19:22:11
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "lwh" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No i wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo, bo z tego co w necie wyczytalam
    > domyslalam sie, ze to ma byc cos w tym stylu, ale lepiej miec potwierdzenie
    > osob, ktore juz cos takiego wystawialy. Dzieki z konkretna odpowiedz.
    >
    > --
    > pozdr,
    > ewka
    Drobne uwagi ; proforma jest "dokumentem" i nalezy ja przechowywać. Stanowi
    bowiem tytuł do dokonania i przyjecia płatności na konto lub do kasy firmy.
    Fakturę VAT należy wystawić w dacie wpływu pieniedzy na konto lub do kasy -
    albo jako faktura VAT zaliczka albo całość. I tyle.
    Pzdr- Kriss

  • 13. Data: 2007-07-22 08:40:18
    Od: <s...@a...pl>

    > Drobne uwagi ; proforma jest "dokumentem" i nalezy ja przechowywać.
    > Stanowi

    Jak ktoś lubi trzymać niepotrzebne papiery :) Ja takich ofert nie trzymam.

    >Stanowi bowiem tytuł do dokonania i przyjecia płatności na konto lub do
    >kasy firmy.

    Hmm, wg mnie bardziej umowa stanowi tytuł do zapłaty a nie ta proforma.

    > Fakturę VAT należy wystawić w dacie wpływu pieniedzy na konto lub do
    > kasy -
    > albo jako faktura VAT zaliczka albo całość. I tyle.

    Nie zgadzam się. F-rę wystawiamy w ciagu siedmiu dni od dnia wydania towaru
    / wykonania usługi (z pewnymi wyjątkami) /otrzymania zaliczki. Data wpływu
    na konto ma znaczenie jedynie w ostatnim przypadku.

  • 14. Data: 2007-07-22 10:11:40
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <2...@n...onet.pl> Kriss napisał(a):

    > proforma jest "dokumentem" i nalezy ja przechowywać.
    Przez okres...? I wynika to z...? (podstawa prawna).

    > bowiem tytuł do dokonania i przyjecia płatności na konto lub do kasy firmy.
    Tytuł?
    Zwłaszcza, że tym 'tytułem' niedoszły klient może sobie .... podetrzeć ;-)

    --
    Artur

  • 15. Data: 2007-07-22 23:47:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 20 lipca 2007 08:31
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <k...@4...net>):

    > Twór ten jest niejako Twoją ofertą dla klienta.
    > Klient z niej dowiaduje się co oferujesz i za ile.
    > F.Proforma nie generuje żadnych zobowiązań, potem ewentualnie podpinasz
    > pod FV.

    No ale gdyby tak było, to po grzyba by była? Podaję ile i klient wpłaca. A
    jednak duże firmy się upierają na proformy :(

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 16. Data: 2007-07-23 02:13:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 01:47:57 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    >
    > No ale gdyby tak było, to po grzyba by była? Podaję ile i klient wpłaca.
    > A jednak duże firmy się upierają na proformy :(

    To jest takie podanie ile w troche bardziej ustandaryzowanej formia.

    Można się zapytać, po co CV - przecież możesz podać gdzie ostatnio
    pracowałeś np. przez telefon :)

    p. m.

  • 17. Data: 2007-07-23 03:08:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jul 2007, s...@a...pl wrote:

    > Jak ktoś lubi trzymać niepotrzebne papiery :) Ja takich ofert nie trzymam.

    Przedpiśca pewnie ma do czynienia z pełną księgowością i leniwym
    księgowym, który zamiast wystawić odpowiedni dowód wewnętrzny
    (i mieć na niego podpisaną "podkładkę") woli dostać "gotowca".
    Pół biedy jak podpisanego, i można go traktować jako "oświadczenie
    woli" (ofertę) właśnie :)

    Ale w niektórych firmach jest to mocno ukorzeniony obyczaj :]
    I jeszcze najlepiej jak (proforma) jest z pieczątką ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-07-23 20:20:21
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Fakturę VAT należy wystawić w dacie wpływu pieniedzy na konto lub do
    > kasy -
    > albo jako faktura VAT zaliczka albo całość. I tyle.

    ?? W dniu otrzymania pieniedzy na konto znaczy? No chyba nie do konca sie to
    zgadza, klient po to chcial proforme, zeby zaplacic przedplata i widziec na
    papierku za co zaplacil. A fakture dostanie razem w towarem jak juz
    przyjdzie najpierw do mnie potem do niego, niby jak mialabym wystawic
    fakture na cos czego jeszcze nie mam?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 19. Data: 2007-07-23 20:23:50
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Dnia Mon, 23 Jul 2007 01:47:57 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > To jest takie podanie ile w troche bardziej ustandaryzowanej formia.

    Gdyby klientowi w tym przypadku chodzilo tylko o to by wiedziec ile, to
    uprzednio dostal szczegolowa oferte, co jak, za ile itp. Wiec chyba nie
    chodzi tu tylko podanie kwoty, a raczej o jakis papierek, ktory ma stanowic
    jakis dla niego dokument.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 20. Data: 2007-07-23 21:10:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 22:23:50 +0200, ewka napisał(a):

> [...]
    > uprzednio dostal szczegolowa oferte, co jak, za ile itp. Wiec chyba nie
    > chodzi tu tylko podanie kwoty, a raczej o jakis papierek, ktory ma

    Tak samo jak CV stanowi jakiś dokument. To co można przekazać w inny
    sposób (telefonicznie, ołówkiem na chusteczce higienicznej....), można
    też przekazać w formie CV/faktury pro forma.

    p. m.