  • 31. Data: 2007-07-24 14:05:23
    Temat: Re: Pytanie o fakture pro forma
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 15:42:04 ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hmm, przedplata przyszla mi dzisiaj, towar moge jutro wyslac bo tez
    > dzisiaj
    > dotarl, czyli powinnam wystawic im fakture tylko na przedplate z
    > dzisiejsza
    > data? Tak, zeby bylo jak nalezy, a nie jak oni sobie wymyslili. Czy mozna
    > olac to i normalnie jutro wystawic fakture na towar? Hmm..

    Na mój gust "przedpłata 100% na towar 'xxxx'" - i tyle - na towar już nie
    musisz
    wystawiać.

  • 32. Data: 2007-07-24 14:05:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jul 2007, ewka wrote:

> [...]
    > data? Tak, zeby bylo jak nalezy, a nie jak oni sobie wymyslili. Czy mozna
    > olac to i normalnie jutro wystawic fakture na towar? Hmm..

    IMVHO, ponieważ na wystawienie f-ry jest 7 dni (zaliczkowej też),
    to w tym okresie można manipulować.
    "Nie zauwazyłam zaliczki" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2007-07-24 15:57:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 10:11:01 +0200, ewka napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale rozumiesz to co napisalam? Klient wczesniej juz otrzymal oferte,
    > ktora jest o wiele bardziej efektowna niz ten swistek proformy, to niby
    > dlaczego tamta oferta nie mogla byc tym przykladowym CV?

    Dlatego że jest taki zwyczaj, i dlatego że F proforma jest o wiele
    bardziej zwięzła niż oferta. Jest kwota, jest konto na które trzeba
    zapłacić, jest termin (czy tam inne określenie płatności).

    To taka różnica jak między potoczystym życiorysem ("urodziłem się tego i
    tego w mieście takim a takim, chodziłem do szkoły takiej i takiej.
    Nadmienić muszę że dobrze się uczyłem (....)
    Pierwszą moją pracą była praca w firmie takiej a takiej. Wykonywałem tam
    głównie obowiązki takie a takie, ale zdarzało się że i ......"), a CV,
    gdzie jest ta sama treść, ale wypunktowana, zwięzła, i przede wszystkim
    zgodna z przyjętym zwyczajem.

    p. m.

  • 34. Data: 2007-07-24 15:59:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 11:20:26 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Bo w księgowości często siedzą zakute łby co przepisy biorą z trzeciej
    > ręki w relacji ustnej pani Zosi czy innej Krysi - i myślą że proforma to
    > jakiś ważny dokument jest.
    > Jak już pisali - proforma to jest właśnie oferta, więc wysyłanie drugi
    > raz tego samego z innym
    > tytułem to oznaka zakutołebstwa po drugiej stronie.

    Muszę się sprzeciwić. Jednak między ofertą, a proformą jest różnica.
    Oferta często ma wiele wariantów (np. lista tysiący śrubek, każda z inną
    ceną). Proforma jest prostym podsumowaniem gdzie jest czarno na białym
    ile, za co i gdzie zapłacić.

    p. m.

  • 35. Data: 2007-07-24 17:06:05
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241604190.3008@athlon64...

    > IMVHO, ponieważ na wystawienie f-ry jest 7 dni (zaliczkowej też),
    > to w tym okresie można manipulować.
    > "Nie zauwazyłam zaliczki" ;)

    Ehh, no to niech maja co chcieli, wystawie im jutro na towar i niech sie
    czuja zadowoleni ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 36. Data: 2007-07-24 17:08:54
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707241525210.2204@athlon64...

    > Zgoda.
    > Czasami jak ktoś chce NNZP (nic nie znaczący papierek :)) to trzeba
    > mu dać i niech się czuje zadowolony!

    Otoz to, a ja przy okazji sie dowiedzialam co nieco o proformie ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 37. Data: 2007-07-24 17:12:01
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Dlatego że jest taki zwyczaj, i dlatego że F proforma jest o wiele
    > bardziej zwięzła niż oferta. Jest kwota, jest konto na które trzeba
    > zapłacić, jest termin (czy tam inne określenie płatności).

    Dobra, zgoda jest jakas roznica, ale w tym przypadku wyglada mi na to, ze
    zamawiajacy mysli, iz jednak jest to jakis konkretny dokument ksiegowy, no
    to niech ma ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 38. Data: 2007-07-24 17:23:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-07-2007 o 17:59:52 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Oferta często ma wiele wariantów (np. lista tysiący śrubek, każda z inną
    > ceną). Proforma jest prostym podsumowaniem gdzie jest czarno na białym

    Ja miewam często tak - na bazie cennika który "nie jest ofertą w
    rozumieniu KC"
    składam zamówienie "które nie jest zamówieniem w rozumieniu KC", na
    konkretne
    rzeczy któe zamówiłem dostaję proformę która "jest ofertą w rozumieniu KC"
    - i jeśli zapłacę za tą proformę to oznacza że złożyłem "zamówienie w
    rozumieniu KC".

  • 39. Data: 2007-07-25 10:55:53
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > musze czegos takiego ksiegowac itp. No, ale juz wszystko jasne sie
    > zrobilo, okazuje sie ze i w duzych korporacjach bajzel maja i chca tego co
    > im akurat do niczego nie potrzebne.

    ProForma "nie urwała się z choinki"
    To , że w Polsce mamy "swoiste" zasady księgowe, nie znaczy, ze tak samo
    jest na całym świecie
    ProForma to jedyny kwit w obrocie międzynarodowym, sugerujący, ze transfer
    pieniędzy nie jest praniem forsy.
    W Polsce mamy za to faktury ma zaliczki i oryginalne kopie, ongiś podpisane
    i stemplowane.
    Słowo VAT na ProFormie rodzi w mózgach złośliwców ze skarbowki okazję do
    wymuszenia łapówki lub dowalenia kary . Tak po polsku:-( Nadgorliwość
    gorsza od faszyzmu

    Ja ProFormy używam od mnóstwa lat w obie strony: przyjmuję i wystawiam
    Celem jej w przeszłości było pozwolenie na transfer dewiz w banku
    Bez takiego kwita bank mnie żegnał.
    Dziś stanowi to w obrocie krajowym zwięzły karteluszek informujący komu,
    gdzie, ile, za co.
    Elaboraty umów podpisane przez wszystkich ważnych są potrzebne na milionowe
    kontrakty. Klientów od umów na drobne kwoty wysyłam do diabła. Oferty ,
    negocjacje i rabaty na <100000 niech sobie sami piszą, skoro się nudzą .

    Fakturę na zaliczkę próbujcie mości Państwo dostać np. światowych koncernów
    obecnych w Polsce. Pocałujecie ich w d*, a nie dostaniecie. Tylko ProForma.

  • 40. Data: 2007-07-25 11:36:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 14:32:54 +0200, ewka napisał(a):

    > Chyba faktycznie, bo ja wlasnie chcialam wystawic normalna fakture na
    > zaliczke, tak jak wyzej wspomnial juz ktos, ale firma zazyczyla sobie nie
    > fakture na zaliczke, a proforme ;) tak jakby dla nich byl to dokument
    > ksiegowy, co tez mnie zmylilo i zaczelam sie zastanawiac czy sama aby nie
    > musze czegos takiego ksiegowac itp. No, ale juz wszystko jasne sie zrobilo,
    > okazuje sie ze i w duzych korporacjach bajzel maja i chca tego co im akurat
    > do niczego nie potrzebne.

    Podstwowa różnica między typową proformą a fakturą zaliczkową jest taka,
    że proformę wystawia się *przed* zapłatą a fakture zaliczkową *po*
    zapłacie.