  • 11. Data: 2010-10-21 19:37:23
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Gotfryd,

    > W przypadku konsumentów chyba jednak podstawą jest zawsze brutto.
    > Czasy, gdy trzeba było podawać netto, VAT i brutto

    Stop, wróć.
    Pisałem o tym, co *MOŻNA*, nie o tym, co trzeba... :D

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-10-21 19:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Ale ustawa o cenach (art. 12) już nie.

    Nie, ustawa o cenach jedynie określa co *jest* ceną, nijak nie
    wtyka się tego *jak* ona będzie określona!
    Określenie w sposób: "100 zł plus należna stawka VAT" stanowi
    prawidłowe określeniem wysokości, jeszcze nie określa ceny
    (bo *na dziś* wynosi ona 122 zł). Sprzeczności z ustawą o cenach
    tu nie ma.
    Dyskusję przeczytałem i oczywiscie nie sposób się nie zgodzić,
    że akurat w przypadku PT jest przepis szczegółowy nt obowiązku
    podania "brutto" (czyli ceny "wprost"), ale wtedy nie sposób się
    również nie zgodzić z uwagą o "przejrzystości"... (z ustawy)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-10-21 20:39:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > również nie zgodzić z uwagą o "przejrzystości"... (z ustawy)

    Co Ci nie odpowiada w przejrzystości ceny brutto?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-10-22 08:07:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2010, Liwiusz wrote:

    > Co Ci nie odpowiada w przejrzystości ceny brutto?

    Ależ nie w tę stronę - co nieprzejrzystego jest w stwierdzeniu,
    że cena to 100 zł plus należny podatek VAT, co na dziś daje
    122 zł?
    NA DZIŚ - a jak komuś za trudno przejrzeć, że za pół roku
    to może być 123 zł, to nieprzejrzystość spowoduje rząd :|

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-11-16 10:46:01
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Mój operator w fakturach podaje ceny netto i dopiero te ceny zamienia na
    brutto. W efekcie w wyniku zaokrągleń płacę o jeden grosz więcej niż to
    wynika z taryfy.
    Ciekaw jestem co zrobi po Nowym Roku.
    Z tego co piszecie wynika, że powinien obniżyć cenę netto, bo jeśli nie
    to mogę rozwiązać umowę (?).

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 16. Data: 2010-11-16 10:47:06
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4ce260ee$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>,
    t...@b...spamu says...>
    > Mój operator w fakturach podaje ceny netto i dopiero te ceny zamienia na
    > brutto. W efekcie w wyniku zaokraglen place o jeden grosz wiecej niz to
    > wynika z taryfy.
    > Ciekaw jestem co zrobi po Nowym Roku.
    > Z tego co piszecie wynika, ze powinien obnizyc cene netto, bo jesli nie
    > to moge rozwiazac umowe (?).

    Mozesz, ale zaplacisz kare umowna.

  • 17. Data: 2010-11-16 20:09:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010, Tapatik wrote:

    > Z tego co piszecie wynika, że powinien obniżyć cenę netto, bo jeśli nie to
    > mogę rozwiązać umowę (?).

    A to zależy kto pisze, bo AFAIR pisałem coś przeciwnego (ale być może na
    .prawo i być może w innym wątku :))

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-12-03 07:29:10
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Leszek napisał:
    > In article<4ce260ee$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
    ,
    > t...@b...spamu says...>
    >
    > Mozesz, ale zaplacisz kare umowna.

    Chodzi mi właśnie o to, czy jeśli operator zmieni cenę brutto (zamiast
    netto), to czy mogę rozwiązać umowę BEZ DODATKOWYCH OPŁAT.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 19. Data: 2010-12-03 08:06:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 08:29, Tapatik pisze:

    > Chodzi mi właśnie o to, czy jeśli operator zmieni cenę brutto (zamiast
    > netto), to czy mogę rozwiązać umowę BEZ DODATKOWYCH OPŁAT.

    Jak można zmienić cenę brutto zamiast ceny netto?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-12-10 08:18:37
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jak można zmienić cenę brutto zamiast ceny netto?

    Zmieniając wysokość podatku. Dziś obowiązuje 22%, jutro 23%.
    Jeśli cena netto zostanie taka sama, to cena brutto rośnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik