  • Data: 2007-09-26 15:13:03
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709261503390.3508@athlon64...

    > Teraz cięcie:

    > Jeśli owe materiały nie są "przekazane klientowi", to przecież pojawią
    > się w remanencie - czy w postaci towaru czy półwyrobu, prawda?

    > IMO, o ile nie ma przepisów szczególnych (a nikt ich dotąd nie podał),
    > jest tak:
    > - jeśli przedmiot umowy został *sprzedany*, to oczywiście wydatki są KUP
    > - powyższe ma zastosowanie również przy częściowej sprzedaży dla
    > wydatków które dotyczą owej części
    > - jeśli przedmiot umowy *nie* został sprzedany, to wywalenie z kosztów
> [...]

    Coś mnie zwiodło, parę aspektów sprawy było.

    Jeśli koszty wypadają przy remanencie (to jest zrozumiałe) a zaliczki nie są
    przychodem to i tak jest piękna sytuacja.

    Nawet jak dostanę więcej pieniędzy niż na materiał (czyli nieoficjalnie
    zarobiłem) to nie płace podatku, dopiero po przeniesieniu własności aktem
    notarialnym :)

    Jeszcze jedna sprawa jeżeli chodzi o remanent. Czy powinno się w przypadku
    budowy produkować jakimiś dokumentami wewnętrzymi "półwyrób" na koniec roku,
    czy można zwyczajnie wykazać pustaki, dachówki itp?

    pozdrawiam, Dyzmund