    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 22 Apr 2016 01:04:19 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Róznice kursowe
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

    > Od czego odliczyłeś? :-)
    > Może jednak naliczyłeś?

    Tak naliczyłem. W sensie wykonałem usługę za przykładowe
    123 EURO (freelancer).
    Jak się okazało kontrahentem była osoba prywatna z po za UE.
    Czyli ( w odróżnieniu od firm gdzie stosuję VAT np czyli netto=brutto)
    potraktowałem to 123 EURO jako brutto.

    Czyli wystawiłem fakturę (nawet nie wewnętrzną) z wartością netto
    100 EURO + 23 % VAT i z odpowiednim przeliczeniem na PLN po kursie średnim NBP z
    poprzedniego dnia roboczego.

    Później chciałem wyliczyć różnicę kursową od całości (czyli od 123 E
    * kurs NBP - faktyczny kurs przeliczeniowy, było to dla mnie najbardziej logiczne)
    ale już wiem, że się robi od netto. czyli od 100 E.

    > Płatność przychodzi po 4,1 i masz dochodowo 410zł
    > czyli różnice kursowe 10zł (ko kolumny kosztów)
    > a VAT był w PLN i różnice go nie dotyczą.

    No też tak myślałem, że jak kurs przeliczeniowy jest
    gorszy od NBP to będę mieć koszt - licząc od netto (trochę mniejszy niż od brutto).

    Ale pytałem 2 razy pewnej księgowej a ona twierdzi, że mam przychód !?
    czyli:
    kwota przeliczeniowa/otrzymana (od całości = brutto) - kwota netto NBP
    504.3 - 420

    i w tym przykładzie wychodzi 84 PLN przychodu, a nie 10 kosztów.

    I zwątpiłem w logikę.

    > Na KPiR można to po prostu pominąć, w pełnej księgowości tworzy się
    > jakies konto do rozliczeń tego, ale nie zamierzam tego rozgryzać

    Mógłbyś sprecyzować co można pominąć?

    Druga sprawa czy jest dopuszczalne nie księgowanie takiej kosztowej (przychodową to
    oczywiście trzeba) różnicy kursowej?