    Subject: Re: Róznice kursowe
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Fri, 22 Apr 2016 18:51:26 +0200

    W dniu 2016-04-22 o 10:04, Adam pisze:

    > No też tak myślałem, że jak kurs przeliczeniowy jest
    > gorszy od NBP to będę mieć koszt - licząc od netto (trochę mniejszy niż od brutto).
    >
    > Ale pytałem 2 razy pewnej księgowej a ona twierdzi, że mam przychód !?
    > czyli:
    > kwota przeliczeniowa/otrzymana (od całości = brutto) - kwota netto NBP
    > 504.3 - 420

    Nie wierz nigdy kobiecie, a juz księgowej w szczególności.
    Jak zapytasz drugi raz, to poproś o przepis, z którego wynika ta głupota.

    > Mógłbyś sprecyzować co można pominąć?

    Rozliczyłeś przed chwilą na przykładzie, że masz 10zł do kosztów
    w dochodówce w tym przykładzie. A od kwoty VAT - też powstają jakieś
    drobne odchylenia, bo przyjąłeś
    do odprowadzenia i zapłaty 23 euro po kursie 4,2 czyli 96,60
    a wpłynęło Ci niejako 23x 4,1 czyli 94,30 czyli jesteś 2,30 w plecy
    i nigdzie tego nie uwzględnisz. Jak przypadkiem wyjdziesz na tym na
    plus, to też nie rozliczysz. Na pełnej księgowości jest to ujęte.- a na
    książce nie.

    > Druga sprawa czy jest dopuszczalne nie księgowanie takiej kosztowej (przychodową to
    oczywiście trzeba) różnicy kursowej?

    Zawsze możesz zapomnieć wpisać i się nie przejmować, jeśli
    jeszcze jest to jakoś mniej niż ileś tam procent
    (nie pamiętam przepisu) i nie powoduje, że ksiązka stala
    by się wadliwa, to możesz pominąć.
    Ale nigdy nie przyznawaj się, że wiedziałeś i nie rozliczyłeś,
    tylko, że zapomniałeś, zagubileś się, źle się klikneło itp