  • 51. Data: 2002-04-19 07:39:04
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Marcin Czernik" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:3CBFC5B8.CA4808B2@poczta.fm...

    > Wydaje mi sie, ze nie tylko w Polsce.
    > Widzialem bardzo duzo dwuosobowych okratowanych malych aut w Portugalii
    > i w Grecji. Znacznie wiecej niz u nas.

    Ale wiesz dlaczego? Nie dlatego ze samochod z kratka z tylu jest traktowany
    jako ciezarowy. Tam nie ma to nic wspolnego z odliczaniem VATu. Jest to
    dalej samochod osobowy sluzacy do przewozu towarow. U nas natomiast kratka a
    raczej jej zalozenie mialo sluzyc do zwrotu VATu a nie do przewozenia
    TOWAROW.
    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 52. Data: 2002-04-19 09:30:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ Ale jeszcze takie ktore w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane - samochod
    >+ ciezarowy?

    A, o tym nie było w tym poście mowy ;)
    Chociaż... ja wiem... VW T4 ?? -;) !

    >+ --
    >+ +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    >+ VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

    --
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 53. Data: 2002-04-19 09:32:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ > "Skarb" chce pieniędzy ? Prawda... :( I kosi tak nisko
    >+ > że nic nie rośnie :(
    >+
    >+ A podatnik ich nie chce i nie potrzebuje? W koncu jesli podatnik je otrzyma
    >+ to pomnozy i odprowadzi wieksza kwote do kasy panstwowej itd a jesli panstwo

    Ależ to miałem na myśli, pisząc że "nic nie rośnie" :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 54. Data: 2002-04-19 09:35:38
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Ależ to miałem na myśli, pisząc że "nic nie rośnie" :(

    Rzeczywiscie:) Niedoczytalem. Wiec tutaj sie zgadzamy

  • 55. Data: 2002-04-19 10:21:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:

    >+ > >+ Ustawodawca popelnil tutaj kardynalny blad nie okreslajac jakie wymogi
    >+ > >+ dokumentacje nalezy przedstawic w wypadku importu auta ciezarowego.
    >+ >
    >+ > Jak to ?? -:O
    >+ > *HOMOLOGACJĘ*.
    >+
    >+ A skad importer ma ja wytrzasnac jesli w innym kraju takiego papierka nie
    >+ ma.

    Wiesz, bez urazy, ale wspomniane modemy trzeba było homologować
    "we własnym zakresie" - -homologował PRODUCENT lub IMPORTER lub
    UŻYTKOWNIK - i nie ma zmiłuj się.
    Oczywiście - jeśli wiedziałeś że KTOŚ załatwił homologację
    to mogłeś się "podpiąć" :> (wystarczyło znać numer homologacji)
    Jeśli nie wiedziałeś - to urząd z chęcią homologował drugi raz to samo
    urządzenie :>

    >+ W Niemczech to czy auto jest ciezarowe czy osobowe "rozstrzyga" zapis w
    >+ Briefie ktory wystawia odpowiedni urzad i to jest swiete.

    No to przyjmij w końcu do wiadomości że w .pl TEŻ tak jest,
    papier nazywa się "homologacja".
    I:
    1. jeśli .pl ma umowę międzynarodową to honoruje obcą homologację
    (nie wiem, czy jakąkolwiek honoruje - ale taka jest zasada)
    2. jeśli .pl nie honoruje obcych homologacji - to producent,
    importer lub *użytkownik* funduja sobie "papier".

    Ty *możesz wystąpić o homologację* - mam nadzieję
    że nie masz nadziei że takie coś ujdzie za darmo :]

    >+ To jest tak jak
    >+ "akt urodzenia". Jesli masz w akcie urodzenia napisane ze urodziles sie
    >+ dziewczynka lub chlopcem to nie zmienisz tego do konca zycia.

    Ciebie to chyba z wielu błędnych mniemań trzeba wyprowadzać ;)
    O transseksualistach słyszałeś ?
    (BTW: ja tylko stwierdzam FAKT że prawo pozwala - dyskusje
    filozoficzne i światopoglądowe są poza zakresem podatków :>)

    >+ Podobnie w
    >+ briefie. Jesli stoi jak wol ze jest LKW czyli ciezarowy to jest ciezarowy i
    >+ tyle.

    *W Niemczech*.
    A Chinach, Japonii i Polsce - niekoniecznie.
    Podobnie polska homologacja: jest, masz, a nie mam pewności czy
    obowiązuje np. we wspomnianych krajach.

    >+ I z tego juz wynikaja dla tego zapisu wszystkie konsekwencjwe prawne.

    *W Niemczech*.
    A w Japonii, USA, Korei (celowo spoza UE :)) ?

    >+ Prawda ze proste.

    Proste - polska homologacja w .pl niewątpliwie obowiązuje :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 56. Data: 2002-04-19 12:07:18
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Apr 2002 19:02:12 +0200, w <a9muat$lsl$1@news.onet.pl>,
    ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl> napisał(-a):

    > Alez ja to rozumiem. Ty mnie nie rozumiesz. Twierdze ze jest zly zapis w
    > ustawie. Bo jesli TIR nie posiada homologacji to nie jest samochodem
    > ciezarowym. Jest.

    Jest.
    Ale spełnia warunki by odliczyć VAT. Czy teraz jasne?

    > A tu sie mylisz. Pierwsze co celnik w polsce che do lapy to Brief i wlasnie
    > interesuje go co tam jest zapisane. widze ze nie bardzo jestes w tym temacie
    > kompetentny skoro tak twierdzisz.
    > A czy ja twierdze ze Niemcy. Dyskutujemy o niespojnosci prawa w polsce a ty
    > jak masz cos do powiedzenia madrego i konkretnego w tej sprawie to zapraszam
    > do dyskusji. Ale z twoich wypowiedzi widac ze nie masz.

    Cała grupa Ci już to tłumaczy, a Ty nadal nic nie rozumiesz.

    W świetle polskiego prawa jest to samochód cieżarowy.
    W świetle przepisów skarbowych też jest to samochód ciężarowy.
    Ale ponieważ nie masz homologacji, to VAT-u nie odliczysz.

    Maturę masz, potrafisz myśleć? Co jeszcze jest dla Ciebie
    niezrozumiałe???

    PS. A że przepisy są niespójne? Są, ale chyba nie mieszkasz w Polsce
    od wczoraj?

  • 57. Data: 2002-04-19 12:08:19
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 18 Apr 2002 19:04:15 +0200, w <a9mub1$lsl$3@news.onet.pl>,
    ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomo?ci

    > To nastepny gniot ustawodawczy

    No i co z tego? Gdybyś choć przez chwilę zastanowił się na tym, co
    grupa pisze, to byłoby mniej posów w wątku. A tak, dopiero teraz
    "zaskoczyłeś".

  • 58. Data: 2002-04-19 12:10:43
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 19 Apr 2002 04:10:29 +0200, w <a9nv9o$5f1$2@news.onet.pl>,

    > I wlasnie o to mi chodzi ze jak zechce to sie nie przyczepi a jak zechce to
    > sie przyczepi. Taki to juz PRL

    Przyczepi się, ponieważ musisz mieć kopię homologacji na swój
    konkretny egzemplarz samochodu.

  • 59. Data: 2002-04-19 13:49:45
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    +-+

    > Ciebie to chyba z wielu błędnych mniemań trzeba wyprowadzać ;)
    > O transseksualistach słyszałeś ?
    > (BTW: ja tylko stwierdzam FAKT że prawo pozwala - dyskusje
    > filozoficzne i światopoglądowe są poza zakresem podatków :>)

    widze ze niedokladnie xzytasz co napisalem. A napisalem - /patrz mi na
    usta/- "urodziles sie
    dziewczynka lub chlopcem to nie zmienisz tego do konca zycia" Mowie o akcie
    urodzenia a nie o zmianie plci.

    No dobra. Przekonales mnie ze zyje w kraju bogatym, gdzie prawo jest rowne
    dla wszystkich i przestrzegane a obywatel jest traktowany jak czlowiek a nie
    jak pies.
    Czy ty przypadkiem nie pracujesz w urzedzie skarbowym i nie nosisz blad
    peruki?:)

    --
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

  • 60. Data: 2002-04-19 13:55:03
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Przyczepi się, ponieważ musisz mieć kopię homologacji na swój
    > konkretny egzemplarz samochodu.

    Jestem po kontroli i nikt nie chcial ode mnie zadnej homologacji. Facet
    zazadale ode mnie tlumaczenie Briefu, odprawe SAD i dowod rejestracyjny
    pojazdy. Spisal protokol. W protokole stwierdzil ze jest to samochod
    ciezarowy i tyle.
    Jeszcze intereswala go ewidencja zakupu ŚT, ewidencja zakupu VAT.

    Tak wiec dyskutancci w tym temacie nie mieliscie racji. Jak dobrze ze nie
    pracujecie w US bo podatnik bylby biedny:)