  • 1. Data: 2002-05-10 05:24:10
    Temat: Spis Powszechny - jakie kary?
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Może ktoś z Was odpowie mi co grozi za odmowę wzięcia udziału w spisie.
    Moim zdaniem ten spis to draństwo, tyle różnych czasem osobistych
    odpowiedzi, chyba za dużo od nas wymagają.
    Polska jest krajem wolnym, czy też nie?
    Przecież wszystkie nasze podstawowe dane są w różnych urzędach (US. ZUS,
    Gmina, GUS) wystarczy tylko je zebrać.
    Pozdrawiam. Hania.

  • 2. Data: 2002-05-10 06:11:51
    Temat: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ktos tutaj wczoraj pisal ze to jest po to zeby sprawdzic na jakim poziomie
    zyje spoleczenstwo i dowalic jeszcze wyzsze podatki:) Moze i tak jest ale po
    co tak naprawde przeprowadza sie spis to nie wiem naprawde.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 3. Data: 2002-05-10 06:52:22
    Od: "starymen" <s...@k...net.pl>

    "
    Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "HANIA" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    "
    Kilka dni temu dodzwoniłem się po wielu trudach do jednej z infolinii z
    pytaniem
    co grozi za odmowę lub brak zainteresowania spisem oraz podstawy prawne
    ewentualnych kar.
    Pani odpowiedziała: "Udział w spisie jest obowiązkiem każdego obywatela.
    Obowiązek przeprowadzenia oraz udziału
    wynika z Ustawy o Narodowym Spisie Powszechnym. Rachmistrz jest w tym czasie
    urzędnikiem państwowym i ma prawo
    wymagać zadawania pytań będących przedmiotem spisu.
    Osoby które odmawiają lub uchylają się od udziału w spisie będą karane -
    poszczególne przypadki będą indywidualnie kierowane
    na wniosek Biura Spisowego do Prokuratury a w końcu do Sądów - sprawy mają
    być rozstrzygane w trybie pilnym (!)
    Ukaranie obywatela nie zwalnia go jednak z obowiązku udzielania odpowiedzi.
    (! i tak bez końca)
    Podstawą prawną jest podobno (jakiś mglisty) obowiązek udzielania przez
    obywatela informacji podczas przesłuchania (!) przez urzędnika państwowego a
    takim jest rachmistrz (!). Obowiązek jest taki sam jak np. podczas
    przesłuchania przez sąd lub wyjaśnienia składane podczas wypadku lub
    popełnienia przestępstwa np. kradzieży (! obywateli traktuje się zatem jako
    potencjalnych przestępców)
    Rachmistrz ma prawo również wymagać udzielania zgodnych z prawdą odpowiedzi.
    (! Trochę to dziwne w stosunku do tego co do tej pory się
    wygaduje w tej sprawie)

    To tyle
    Może ktoś miał podobne przygody z bezpłatnymi infoliniami: 0 800 402 036 lub
    0 800 480 340
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-05-10 07:02:21
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik HANIA <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abflku$saq$...@n...tpi.pl...
    > Może ktoś z Was odpowie mi co grozi za odmowę wzięcia udziału w spisie.

    Wszytko na temat spisu bydła roboczego jest na stronach gusu:
    www.stat.gov.pl

  • 5. Data: 2002-05-10 07:04:03
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "starymen" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Sranie w banie. Panstwo policyjne czy co? Dzisiaj za informacje sie placi.
    Niech zapalca za informacje to nie trzeba bedzie jakis mglistych podstaw
    prawnych. Przeciez taki spis mozna przeprowadzic o wiele taniej, prosciej i
    szybciej. Wystarczy losowo wybrac reprezentatywna grupe osob /z edwidencji
    ludnosci/ zadzwonic do nich lub skontakotowac sie /moze to zrobic urzednik w
    Gminie lub innym miescie/ czy chca odpowiedziec na pytania zawarte w arkuszu
    spisowym, umowic sie na dzien o godzine w gminie lub UM, zaplacic za zadane
    pytania np. 50.
    Nie trzeba szkolic tych rachmistrzow bo urzednicy w gminie z takimi ankietami
    maja na codzien doczynienia. W dobie ogromniego bezrobocia za 50 zl niejeden
    sie skusi i zglosi do gminy. A jeszcze jak dostanie dzien wolny
    usprawiedliwiony od pracy za zgloszenie do do gminy czyli nie bedzie musial
    isc do pracy to ludzie beda gnali oknami i drzwiami.

  • 6. Data: 2002-05-10 07:18:47
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Wszystko na temat spisu bydła roboczego jest na stronach gusu:
    > www.stat.gov.pl

    Przeczytałam ustawę, w której jest napisane, że udział w spisie jest
    obowiązkowy, ale nigdzie nie doczytałam co grozi za odmowę udziału w spisie.
    Pozdrawiam.Hania.

  • 7. Data: 2002-05-10 07:35:50
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik HANIA <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abfsbo$1tr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > >
    > Przeczytałam ustawę, w której jest napisane, że udział w spisie jest
    > obowiązkowy, ale nigdzie nie doczytałam co grozi za odmowę udziału w

    Wydaje mi się, że to będzie napisane w ogólnych przepisach o statystyce
    państwowej.

  • 8. Data: 2002-05-10 09:56:33
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

> [...]
    > Gmina, GUS) wystarczy tylko je zebrać.
    > Pozdrawiam. Hania.
    >
    > Generalną naturą spisów jest okresowa konieczność porównania
    rzeczywistosci z zapisami wynikajacymi z codziennych dokumentów (dotyczy to
    takze znanych nam remanentów w firmach). Stad aby taki spis miał sens musi
    byc powszechny a nie wyrywkowy.
    Inna sprawą jest wiarygodnosc rachmistrzów, bezpieczeństwo tajnosci podanych
    informacji itd.
    Dane ze spisów ludności wykorzystywane są potem w statystyce i w założeniach
    makro- i mikrogospodarczych.
    Znowu innym problemem jest jakosć opracowań itd.
    Wiem ze brzmi to jak trucie, ale taki jest sens tych spisów. Iwona

  • 9. Data: 2002-05-10 09:56:53
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Szczerze mówiąc jestem zaskoczona. Czy większość ludzi żyjących w Polsce
    cierpi na jakąś maniakalną obsesję spisku???????
    Nawet - tak wydawałoby się niewinny proces przeprowadzania spisu
    powszechnego - wywołuje poczucie, że "spiskowcy" chcą wyciągnąć od nich
    najbardziej strzeżone poufne dane.
    Ludzie opamiętajcie się. Dlaczego odrazu jesteście nastawieni wrogo i na
    "nie"?????
    Przecież to jest tylko spis powrzechny - notabene - przeprowadzany juz od
    stuleci -raz na jakiś czas.
    To naprawde nie boli - a dostarczy informacji na temat ludności kraju,
    zaplecza mieszkaniowego, wielkości gospodarstw rolnych..

    > Może ktoś z Was odpowie mi co grozi za odmowę wzięcia udziału w spisie.
    > Moim zdaniem ten spis to draństwo, tyle różnych czasem osobistych
    > odpowiedzi, chyba za dużo od nas wymagają.

    jakie tu masz informacje na myśli? Może taką - czy masz bieżącą wodę w
    domu....

    > Polska jest krajem wolnym, czy też nie?
    > Przecież wszystkie nasze podstawowe dane są w różnych urzędach (US. ZUS,
    > Gmina, GUS) wystarczy tylko je zebrać.

    takich danych - jakie będą zbierane - nie ma ani gmina, ani inne urzędy

    > Pozdrawiam. Hania.

    pozdrawiam również
    Jola

  • 10. Data: 2002-05-10 10:06:03
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Jolanta B" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    I na co komu takie informacje jak i tak nic z tego nie wynika. W polsce na
    wszystko brakuje pieniedzy wiec jesli w/g spisu okaze sie np. ze rodziny
    mieszkaja w zatloczonych mieszkaniach to wcale MF nie wprowadzi ulg na
    budownictwo wielorodzinne.

    A na co komu informacja czy mam biezaca wode w domu. Jesli jej nie mam to co,
    myslisz ze po spisie bede ja mial.

    Ale bez urazy, wytlumacz mi na co komu te dane? Czy to nastepny wymog prawa i
    przepisow UE.

    --