  • Data: 2012-06-04 18:51:29
    Temat: Re: Spółka bez spółki
    Od: SDD <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A skąd mam wiedzieć, się nie znam i dlatego pytam. Jest proste
    > założenie: jest sobie kilka osób, które chcą świadczyć identyczne usługi
    > pod wspólnym szyldem, bez zobowiązań wobec innych i bez
    > odpowiedzialności za poczynania innych. Jak jedna z nich zechce mieć
    > wszystko w dupie przez pół roku, to będzie miała wszystko w dupie przez
    > pół roku, a działać będą pozostałe. Dla klienta ich wspólna działalność
    > ma być przezroczysta, tak jak jest przezroczysta dla mnie działalność
    > taksiarzy w Koperniku. Ja dzwonię na Taxi Zabrze Kopernik i zamawiam
> [...]

    Zdaje sie, ze na sile dopasowujesz to pod model peer-to-peer a to raczej
    jest klient-serwer.

    Czyli jest sobie X (np. to "radio-taxi" "Kopernik"), ktorego dzialalnosc
    polega na przyjmowaniu zgloszen od Klientow i ten to X ma swoich
    "abonentów" w postaci taksiarzy (jak imć Drynda czy Złotówa), którzy
    realizują im zlecenia, o których zostali "poinformowani" przez X.

    W zamian, ze X ich tak informuje, placa mu oni pewna "dolę" - np. stałą,
    miesięczną kwotę. Czyli normalny uklad, umowa miedzy przedsiebiorcami -
    dokladnie tak samo, jak np. ja mam abonament komorkowy w sieci Y, Ty
    masz tez w takiej samej sieci - nie znaczy to, ze Ty, ja oraz sieć Y
    tworzą jakąś spółkę.

    W naszym przypadku siec X swiadczy nam uslugi telekomunikacyjne, w
    przypadku "Kopernika" świadczy uslugi "kojarzenia" z klientami.

    Pozdrawiam
    SDD