  • Data: 2012-06-04 16:30:00
    Temat: Re: Spółka bez spółki
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ten wniosek to niby skad?

    No z wypowiedzi na grupie, w tym twoich.

    > Może inaczej: napisz w kilku słowach, na czym polega SC, tak
    > bardzo konkretnie, czym się *różni* od innych form współwłasnosci
    > i wspólnego wykonywania.

    A skąd mam wiedzieć, się nie znam i dlatego pytam. Jest proste
    założenie: jest sobie kilka osób, które chcą świadczyć identyczne usługi
    pod wspólnym szyldem, bez zobowiązań wobec innych i bez
    odpowiedzialności za poczynania innych. Jak jedna z nich zechce mieć
    wszystko w dupie przez pół roku, to będzie miała wszystko w dupie przez
    pół roku, a działać będą pozostałe. Dla klienta ich wspólna działalność
    ma być przezroczysta, tak jak jest przezroczysta dla mnie działalność
    taksiarzy w Koperniku. Ja dzwonię na Taxi Zabrze Kopernik i zamawiam
    taksówkę. A czy danego dnia jeździ ich 200 po Zabrzu czy 20 to mi wisi,
    póki dojedzie. Również jak wezmę fakturę, to mi wisi czy jechałem z
    Janem Dryndziarzem czy z Walerym Złotówą i który z nich mi wystawi
    fakturę to mi wisi.

    > Koszty. Koszty papierkologii plus ryzyko większej liczby
    > miejsc w których można się czegos czepiać.

    No właśnie o to chodzi, żeby nie było żadnych kosztów, bo sprawa jest
    niskodochodowa, dorywcza i dodatkowa.

    > W przypadku nie-spółki takiego prawa nie ma, więc trzeba umieć
    > z osobna uzasadnić każdy koszt i (uzasadnić) sposób podziału
    > każdego ewentualnego przychodu.

    No podział przychodu jest bardzo prosty. Jak na wezwanie klienta odpowie
    osoba X, to osoba X wystawi fakturę/paragon i zgarnie kasę (Jak w
    przypadku taksiarza X). A jak odpowie osoba Y to osoba Y. A jak Z to Z.
    Co do kosztów to też wspólne koszty to ew. numer telefonu + strona
    internetowa. Mogą być na osobę X, a refakturowane najwyżej wg jakiegoś
    klucza na pozostałe. Te koszty generalnie i tak osoba X by poniosła
    działając samotnie.

    > Już Ci wyjasnili ("m" chyba) - wcale nie.
    > Zawrzyj konsorcium, albo lepiej niech jakas osoba trzecia zostanie
    > szefem konsorcium (szwagier Mariana się nie nadaje ze względu na
    > "osoby powiazane") i niech to konsorcium Wam narzuci ceny.

    No ale tu nie chodzi o rozmach w stylu barów u MacDonalda, a o ,,kilku
    drobnych przedsiębiorców chce świadczyć drobne usługi dla ludności''

    > A teraz przemysl, czy do SC czasem nie dołożysz mniej ;)

    Nie, SC odpada i jakiekolwiek inne prawne związki odpadają. Ludzie chcą
    w to wejść pod warunkiem, że nie będą mieli żadnych zobowiązań i
    kłopotów. Jak nie, to olewają.

    No a w takim razie opcja ,,robimy pod szyldem osoby X, która podzleca
    wyjazdy do klienta pozostałym'' by nie mogła przejść? Pewnie nie, bo
    pewnie skoro pozostali są przedsiębiorcami, to nie mogą wystawić
    paragonu/faktury jako X?

    ATPO: A jak zleceniobiorca-cywil(nieprzedsiębiorca) jedzie do klienta w
    imieniu X, to może wystawić dokument księgowy i zainkasować opłatę w
    imieniu X?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek