  • Data: 2020-01-04 00:55:17
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2020 o 23:39, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2020-01-03, Kviat <Kviat> wrote:
    >

    > a) wszystko < rok użytkowania było uznane za wyposażenie (nieząleżnie od wartości)
    > b) wszystko o wartości < 10k jest uznane za wyposażenie (nawet długopis)
    > c) był obowiązek prowadzenia wyposażenia dla rzeczy o wartości >= 1500 zł
    >
    > Ja tam widzę rozłączność.

    Nie będę się upierał.
    Jak zmieniali wartości ŚT z 3,5 na 10tys. (ze dwa lata temu?
    2017/2018?), to czytając o tych zmianach i interpretacje utkwiło mi w
    głowie, że nierozłączną częścią wyposażenia jest użytkowanie poniżej
    roku i podatnik dostał trzy wyjścia. ŚT, ew. wyposażenia, bądź koszty
    bez ewidencji.
    Uznałem to, pewnie błędnie, jako walkę (zapowiadaną już tyle razy... :))
    z biurokracją i że w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy, żeby się nie
    bawić w ewidencjonowanie takich popierdółek. Zapomniałem o sprawie.
    Parę takich drobnych rzeczy (>1500zł) wrzuciłem w koszty, bez ewidencji,
    miałem dwie wyrywkowe kontrole od tego czasu i do niczego się nie
    przyczepili... Nie trafili? Potraktowali jako drobny błąd i olali?
    Zobowiązania podatkowego to nie zmieniło. Więc utwierdziłem się w
    przekonaniu...

    > No żebyś się nie zdziwił.

    No cóż. W końcu nie rozmawiamy o jakichś dużych kwotach, dla których
    warto byłby kruszyć kopie i nie spać po nocach ;)

    Pozdrawiam
    Piotr