    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin dla US
    Date: Wed, 13 May 2009 08:32:09 -0700 (PDT)

    On 13 Maj, 14:51, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > VoyteG wrote:

    > No ale przecież jak ktoś nie zna obowiązującego prawa to jest jakby jego
    > problem (a nie problem US).

    Na US ciąży Art. 121 § 1. Postępowanie podatkowe powinno być
    prowadzone w sposób budzący zaufanie
    do organów podatkowych.

    Tu mamy sytuacje, że US zna prawo, a skoro ludzie nie składają
    zeznania, to powszechnie prawa nie znają. Czy US działając na zwłokę
    wypełnia zapis tego § ?

    > No i?

    Zobowiązanie do zapłaty jest większe o odsetki z kilku lat

    > Złożyć zaległe zeznanie podatkowe + czynny żal i zapłacić podatek wraz z
    > odsetkami do dnia złożenia zeznania?

    Tu podatek nie do zapłacenia, bo dopiero US go nalicza podczas
    postępowania.

    > Wtedy czeka cierpliwie (!) na wszczęcie
    > postępowania przez US. ;-)

    Pytanie było inne, w jakim trybie zmotywować US do szybszego
    rozpoczęcia postępowań spadkowych dla osób, które w terminie nie
    złożyły zeznania?

    > IMHO tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma.

    Możesz tak myśleć, ale czy potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na
    pytanie, które zadałem, czyli:
    Czy jest określony obowiązek dla US na wszczęcie takiej sprawy w
    określonym terminie od dowiedzenia się o takim obowiązku podatkowym?

    > Podatnik miał obowiązek złożyć kwity i zapłacić podatek.

    To wiemy, ale wątek dotyczy drugiej strony - obowiązków US i tego jak
    można wpłynąć na szybkość jego działania, w sytuacji powyżej opisanej.
    Co w tej sprawie możesz wnieść rzeczowo?