  • Date: Thu, 14 May 2009 10:56:48 +0200
    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Termin dla US

    VoyteG pisze:

    > A co w sytuacji, gdy strona nie złoży wniosku? Poszperałem w
    > posiadanych zbiorach dokumentów i mam wszczęcie sprawy przez US
    > właśnie z urzędu, ponieważ podatnik nie wiedział, że ma złożyć
    > zeznanie i go nie złożył wcale.

    US ma pięć lat by zdążyć aby ewentualne zobowiązanie podatkowe się nie
    przedawniło. Można mieć szczęście. :) Nie ma jednak przepisu który
    zmusiłby US do zajęcia sie sprawą w ściśle określonym terminie (poza
    złożeniem zeznania) - wtedy lecą te terminy o których mowa była wcześniej.

    > Który przepis normuje, że to złożenie zeznania, a nie samo pismo w tej
    > sprawie kierowane do US?

    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/5
    587/Wszczecie_postepowania_podatkowego.html
    Poszukaj więcej tutaj.

    > Za to też dziękuje, może się przydać. Tylko, czy u nas w kraju wyroki
    > NSA są wiążące dla wszystkich US,. czy to tylko wyrok w danej sprawie?

    Generalnie w danej sprawie ale jak powołasz się na niego to US mocno się
    zastanowi czy warto zajmować inne stanowisko.

    --
    spp