eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!! › Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
  • Data: 2004-02-27 13:58:48
    Temat: Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:c1nf1c$72g$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Jaco wrote:
    >
    > [...]

    Pewnie w hutrowni nie mają stanowiska sprzedaży detalicznej z zainstalowaną
    kasą fiskalną lub nie chcą kasy wogóle instalować i "dbają" o
    nieprzekroczenie limitu zobowiązującego watowca do posiadania kasy.
    Jako watowiec wiesz na pewno kiedy należy posiadać kasę rejestrujacą i do
    rejestrowania jakiej sprzedaży ona służy.

    > Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".
    >
    > Sa tacy, co kupuja na firme a potem uznaja ze to nie kup i nie wpisuja do
    > ksiazki...

    IMO nieprawidłowo.
    "Ciekawa" może być reakcja hurtownika, który o takich fakturach zostanie
    poinformowany przez kontrolujacych z US i "dowie się", że powinien kasę
    fiskalną mieć już od dwuch lat.

    > sa tacy co wpisuja i przeznaczaja "na potrzeby wlasne podatnika".

    ... czyli w rozumieniu ustawy PTU dokonują sprzedaży.
    IMO prawidłowo czyli zgodnie z oświadczeniem złożonym hurtownikowi w
    momencie zakupu, że kupują na potrzeby firmy.

    > A sa tacy co wpisuja i zostawiaja sobie na potrzeby prowadzenia
    > dzialalnosci...

    A to jak najbardziej.

    > Boguslaw

    wzajemnie