    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 22:14:39 +0100

    > Jest dokładnie odwrotnie.
    > Wg. znowelizowanego kodeksu pracy jeżeli działalnośc wyczerpuje znamiona
    > stosunku pracy to jest to stosunek pracy.

    Hmm, dwie ksiegowe mowily mi, ze sie zmienilo na lepsze,
    ale nie ma sensu polemizowac, poprosze wiec tylko moze
    o namiary na podstawę prawną.

    Dla mnie (i pewnie dla tysiecy innych osob) problem robi
    sie powazny....! Az dziwne, ze tak malo sie o tym slyszy.

    > Teraz PIP może uznać że jakias umowa jest stosunkiem pracy nawet gdy
    > obie strony temu zaprzeczają. A jak PIPu nie starczy, może tak
    > zadecydowac sąd.

    No dobrze, czyli przyczepić moze sie PiP,
    a urzad skarbowy tez? (widzac, ze mam faktury tylko dla 1 firmy)?

    > Druga pułapka, to groźba uznania jednoosobowej DG za działalnośc
    > wykonywana osobiści - umowa zlecenie lub o dzieło- jeżeli taki
    > jednoosobowy przedsiębiorca nie świadczy usług dla osób fizycznych i
    > nikogo nie zatrudnia.
    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    To brzmi jak jakis koszmar. Czytalem o tym w "GP", ale nie zrozumailem,
    jakie to dotkliwe i wazne dla mnie. Czy to tez nowy Kodeks Pracy?
    (mozna namiary?).

    Na koncu artykulu, napisali, ze aby to obejsc, to trzeba albo
    "wykonac sporadycznie usługę dla ludnosci",
    albo : "kogos zatrudnić".

    Co mam zrobic, aby wykonac usluge dla ludnosci?
    Nie brzmi to jak cos bardzo trudnego do spreparowania,
    ale czy aby na prewno?

    A zatrudnic? - czy tu chodzi o etat - jesli tak, to wiadomo,
    ze odpada. Ale moze umowa o dzielo tez jest forma zatrudnienia?

    > Tak że generalnie zmieniło sie wlasnie na gorsze (przynajmniej w opinii
    > tych jednoosobowych przedsiębiorców których znam) a nie na lepsze.

    Jesli jest tak jak napisalas, co nazwalbym bardzo czarną wizją,
    to chyba tysiące takich "firemek" jak ja bedzie mialo niezly problem.
    Zwlaszcza jesli sie w pore nie zorientują i po czasie ktos sie do nich
    dobierze....... :-(

    Poradzcie..... jak to obejsc!

    Dzieki,

    Latet