  • 11. Data: 2004-06-06 11:09:50
    Temat: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <0...@n...onet.pl> Karol napisał(a):

    > U sprzedawcy ?
    > Raczysz zartować.
    > Uznali za wadliwą i pewnie jeszcze nie kazali VATu płacić od takiej faktury :-)

    Podobno czepiali się, że rejestry i księgi zawierają nierzetelne dowody
    księgowe.

    > Ciekawe, dlaczego w swojej łaskawości ustawodawca zrezygnował obecnie z takiego
    > bata na podatnika.

    Kontroler VAT z którym rozmawiałem o tym podczas kontroli też ogromnie
    na to utyskiwał i zapowiedział, że to się zmieni przynajmniej w
    transakcjach PL-PL. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 12. Data: 2004-06-06 11:32:05
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Podobno czepiali się, że rejestry i księgi zawierają nierzetelne dowody
    > księgowe.

    Mam podejrzenie, że była to radosna twórczość urzednika kontroli niż rzetelne
    oparcie się na przepisach.

    Karol

  • 13. Data: 2004-06-06 11:56:26
    Od: Lech <l...@I...fm>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz
    > niepodlegających opodatkowaniu;
    >
    > 10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    > podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
    >
    > 11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    > (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    > poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub
    > niepodlegających opodatkowaniu;
    >
    > 12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi

    Tak, oczywiście masz rację! :) Sorry, nie wiem ile razy było, gdyż ledwo
    co tutaj dotarłem, ale faktycznie podałem "półprawdę" na podstawie tego,
    co przeczytałem.
    Teraz, po sięgnięciu do źródeł mogę tylko dodać, że te zasady są
    konsekwencją zastosowania się do VI Dyrektywy UE (z 17 maja 1977 r.)
    okreslającej zasady wystawiania faktur, które powinny być respektowane
    przez państwa człownkowskie. Dyrektywa ta stanowi między innymi, że:
    - państwa człownkowskie nie mogą wprowadzić wymogu podpisywania faktur VAT.
    Teraz już wszystko jasne :)

    Pzdr.
    Lech

  • 14. Data: 2004-06-06 16:46:04
    Od: "i." <z...@m...pl>

    Czyli jak nie ma żadnych podpisów to na jakiej podstawie mogę ścigać
    niesumiennego nabywcę jeśli przekroczył termin płatności określony na
    fakturze?
    Przecież on mi się wyprze, że kupił ode mnie daną rzecz!
    Albo,
    jeśli nie potrzeba podpisu wystawiającego to ja mogę sobie sam z drukarki
    wydrukować jakąś fakturę kosztową i zwiększyć koszty.

    No chyba, że prawo zakłada, że ludzie z natury nie popełniają przestępstw i
    tak nie robią a jeśli już tak robią to trzeba im winę udowodnić sprawdzając
    taką fakturkę.

    pzdr
    i.

  • 15. Data: 2004-06-06 17:28:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "i." <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturze?
    > Przecież on mi się wyprze, że kupił ode mnie daną rzecz!

    Możesz znim spisać umowę, albo wystawić dokument wydania towaru. Rola
    faktury jest inna.

    > Albo,
    > jeśli nie potrzeba podpisu wystawiającego to ja mogę sobie sam z drukarki
    > wydrukować jakąś fakturę kosztową i zwiększyć koszty.

    Fakt, do tej pory to było truniejsze - musiałeś jeszcze się podpisac ;>.

    > No chyba, że prawo zakłada, że ludzie z natury nie popełniają przestępstw
    > tak nie robią a jeśli już tak robią to trzeba im winę udowodnić
    sprawdzając
    > taką fakturkę.

    Czy z podpisem czy bez - byłoby to fałszerstwo (5 lat więzienia).

    Pzdr,
    BaLab

  • 16. Data: 2004-06-06 17:28:45
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

> [...]
    > fakturze?
    > Przecież on mi się wyprze, że kupił ode mnie daną rzecz!

    Otóż to, przy sprzedaży z "nienatychmiastową" płatnością posiadanie
    potwierdzenia odbioru towaru jest jak najbardziej wskazane, może to być np.
    podpisany przez odbiorcę dowód WZ...

    > Albo,
    > jeśli nie potrzeba podpisu wystawiającego to ja mogę sobie sam z drukarki
    > wydrukować jakąś fakturę kosztową i zwiększyć koszty.

    Tak, ale konsekwencje tego czynu mogą być poważne. Nie rozumiem, co zmienia
    tu podpis lub jego brak?

    > No chyba, że prawo zakłada, że ludzie z natury nie popełniają przestępstw
    > tak nie robią a jeśli już tak robią to trzeba im winę udowodnić
    sprawdzając
    > taką fakturkę.

    Otóż to. Są dwie strony transakcji. I stosowny organ może sobie posprawdzać,
    jeśli tylko chce.

    W cywilizowanym świecie podpisywanie faktur jest od dawien dawna praktyką
    nieznaną... Wytrzebmy to również z naszych umysłów...

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 17. Data: 2004-06-07 08:42:15
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Lech napisał:

    > Czego wymóg? Podpisania faktury przez osobę wystawiającą? Zawsze pzeciez
    > tak było - żadne novum. A żródło: znana nam już (ale mało zgryziona;)
    > ustawa o VAT, i dalej w rozporządzeniu.

    Było ale się zmieniło. Przeczytaj dokładnie rozporządzenie.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 18. Data: 2004-06-07 16:12:40
    Od: "rafaello" <r...@w...pl>

    VI dyrektywa UE mówi wprost że poszczególne państwa członkowskie nie moga
    nałożyć obowiazku podpisywania faktur. art 22 ust 3 lit. b

  • 19. Data: 2004-06-07 16:31:02
    Od: "Monika Rowicka" <m...@W...gazeta.pl>

    <J> <w...@o...pl.towywal> napisał(a):

> [...]
    > wysylanie roznego rodzaju paczek.
    >
    > Jarek
    >
    > Zgodnie z Ustawą o rachunkowości, art.21 pkt 12 każdy dokument musi być
    podpisany przez wystawiającego i odbiorcę lub dostawcę, no chyba że Ciebie ta
    ustwa nie obowiązuje.

  • 20. Data: 2004-06-07 17:44:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Monika Rowicka napisał:

    > podpisany przez wystawiającego i odbiorcę lub dostawcę, no chyba że Ciebie ta
    > ustwa nie obowiązuje.

    Po raz kolejny zadam pytanie które już tu padło - czy dotychczas
    odsyłałas do podpisu fatury za telefon, prąd, gaz itp które i przed 1
    maja nie musiały byc podpisywane bo pozwalała na to ustawa o PTU i ktore
    w 995 podpisywane przez wystawce nie były?
    Udało Ci się te podpisy wyegzekwować?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl