eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania › Re: dot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 25 Dec 2014 21:52:16 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: dot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania

    On Wed, 24 Dec 2014, wg wrote:

    > Bo od wyjazdu (ponad 12 lat) nie było z poprzednią właścicielka kontaktu,

    Ale już ustalenie że zmarła tudzież próba uznania za zmarłą zmieni
    diametralnie sprawę terminów.
    No i pojawią się spadkobiercy (w tym możliwość, że będzie nią gmina
    lub skarb państwa).

    > Zarząd swego czasu próbował odnaleźć kogoś z rodziny.

    Jasne.

    > Uświadomiłem sobie, że właściwym pytaniem w tej sprawie byłaby próba
    > ustalenia konsekwencji prawnych 10-cio letniego nieodebrania pieniędzy.
    > I procedur przy tym obowiązujących.

    IMVHO pytając o przedawnienie przedstawiłeś błędne założenie:

    > Widząc tylko kontówkę z rozliczeniem należności na nazwisko byłej
    > właścicielki i wyciągi z konta lokaty przyjąłem, że jest to zobowiązanie
    > podobne do innych.

    ...ano właśnie.
    A jest wysoce prawdopodobne, że to nie są pieniądze jej należne
    (tak jak np. zwrot nadpłaty), lecz JEJ pieniądze (zdeponowane).
    Nie bardzo mi pasuje wersja, że "roszczenie się przedawnia".

    pzdr, Gotfryd