  • 1. Data: 2007-09-13 17:13:37
    Temat: ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    Witam

    Teoretycznie znam odpowiedź ale wolałbym mieć potwierdzenie.

    W 3 kwartale 2007 wystawiłem 2 FV, obydwie na kwotę 1000zł netto
    (usługa z grupy 17%):
    440zł VAT'u
    +340zł podatku dochodowego
    = 780zł

    Tak by było zanim odliczę 7,75% podstawy składki na chorobowe jaką
    płacę co miesiąc do ZUS'u (pracuję również na etacie, więc płacę tylko
    chorobowe). DG prowadzę i składki do ZUS płacę od maja i do tej pory
    nie odliczałem nic od dochodu (w drugim kwartale po prostu dochodu nie
    było), więc z tych 4 składek spokojnie mogę odliczyć te 340zł więc
    ostatecznie...
    ...robię przelew do US na kwotę 440zł - zgadza się ?

    Przy okazji zapytam - czy VAT i podatek dochodowy można ująć w jednym
    przelewie, czy może muszą to być oddzielne przelewy. Jeśli w jednym to
    czy w tytule przelewu powinienem całą kwotę rozpisać na VAT i podatek
    dochodowy ?

    Czy dobrze mi się wydaje, że w październiku powinienem wpłacić drugą
    taką samą kwotę wyliczoną za 3kw. jako zaliczkę na kwartał czwarty,
    która to będzie "zbilansowana" dopiero w kwietniu następnego roku ?

    Z góry dziękuje za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2007-09-13 17:35:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Łukasz Wojciechowski w
    ups.com>:

    > Tak by było zanim odliczę 7,75% podstawy składki na chorobowe jaką
    > płacę co miesiąc do ZUS'u (pracuję również na etacie, więc płacę tylko
    > chorobowe).

    Chorobowe? A nie aby zdrowotne? :)

> [...]
    > nie odliczałem nic od dochodu (w drugim kwartale po prostu dochodu nie
    > było), więc z tych 4 składek spokojnie mogę odliczyć te 340zł więc

    Odwrotnie, masz prawo obniżyć podatek o zapłacone składki UZ (z
    uwzględnieniem tych 7,75%)

    > ...robię przelew do US na kwotę 440zł - zgadza się ?

    I nie masz żadnej faktury "kosztowej" z VAT?

    > Przy okazji zapytam - czy VAT i podatek dochodowy można ująć w jednym
    > przelewie

    Nie.

    > Czy dobrze mi się wydaje, że w październiku powinienem wpłacić drugą
    > taką samą kwotę wyliczoną za 3kw. jako zaliczkę na kwartał czwarty,
    > która to będzie "zbilansowana" dopiero w kwietniu następnego roku ?

    Nie wiem, ale _wydaje mi się_, że ryczałt to się do stycznia następnego roku
    rozlicza i za IV kwartał płaci

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-09-13 17:42:05
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-09-2007 o 19:13:37 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Teoretycznie znam odpowiedź ale wolałbym mieć potwierdzenie.
    >
    > W 3 kwartale 2007 wystawiłem 2 FV, obydwie na kwotę 1000zł netto

    Z tym źe wiesz że to sa oddzielne podatki i nie mieszają się,
    w szczególności...

    > Tak by było zanim odliczę 7,75% podstawy składki na chorobowe jaką
    > płacę co miesiąc do ZUS'u (pracuję również na etacie, więc płacę tylko
    > chorobowe).

    ... zdrowotnego(nie chorobowego) od VATu się nie odlicza ?

> [...]
    > ostatecznie...
    > ...robię przelew do US na kwotę 440zł - zgadza się ?

    Składasz VAT-7(K), wpłacasz 440 na konto 'VATowe', wpłacasz 340 na konto
    ryczałtowe

> [...]
    > przelewie, czy może muszą to być oddzielne przelewy. Jeśli w jednym to
    > czy w tytule przelewu powinienem całą kwotę rozpisać na VAT i podatek

    Jak wyżej - te podatki niemal nie mają punktów wspólnych, sa zupełnie
    osobne

    > Czy dobrze mi się wydaje, że w październiku powinienem wpłacić drugą
    > taką samą kwotę wyliczoną za 3kw. jako zaliczkę na kwartał czwarty,
    > która to będzie "zbilansowana" dopiero w kwietniu następnego roku ?

    A płacisz Ty ryczałt czy dochodowy, bo się pogubiłem??

  • 4. Data: 2007-09-13 19:02:56
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    > A płacisz Ty ryczałt czy dochodowy, bo się pogubiłem??
    ryczałt

    > I nie masz żadnej faktury "kosztowej" z VAT?
    Nie mam - przede wszystkim dlatego, że przy ryczałcie chyba nie można
    odliczać kosztów ( nie mam racji? ).

    > Nie wiem, ale _wydaje mi się_, że ryczałt to się do stycznia następnego roku
    > rozlicza i za IV kwartał płaci
    W pierwszym poście źle napisałem, chodziło dokładnie o to co jest
    napisane w tym artykule:
    http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/jak;pr
    owadzic;firme;i;nie;placic;podatkow,69,0,250949.html
    w sekcji "Wakacje podatkowe"
    powyższego wynika, że w grudniu płaci się zaliczkę za IV kwartał w
    kwocie takiej jaką płaciło się za III kwartał.

    Co do mojej sytuacji... (teraz postaram się przejrzyściej)

    Oczywiście miałem na myśli zdrowotne a nie chorobowe.

    Co do VAT'u to nie mam wątpliwości - tutaj mamy 440zł - w całości
    przekazuję do US

    Dochodu jak i przychodu mam 2000zł (brak kosztów)

    Podatek dochodowy: 340zł (17%)

    Pomniejszam należny podatek dochodowy o te 7,75% z każdej zapłaconej
    składki (przyjmijmy w uproszczeniu 150zł/m-c), więc ze składek za 4 m-
    ce mam 600zł do "dyspozycji".

    Z podatku dochodowego nic nie zostaje więc nie płacę go w tym
    "rozliczeniu"

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 5. Data: 2007-09-13 20:01:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Łukasz Wojciechowski w
    .com>:

    > ryczałt

    Tyle napisałeś w temacie...

    > Nie mam - przede wszystkim dlatego, że przy ryczałcie chyba nie można
    > odliczać kosztów ( nie mam racji? ).

    Dlaczego łączysz cytaty z dwóch różnych odpowiedzi i nie oznaczysz tego?

    Co do odliczania kosztów masz, co do zapisu "mogłyby być kosztem..." (czy
    jakoś podobnie, w ustawie PTU) to sie zastanów jeszcze, albo odpowiedz,
    dlaczego zostałeś płatnikiem VAT ;-)

> [...]
    > powyższego wynika, że w grudniu płaci się zaliczkę za IV kwartał w
    > kwocie takiej jaką płaciło się za III kwartał.

    Z takim podejściem do czytania [1] to daleko nie zajdziesz:
    <q>
    Przykładowo, gdy dochód do opodatkowania (zasady ogólne)
    </q>

    To cytat ze strony, którą podałeś....

    > Oczywiście miałem na myśli zdrowotne a nie chorobowe.

    :)

    > Co do VAT'u to nie mam wątpliwości - tutaj mamy 440zł - w całości
    > przekazuję do US

    Nie moja sprawa, nie masz "kosztów" to oddawaj...

    > Podatek dochodowy: 340zł (17%)

    Zryczałtowany podatek...

    > Pomniejszam należny podatek dochodowy o te 7,75% z każdej zapłaconej
    > składki (przyjmijmy w uproszczeniu 150zł/m-c), więc ze składek za 4 m-
    > ce mam 600zł do "dyspozycji".

    Błąd rachunkowy widzę -- 7,75% podstawy a nie składki

    [1]
    Nie będę "chleba naszego usenetowego" Gotfrydowi zabierał i zapytam tylko --
    odpowiednie przepisy widziałeś kiedyś na oczy? :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-09-13 21:11:49
    Od: <s...@a...pl>

    > A płacisz Ty ryczałt czy dochodowy, bo się pogubiłem??

    A ryczałt to nie podatek dochodowy? :)

  • 7. Data: 2007-09-14 18:06:55
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    .com>:

    > Tyle napisałeś w temacie...
    Nie wiem na czym polega różnica między jednym a drugim

    > Dlaczego łączysz cytaty z dwóch różnych odpowiedzi i nie oznaczysz tego?
    Nie sądziłem, że to grzech - obiecuję poprawę ;)

    > Co do odliczania kosztów masz, co do zapisu "mogłyby być kosztem..." (czy
    > jakoś podobnie, w ustawie PTU) to sie zastanów jeszcze, albo odpowiedz,
    > dlaczego zostałeś płatnikiem VAT ;-)
    Bardzo dobre pytanie

> [...]
    > <q>
    > Przykładowo, gdy dochód do opodatkowania (zasady ogólne)

    Faktycznie - nie popisałem się

    > Błąd rachunkowy widzę -- 7,75% podstawy a nie składki
    To właśnie miałem na myśli

    > [1]
    > Nie będę "chleba naszego usenetowego" Gotfrydowi zabierał i zapytam tylko --
    > odpowiednie przepisy widziałeś kiedyś na oczy? :D

    Raczej tylko ich część w postaci książki, może dwóch i ...

    ...właśnie po tej dyskusji postanowiłem udać się do Biura Rachunkowego
    w celu podpisania umowy odpowiedniej - do tej pory myślałem, że lepiej
    czy gorzej (myślałem, że lepiej :P) ale jakoś to ogarniam - teraz
    jestem pewien że TYLKO mi się wydawało :)

    Dziękuję za pomoc w podjęciu tej bardzo potrzebnej decyzji.

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 8. Data: 2007-09-14 19:11:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-09-2007 o 20:06:55 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jestem pewien że TYLKO mi się wydawało :)
    >
    > Dziękuję za pomoc w podjęciu tej bardzo potrzebnej decyzji.

    Żebyś tego nie żałował ;)

  • 9. Data: 2007-09-14 19:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2007, Łukasz Wojciechowski wrote:

> [...]

    O, popatrz, odsyłanie do przepisów stało się zarezerwowanym
    punktem programu ;)

> [...]
    > w celu podpisania umowy odpowiedniej - do tej pory myślałem, że lepiej
    > czy gorzej (myślałem, że lepiej :P) ale jakoś to ogarniam

    IMVHO problem leży gdzie indziej, niż to opisujesz: wcale nie w tym,
    że nie jesteś w stanie ogarnąć, tylko że czytałeś "książki", nie
    czytając tekstów źródłowych, czyli przepisów!
    Czytając instrukcję obsługi radia zamiast podstaw z działania fali
    elektromagnetycznej możesz się nie dowiedzieć, dlaczego po wejściu
    do windy ono weźmie i zamilknie.

    > Dziękuję za pomoc w podjęciu tej bardzo potrzebnej decyzji.

    Chciałbyś, abyśmy Ci pogratulowali dobrego samopoczucia? ;)
    No to proponuję przejrzeć archiwa grupy :)

    Wcale nierzadko były opisy, jak to grupowicze zabierali się za
    prostowanie tego co biuro namieszało :>
    Takie biuro to też DG która musi mieć "przerób", żeby zarobić
    na chleb. I sądząc z opisów nie jest niemożliwe, że obługujący
    konkretne zlecenie też nie przeczytał konkretnego przepisu ;)
    A jak to określam: "siedzieć pójdziesz Ty". Biuro co najwyżej
    zapłaci Ci odszkodowanie, zawrzyj w umowie warunek że mają
    podsyłać paczki!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-14 20:08:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Wojciechowski" <l...@p...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:1189710176.115303.3680@19g2000hsx.googlegroups.
    com...
> [...]

    > I nie masz żadnej faktury "kosztowej" z VAT?
    Nie mam - przede wszystkim dlatego, że przy ryczałcie chyba nie można

    Masz, ale VAT z faktur "kosztowych" odliczac jak najbardziej mozesz!

    Pozdrawiam
    SDD