    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Date: Tue, 31 Jul 2012 21:31:33 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Wojciech,

    Tuesday, July 31, 2012, 9:17:12 PM, you wrote:

    > Z powodów praktycznych. Z dziełem w postaci "strony" bez przekazania p.m. ciężko
    > cokolwiek zrobić, a w szczególności np. swobodnie modyfikować, czy oddać innej
    > firmie do przeróbek.

    Ale do tego nie potrzeba praw majątkowych. Gdy mialem firmę
    software'ową, to żadna siła nie przekonała mnie do przekazania praw
    majatkowych do oprogramowania. Klient kupował prawo do korzystania. A
    prawo do rzeczy, o których piszesz może mu przysługiwac na mocy
    odpowiednich zapisów w umowie. Nie wiążąc tego z obowiązkiem
    przekazywania pełni praw autorskich.

    Przekazanie praw majatkowych oznacza przekazanie wyłączności. Czyli
    zablokowanie dla autora możliwosci ponownego wykorzystania własnych
    np. skryptów. Dla każdego klienta musiałby tworzyć całkowicie od zera
    nowy produkt, narażajac się na zarzuty łamania umowy poprzednich
    klientów szukających zbieżności w kodzie.

    Własnie przez takie handlowanie prawami majatkowymi w dziedzinie
    oprogramowania oraz patentowania oczywistosci mamy całe sfory trolli
    patentowych.

    --
    Best regards,
    RoMan