  • Data: 2012-07-31 21:50:08
    Temat: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-31, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Ale do tego nie potrzeba praw majątkowych. Gdy mialem firmę
    > software'ową, to żadna siła nie przekonała mnie do przekazania praw
    > majatkowych do oprogramowania.

    No to masz dziwnych klientów. Albo mało wymagających. :)
    Ale z drugiej strony mam właśnie kilku takich którzy się "sparzyli"
    na firmach które oferowały kod "na licencji', a potem mieli przez
    to zablokowany rozwój strony. Sparzenia "w drugią stronę" to
    jeszcze nie widziałem. :)

    [...]

    > Przekazanie praw majatkowych oznacza przekazanie wyłączności. Czyli
    > zablokowanie dla autora możliwosci ponownego wykorzystania własnych
    > np. skryptów.

    Nieprawda.

    > Dla każdego klienta musiałby tworzyć całkowicie od zera nowy produkt,
    > narażajac się na zarzuty łamania umowy poprzednich klientów szukających
    > zbieżności w kodzie.

    A jaki jest problem w przekazaniu p.m. do całego utworu, przy zastrzeżeniu
    istnienia w tymże licencjonowanych fragmentów? Ale z drugiej strony fakt,
    ja nie trzepię masówki, więc może mam inny pogląd na sprawę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl