  • 21. Data: 2005-08-12 16:03:17
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, Herbi wrote:

    > wKF:
    > Gotfryd, nikt nie broni odliczyć tylko 7,5%, ani nawet np.3%, ale IMHO -
    > odliczenie składki na UZ nie może przekraczać 7,75%

    Hm... no to wyszło kłamie i ZUS i ja :]
    Thx. za korektę :)

    > Raczej *przedsiębiorców* a nie pracodawców :)

    ...już go podpuszczałem żeby krok dalej poszedł ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2005-08-12 19:05:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mariposa,

    Friday, August 12, 2005, 4:09:36 PM, you wrote:

    > jak dla mnie - znika.

    Rozumiem, że starszych przedstawicieli swojej rodziny już
    wymordowałeś?

    MSPANC

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2005-08-12 20:48:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Rozumiem, że starszych przedstawicieli swojej rodziny już
    > wymordowałeś?

    ...ja rozumiem iż on całkiem logicznie argumentuje iż oni już
    zapłacili za swoje emerytury. Przez kilkadziesiąt lat pracy.
    I prawdą jest że "w normalnym ustroju" to on powinien płacić
    na SWOJĄ emeryturę... a nie na czyjąś.

    > MSPANC

    No nie wiem.
    Jakbyś spróbował amerykaninowi z USA wyłożyć co i jak on by
    chyba ROTFLował :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2005-08-12 21:17:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, August 12, 2005, 10:48:36 PM, you wrote:

    > ...ja rozumiem iż on całkiem logicznie argumentuje iż oni już
    > zapłacili za swoje emerytury. Przez kilkadziesiąt lat pracy.

    Jasne... A ich rodzicom i dziadkom kto opłacił emerytury?

    > I prawdą jest że "w normalnym ustroju" to on powinien płacić
    > na SWOJĄ emeryturę... a nie na czyjąś.

    'Normalny ustrój' oznacza brak dwóch wojen światowych w poprzednim
    wieku i zniszczenie w ten sposób podstaw systemu emerytalnego...

    > No nie wiem.
    > Jakbyś spróbował amerykaninowi z USA wyłożyć co i jak on by
    > chyba ROTFLował :]

    A Amerykanom Niemcy zrujnowali kraj? Kiedy była wojna światowa na ich
    terytorium?

    _Wszystkie_ kraje, przez które przetoczyły się dwie wojny borykają się
    z problemem niewydolnych systemów emerytalnych i 'pożyczki
    pokoleniowej'. Żeby z tego wybrnąć trzeba _jeszcze_ kilkudziesięciu
    lat głodzenia emerytów. Chyba, że wybierasz eutanazję obecnych
    emerytów i rencistów zamiast...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2005-08-12 22:03:33
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne... A ich rodzicom i dziadkom kto opłacił emerytury?

    Czasy sie zmieniaja. Nie znaczy to, ze neguje iz powinni dostawac. Ale
    tez chcialbym inwestowac moje pieniadze tak, aby przynosily wiekszy
    zysk. A poniewaz inwestujac swoje 3 razy sie zastanawiam jak to zrobic,
    aby profit byl najwiekszy to w d..ie mam gospodarowanie moimi pieniedzmi
    przez panstwo, ktore jedyny sposob na pozyskanie funduszy widzi w coraz
    silniejszym dosciskaniu sruby i zylowaniu podatnikow.

    Panstwo nie liczy sie z moimi pieniedzmi.

    Ja zas, licze i to bardzo dokladnie.

    I teraz co? Moje podatki niby ida na ich emeryturu i na moje tez? No to
    czuje sie pokrzywdzony. Tym bardziej, iz nie wierze, ze za te 30 ponad
    lat, ktos bedzie na mnie placil...

    Dlatego wirze, ze moimi pieniedzmi i pieniedzmi dla mojej rodziny bede
    zarzdzal lepiej ja, niz panstwo. Tak samo jak ja a nie panstwo lepiej
    wiem, co mi jest potrzebne a co nie.

    Pozdr

    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    AMD, INTEL, NVIDIA, ATI, OVERCLOCKING, TIPSY, TRIKI, GRY KOMPUTEROWE
    Dolacz do nas juz dzis .......... news://news.cavern.com.pl/amd3dnow

  • 26. Data: 2005-08-12 22:19:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mariposa,

    Saturday, August 13, 2005, 12:03:33 AM, you wrote:

    > Czasy sie zmieniaja. Nie znaczy to, ze neguje iz powinni dostawac. Ale
    > tez chcialbym inwestowac moje pieniadze tak, aby przynosily wiekszy
    > zysk.

    A ktoś Ci broni? Inwestuj ile wlezie. Ale haracz na zaległości
    zeszłego wieku też trzeba płacić, żeby dziadki z głodu nie
    poumierały...

    [...]

    > Dlatego wirze, ze moimi pieniedzmi i pieniedzmi dla mojej rodziny bede
    > zarzdzal lepiej ja, niz panstwo. Tak samo jak ja a nie panstwo lepiej
    > wiem, co mi jest potrzebne a co nie.

    Do czasu... Zdarzy się jakiś wypadek (czego Ci nie życzę) i inaczej
    spojrzysz na to, czy stać Cię na leczenie, czy nie. Po prostu możesz
    nie zdążyć zaoszczędzić wystarczającej kwoty. System redystrybucyjny
    zapewnia jednak równiejszy dostęp do świadczeń. Niejeden Amerykanin
    się przejechał na dobrowolnych ubezpieczeniach po jednym pobycie w
    szpitalu...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2005-08-12 22:23:33
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    mariposa doux wrote:

    Przepraszam za moj czarny humor i pesymistyczne podejscie, ale odkad od
    2 lat zaczalem sie bardziej przygladac temu wszystkiemu co sie wyprawia,
    i interesowac sie -- to po prostu wlos mi sie na glowie jerzy i chyba
    chcialbym wziac znow blue pill i wrocic nieswiadom niczego do
    matriksa...

  • 28. Data: 2005-08-12 22:57:22
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A ktoś Ci broni? Inwestuj ile wlezie. Ale haracz na zaległości
    > zeszłego wieku też trzeba płacić, żeby dziadki z głodu nie
    > poumierały...

    To ja bym chcial moje dziadki w moim domu sam karmic. Przynajmniej
    dostana cos lepszego, niz ze wspolnego panstwowego gara...

    > Do czasu... Zdarzy się jakiś wypadek (czego Ci nie życzę) i inaczej
    > spojrzysz na to, czy stać Cię na leczenie, czy nie.

    Wisz, juz od dawna jestem za obowiazkowym ubezpieczneiem zdrowotnym ale
    w firmach ubezpieczeniowych, konkurencyjnych. Tak, zebym wiedzial za co
    place. Wiec wiesz. Place za siebie i jestem ubezpieczony w
    ubezpieczalni, ktora placi za to czy za tamto.

    Jakos wierze, ze ubezpieczalnia lepiej by zarzadzala skladkami niz nasze
    panstwo.

> [...]
    > zapewnia jednak równiejszy dostęp do świadczeń. Niejeden Amerykanin
    > się przejechał na dobrowolnych ubezpieczeniach po jednym pobycie w

    Mozesz poac konkretny przyklad?

    Ogolnie - tak wiem, trzeba placic haracz. Ale uwazam takze, ze haracz w
    wysokosci ok. 40% to jest troche za duzo. a 40% placa najbiedniejsi
    (pensja brutto 900, na reke 650, do kasy panstwa prawie 400 zlotych). I
    nie rozumiem jednego, skoro wiekszosc ludzi placi miesiecznie po te 400
    zeta, sporo ludzi placi duzo wiecej, bo np. prowadza DG albo lepiej
    zarabiaja, a jeszcze czesc ludzi placi podaki dochodowe po 40% od
    wielkich kwot - to jak to jest, ze na szpitale nie ma, na leki nie ma,
    na biednych nie ma, na starych nie ma, zeby wybudowac autostrade nie ma,
    zeby ktos pozamiatal ulice nie ma.

    Nie wnikam w cala ta zawila strukture ale po prostu widze to co jest na
    wierzchu - czyli ja place, on placi i pan placi - a jakos ciagle nie
    czegos, lecz wszystkiego brakuje.

    Zas jedynym sposobem wywalczyc sobie cos, jest posc pod sejm i obrzucic
    policje butelkami i ceglami - od razu wszystkie premiery glaszcza po
    glowce i zalatwiaja w trymiga, zabierajac innym, co akurat nie maja w
    naturze rzucac kamieniami w policje...

    Czy to mozna zmienic? Wybory sie zblizaja. Obecni rzadzacy szukaja
    poplewcznikow wsrod rzesz potencjalnych przyszlych DG skuszonych niskim
    zusem, nie uswiadamiajac sobie najwyrazniej jednoczesnie, ze obecnie
    prowadzacy DG wlasnie od nich sie odwracaja. A wybory znow beda polegac
    na tym, zeby glosowac nie na tych co wlasnie byli, tylko na innych, bo
    tamci juz swoje wzieli, a ci jeszcze nie...

    I pewnie sie skonczy, ze przycupne w koncu gdzies w jakims bcym kraju,
    zyjac spokojnie, a tu niech sie pozabijaja miedzy soba...

  • 29. Data: 2005-08-13 07:40:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > z problemem niewydolnych systemów emerytalnych i 'pożyczki
    > pokoleniowej'. Żeby z tego wybrnąć trzeba _jeszcze_ kilkudziesięciu

    Jesteś przekonany że coś się w tych systemach poprawia?
    Bo z tego co słychać raczej idzie w przeciwnym kierunku.....

  • 30. Data: 2005-08-13 07:44:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Saturday, August 13, 2005, 9:40:52 AM, you wrote:

    > Jesteś przekonany że coś się w tych systemach poprawia?

    Przeczytaj ostatnie zdanie...

    > Bo z tego co słychać raczej idzie w przeciwnym kierunku.....

    Bo jednak emeryci jeść muszą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl