  • 11. Data: 2009-06-13 19:39:26
    Temat: Re: p?aae ZUS 50% w UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-06-2009 o 21:35:42 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Jaką masz gwarancję, że - dajmy na to za 5 lat - również i fakt nie
    > będzie kwestią sporną?
    >
    > I raczej nic nie pisz o zaufaniu obywatela do państwa prawa (hint: wyrok
    > Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 października 2005, sygn. akt P 13/04)

    Ja np. wierzę że fakt nie będzie kwestią sporną, ale tylko dla 90-letnich staruszków
    :)
    I będzie to fakt na 600 dzisiejszych złotych :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-06-13 19:51:06
    Temat: Re: płać ZUS 50% w UE
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > Już to widzę, jak firma w Anglii da "zatrudnionemu" upoważnienie
    > do zawierania umów DG (np. z karami umownymi).
    >
    > Jak już, to trzeba pisać prawdę - "jest to oferta dla pracujących
    > pod płaszczykiem prowadzenia DG"!

    Myślę, że tu chodzi o to, że jeśli ktoś jest zatrudniony na umowę
    o pracę to nie płaci emerytalnego+rentowego+fp+chorobowego w Polsce,
    a tylko zdrowotne, które prawie w całości sobie odlicza.

    a.

  • 13. Data: 2009-06-13 19:57:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

> [...]

    > Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 października 2005, sygn. akt P 13/04)

    Swoją drogą piękne uzasadnienie -
    art. 2 wsparty art.1, preambułą, i sosem z górnolotności

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-06-13 20:07:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:

    > Myślę, że tu chodzi o to, że jeśli ktoś jest zatrudniony na umowę
    > o pracę to nie płaci emerytalnego+rentowego+fp+chorobowego w Polsce,
    > a tylko zdrowotne, które prawie w całości sobie odlicza.

    Zdrowotnego również nie płaci - chyba że bardzo chce.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-06-13 20:23:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Swoją drogą piękne uzasadnienie -
    > art. 2 wsparty art.1, preambułą, i sosem z górnolotności

    plus (prawdopodobnie) naczelna zasada państwa prawa: "prawo prawem, ale
    jak będzie trzeba to i tak was wydyma**", co - nieco mniej kolokwialnie
    - w uzasadnieniu zostało ujęte następująco:

    "W orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego znajduje aprobatę teza, że
    każdy podmiot, a więc i ubezpieczony musi liczyć się z tym, że zmiana
    warunków społecznych lub gospodarczych może wymagać zmiany
    obowiązującego prawa, w szczególności obejmuje również ryzyko
    niekorzystnych zmian systemu prawnego na przyszłość (np. wyrok TK z 24
    lutego 2004 r., sygn. K 54/02, OTK ZU nr 2/A/2004, poz. 10), zwłaszcza
    gdy istnieje obiektywna konieczność dania pierwszeństwa innym wartościom
    chronionym bądź znajdującym swoje oparcie w Konstytucji."

    Piotrek

  • 16. Data: 2009-06-13 20:39:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-06-2009 o 22:23:22 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > plus (prawdopodobnie) naczelna zasada państwa prawa: "prawo prawem, ale
    > jak będzie trzeba to i tak was wydyma**",

    Przy czym to prawo też "oni" stanowią. Więc trzeba by raczej tą zasadę
    zmienić na "jak nam się coś rympsnie w goleniu was, to i tak się z tego wykręcimy"

> [...]
    > gdy istnieje obiektywna konieczność dania pierwszeństwa innym wartościom
    > chronionym bądź znajdującym swoje oparcie w Konstytucji."

    M.in. o ten wspaniały fragment mi chodziło.
    Przy okazji dzięki za sygnaturę, o tym wyroku jeszcze nie słyszałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-06-14 05:16:04
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > gdy istnieje obiektywna konieczność dania pierwszeństwa innym wartościom
    > chronionym bądź znajdującym swoje oparcie w Konstytucji."

    Bardzo piękne uzasadnienie, nieprawdaż? Tak dobrze podsumowuje to, co
    wszyscy i tak wiedzą, że nie należy traktować poważnie ani władzy
    ustawodawczej, ani wykonawczej, ani sądowniczej.

    Pięknie sędziowie potrafią roztrwonić resztki zaufania do nich i państwa.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 18. Data: 2009-06-15 07:26:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Jaki pracodawca?

    Patrz cytat - angielski.

    > Kto wynajmuje?

    Z tekstu zrozumiałem że pracodawca polski.
    Mi wychodzi że proponują zamianę pozornej umowy DG, o charakterze
    faktycznej umowy o pracę, na faktyczną umowę o pracę i wynajęcie
    zatrudnionego (to *cytat* z odferty) dla firmy w .pl
    Przeczytałbyś pierwotny post ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-06-15 07:31:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009, Tomek wrote:

    > Przy czym to prawo też "oni" stanowią. Więc trzeba by raczej tą zasadę
    > zmienić na "jak nam się coś rympsnie w goleniu was, to i tak się z tego wykręcimy"

    http://www.miasik.net/articles/umowa.html

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-06-15 08:03:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > faktycznej umowy o pracę, na faktyczną umowę o pracę i wynajęcie
    > zatrudnionego (to *cytat* z odferty) dla firmy w .pl

    Nadinterpretujesz.

    "Osoby prowadzące działalność gospodarczą w Polsce
    wyrejestrowują się całkowicie z ZUS i są zatrudniani przez firmę
    mającą siedzibę w Anglii."

    Co nie oznacza, że przestają prowadzić DG w Polsce. Mają nadal
    otwartą DG, i dalej sobie zawierają normalne umowy z DG, albo prowadzą
    swój warzywniak, ale z tego powodu, że mają etat w UK, nie muszą płacić
    żadnego ZUSu w Polsce. I na tym ten "myk" polega :)

    --
    Liwiusz