  • 1. Data: 2006-10-17 20:57:07
    Temat: płatnik - problem z przekazem
    Od: TJE <n...@w...com>

    Witam!
    Mam problem z przekazem dokumentów do ZUS. W momencie wysyłania zestawów
    program wyświetla że jest problem z połączeniem. Nie zawsze się tak
    dzieje. Jest tak podczas wysyłania za przez wybranie opcji "wielu
    płatników" czy jakoś tak. Połączenie z internetem jest przez modem i
    TPSA. Według informatyków z ZUS winny jest IE ale sprawdziłem ustawienia
    i wszystkie są według ich zaleceń i dalej nie działa. Czy ktoś już miał
    taki problem?

  • 2. Data: 2006-10-17 21:03:53
    Temat: Re: płatnik - problem z przekazem
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "TJE" <n...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ustawienia
    > i wszystkie są według ich zaleceń i dalej nie działa. Czy ktoś już

    1. ntg -> pl.praca.dyskusje lepsza dla takich spraw
    2. przez modem? Jak jeszcze używałam to najpierw łączyłam się z
    internetem, a dopiero potem zaczynałam wysyłać dokumenty z płatnika
    3. z jakiego serweru sdwi korzystasz? Ja notuję problemy tak na początku
    miesiąca i w okolicach 15-tego. Imo jak zlikwidowali jeden serwer to nie
    do końca byli przygotowani na zwiększony ruch na innych -> szczególnie w
    okolicach 1-7 /częste zarejestrowania, wyrejestrowania/ i 15-go
    /wysyłanie deklaracji miesięcznych/. W tych dniach b. ciężko jest mi się
    połączyć /'czas operacji przekroczony'/.
    4. a może to wina tepsy? Czasami połączenie szwankowało /tak jakby
    serwer tepsy nieodpowiadał/. Jak podłączali nam neo to technicy
    stwierdzili że 'ponoć na isdnie są jakieś problemy z modemami'

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-10-18 10:24:35
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > 1. ntg -> pl.praca.dyskusje lepsza dla takich spraw

    A g000Wno prawda ... tutaj też się załatwia na ZUS !!!!!!

    Czy Tobie aby nie chodzi o to, co napisał pieprzony ZUS o swoim pieprzonym
    programie ???????

    http://www.zus.pl/niusy/default.asp?id_komunikatu=36
    4

    oczywiście końcówka komunikatu o treści:
    ""

    W celu uzyskania szczegółowych informacji płatnicy składek, u których
    wystąpiły problemy z weryfikacją certyfikatu serwera zdalnego, mogą
    skontaktować się z infolinią programu Płatnik 0 801 410 410*.

    * Czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00,
    opłata (brutto) 0,49 PLN/min. połączenia.

    ""
    jest wyłącznie pieprzonym naciągactwem nas, którzy za ten pieprzony program
    pieprzonemu ZUSowi już raz zapłacili albowiem jeśli zadzwonicie do swojego
    inspektoratu i każecie się połączyć z odpowiednią komórką, to Was połączą za
    0,39 PLN/min. .... w końcu jeśli ktoś tworząc program dał dupy ... to nie
    może jeszcze na tym zarabiać ... no chyba że jest kobietą lekkich obyczajów
    ale im płaci się za przyjemność a ZUSowi ... za nieprzyjemność :))))

    w końcu składki ZUS to też podatki ..... :))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2006-10-18 15:39:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A g000Wno prawda ... tutaj też się załatwia na ZUS !!!!!!

    imo, na tamtej grupie szybciej dostać odpowiedź i siedzi tam więcej
    osób, które kadrami się zajmują

    > Czy Tobie aby nie chodzi o to, co napisał pieprzony ZUS o swoim
    > pieprzonym programie ???????

    Mity. Kiedyś program faktycznie był bardzo niedoskonały, ale po ostatnim
    uaktualnianiu muszę przyznać, że teraz jest ok /nie patrząc na to ile
    kosztował/. Zauważ, że to jest ogromna baza danych. Wyobrażasz sobie
    życie bez tego? Wypełnianie wszystkiego ręcznie, bez żadnej weryfikacji
    wyliczeń, danych itp? Fakt, ostatnio zus ma problemy z tymi swoimi
    serwerami -> nie wiem jaka przyczyna ich, ale podejrzewam, że to w duże
    mierze problemy infrastruktury technicznej (sprzętu, łączy).

    > http://www.zus.pl/niusy/default.asp?id_komunikatu=36
    4

    Pytający nie pisał nic o komunikacie niezgodności certyfikatu.

    Aha i można tez im maila z pytaniem wysłać:
    http://e-inspektorat.zus.pl/sprawy.asp?id_profilu=1&
    pomoc=3&menu=3&id_sprawy=196

  • 5. Data: 2006-10-19 07:34:43
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > imo, na tamtej grupie szybciej dostać odpowiedź i siedzi tam więcej
    > osób, które kadrami się zajmują

    cieekawe:))) jedna jaskółka wiosny nie czyni :)))

    > Mity. Kiedyś program faktycznie był bardzo niedoskonały, ale po ostatnim
    > uaktualnianiu muszę przyznać, że teraz jest ok /nie patrząc na to ile
    > kosztował/.

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ????????
    Za takie pisanie to zabić za mało :))))))))))
    Jak może takie bzdety pisać osoba o Płatniku ZUSowskim?????
    Nooo chyba, że wcześniej miałeś do czynienia z tablicami kamiennymi o dłutem
    :))))))))
    Bo pieprzony Płatnik jest programem urągającym wszelkim podstawom
    programowania.
    Czy sądziesz, że za pomocą pieprzonego Płatnika zrobisz ZUS Za oraz ZUS Z3a
    ?????
    aaa g0000000wno !!!!!!!!a wyślij pieprzone dane do systemu i poproś o
    zaświadczneie o niezaleganiu ..... jak nie prześlesz kserokopi DRA
    wydrukowanej papierowo ... to będziesz czekał 2 tygodnie ..... pieprzony
    świetny program ..... Q2 !!!!!!

    > Zauważ, że to jest ogromna baza danych.

    Wiem, że to ogromna baza danych i wiem, że jak ktoś nie potrafi się za nią
    zabrać to nie powinien marnować naszych pieniędzy.
    Nie powinien eksperymentowac na żywym organiźmie

    Do dzisiaj jest to pieprzony edytor tekstów a nie program ...ZROZUM TO !!!!!
    ZUS już ma dość takich jak ja ... i odstępuje po tym, jak prokom zarobił
    godziwą kasę i pozwoli za pomocą innych programów przesyłać dane.
    Zrozum .. na pieprzonym Płatniku zęby zjadłem

    > Wyobrażasz sobie
    > życie bez tego?

    Wyobrażam ... popatrz na lata przed 1999 :))))))))

    > Wypełnianie wszystkiego ręcznie, bez żadnej weryfikacji
    > wyliczeń, danych itp?
    Człeku !!!!!!!!!!! przecież teraz też wszystko wypełniasz ręcznie ..........
    ale sobie sprawy z tego nie zdajesz :)
    To program księgowy robi wszystko za pieprzonego Płatnika
    Weź przykład ... zatrudniasz trzy osoby i rozliczasz się na kartę
    podatkową.
    Programu księgowego mieć nie musisz. a ZUS chcesz rozliczać elektronicznie
    ... d000000pa d000pa ... nic pieprzony łatnik nie zrobi sam .... nie mówiąc
    o tym, że jak masz chorobowe ... to to bez umiejętności wyliczenia albo
    programu księgowego ... najlepiej zabić się własną ręką.

    > Fakt, ostatnio zus ma problemy z tymi swoimi
    > serwerami -> nie wiem jaka przyczyna ich, ale podejrzewam, że to w duże
    > mierze problemy infrastruktury technicznej (sprzętu, łączy).

    Miał, ma i będzie problemy ... to przecież chory system prowadzony przez
    chora firmę.

    I NA PRZYSZŁOŚĆ PROSZĘ NIE WYPOWIADAĆ SIĘ POZYTYWNIE O POJEPRZONYM PROGRAMIE
    PŁATNIK
    :)))))
    ZROZUMIAŁ ????????

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2006-10-19 08:44:41
    Od: "Nikiel ;\)" <n...@p...fm>

    > cieekawe:))) jedna jaskółka wiosny nie czyni :)))

    Nie żartuj przecież tam więcej osób jest.

> [...]
    > Jak może takie bzdety pisać osoba o Płatniku ZUSowskim?????
    > Nooo chyba, że wcześniej miałeś do czynienia z tablicami kamiennymi o

    Nadal upieram się przy swoim zdaniu.

    > Bo pieprzony Płatnik jest programem urągającym wszelkim podstawom
    > programowania.

    Konkretnie, jakim?

    > Czy sądziesz, że za pomocą pieprzonego Płatnika zrobisz ZUS Za oraz ZUS
    > Z3a ?????

    Zus Z3a nie jest dokumentem rozliczeniowym a płatnik służy do rozliczania
    składek. Zauważ, że to całkiem inna działka.

> [...]
    > zaświadczneie o niezaleganiu ..... jak nie prześlesz kserokopi DRA
    > wydrukowanej papierowo ... to będziesz czekał 2 tygodnie ..... pieprzony

    Dziwny masz ZUS. Od nas nie chcieli niczego takiego -> czasami jedynie chcą
    potwierdzenia zapłaty ostatnich składek. A zaświadczenie w ciągu 7 dni
    wydają.

    > Wiem, że to ogromna baza danych i wiem, że jak ktoś nie potrafi się za nią
    > zabrać to nie powinien marnować naszych pieniędzy.
    > Nie powinien eksperymentowac na żywym organiźmie

    Kto by tego nie robił to i tak w części by eksperymentował ->zbyt szybko
    zmienia się prawo, a przynajmniej jak zaczęła się reforma w 99 roku to
    jeszcze nic nie było wiadomo. Dopiero teraz niektóre rzeczy
    'wychodzą' ->patrz liczba korekt za te początkowe lata.

    > Wyobrażam ... popatrz na lata przed 1999 :))))))))

    Nie porównuj to co było przed 1999 rokiem. To było zupełnie co innego, firmy
    miały narzut na wynagrodzenia ok. 45% i tylko zbiorczo przesyłały kwotę do
    zus (nie musiały tego wysyłać do zusu -> piszę o firmach powyżej 5 osób).
    Nie było też indywidualnych zapisów na kontach ubezpieczonych.

    > Człeku !!!!!!!!!!! przecież teraz też wszystko wypełniasz ręcznie
    > .......... ale sobie sprawy z tego nie zdajesz :)

    Wprowadzam ręcznie, ale program liczy składki -> nie mozesz tego zaprzeczyć,
    no chyba że ty ręcznie też wpisujesz kwoty składek. Wiem potrafi to zrobić
    nawet word...
    Fakt, imo przydało by się jeszcze automatyczne wyliczenie podstawy do
    zdrowotnego (z możliwością ręcznej korekcji).

    > To program księgowy robi wszystko za pieprzonego Płatnika

    Przecież płatnik nie jest programem księgowo-kadrowym, płac ci nie
    wyliczy -> to chyba oczywiste.

> [...]
    > Programu księgowego mieć nie musisz. a ZUS chcesz rozliczać elektronicznie
    > ... d000000pa d000pa ... nic pieprzony łatnik nie zrobi sam .... nie

    Czyli czego nie robi?

    > o tym, że jak masz chorobowe ... to to bez umiejętności wyliczenia albo
    > programu księgowego ... najlepiej zabić się własną ręką.

    Wysokość chorobowego zależy od wielu czynników. Oczywiste, że program
    Płatnik tego nie będzie robił, on jest tylko do rozliczania składek między
    zusem a płatnikiem.

    > I NA PRZYSZŁOŚĆ PROSZĘ NIE WYPOWIADAĆ SIĘ POZYTYWNIE O POJEPRZONYM
    > PROGRAMIE PŁATNIK
    > :)))))

    Dlaczego?

    > ZROZUMIAŁ ????????

    Twoją wypowiedź? TAK. Ale pozwolisz, że skorzystam z prawa do dyskusji ;)

    btw. twoje pytanie powinno zabrzmieć: "zrozumiałAŚ?"

  • 7. Data: 2006-10-19 11:31:50
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Nikiel ......................... metaliczny jest srebrzystobiałym,
    połyskującym metalem, trudno korodującym i odpornym na ścieranie.
    JEST ON RODZAJU MĘSKIEGO !!!!!

    Platynko :)))))) a skąd ja mogłem wiedzieć, że mam kontakt z białogłową
    ??????
    więdnie nawet cisnąca się na język inwektywa .... dałem ciała .. jak zwykle
    :))))

    > Nadal upieram się przy swoim zdaniu.

    taaaaaaaaaa a ja z upartymi kobietami ... to znaczy od razu przyznaje im
    rację ... bez dyskusji :))))

    > Konkretnie, jakim?

    W roku 2001 wysłałem DWANAŚCIE STRON NIEDOMAGAŃ do Prokomu ... daruj nie
    będe tego przytaczał ...... uwierz na słowo albo poczytaj z tego okresu
    zółte strony :)))

    > Zus Z3a nie jest dokumentem rozliczeniowym a płatnik służy do rozliczania
    > składek. Zauważ, że to całkiem inna działka.

    tak tak inna działka w w oparciu o dane z Płatnika w innej działce ... ale w
    Ubezpieczeniach społecznych pani Pisia z pokoju 10 musi ode mnie otrzymać
    dane .... bo w pokoju 11 siedzi Pani Tasia i nie mogą się nijak ze sobą
    porozumieć.
    W końcu na cholerę mam dwa razy przesyłać dane ..... raz na druku RSA a
    potem na Z3 oraz Z3a
    Że nie wspomnę o przesyłaniu danych do chorego funduszu zdrowotnego :)))

    > Dziwny masz ZUS. Od nas nie chcieli niczego takiego -> czasami jedynie
    > chcą potwierdzenia zapłaty ostatnich składek. A zaświadczenie w ciągu 7
    > dni wydają.

    Siedem dni ????????
    czasami pracodawca potrzebuje zaświadczeni w ciągu 24 godzin .....
    i coooooo ???? ma sobie w glacę szczelić ???????

> [...]
    > jeszcze nic nie było wiadomo. Dopiero teraz niektóre rzeczy
    > 'wychodzą' ->patrz liczba korekt za te początkowe lata.

    Pacz ... jak wprowadzają elektroniczne deklaracje podatkowe ....... :))))

    W roku 1998 wiadomym było, że za te pieniądze system działać nie będzie
    HP od razu zaoferował nie 700 mln, jak Prokom, lecz 1500 mln .... i
    mielibyśmy system.
    Ale decydencie wolą dopłacać do dzisiaj ... ile .. tego już nikt nie wie

    A wiesz ... że leży cały rok 1999 i 2000 w systemie ?????

    > Przecież płatnik nie jest programem księgowo-kadrowym, płac ci nie
    > wyliczy -> to chyba oczywiste.

    płac nie .. podstaw chorobowego też nie ... czyli jest edytorem .... co
    wpiszesz ... to będzie ...

    > Czyli czego nie robi?

    opisałem wyżej ... na 12 stronach ...

    > Wysokość chorobowego zależy od wielu czynników. Oczywiste, że program
    > Płatnik tego nie będzie robił, on jest tylko do rozliczania składek między
    > zusem a płatnikiem.

    W końcu chorobowe to składnik ubezpieczeń społecznych .. i ma tego nie
    liczyc ??????
    EDYTOR

    > Dlaczego?

    BO NIEEEEEE :))

    > btw. twoje pytanie powinno zabrzmieć: "zrozumiałAŚ?"

    Idziemy na kawę ??? :)))))))))

    pozdrawiam
    fart

    mnie od czasu do czasu nachodzi .. jak czytam o Płatniku Prokoma :))))
    a jeśli interesuje Cie co jest niewłaściwe w programie ... dyskutowaliśmy
    tutaj wiele razy ... ale to nic nie zmieni .... za wszystkim stoi kasa :))))
    dla NASZYCH LUDZI :)))))

  • 8. Data: 2006-10-19 13:06:59
    Temat: Re: p?atnik - problem z przekazem
    Od: t <r...@o...pl>

    Fart jest dosyć excentryczny aczkolwiek trudno sie z nim nie zgodzic :)
    Działajacy edytor napisalby zaciety czternastolatek w pol roku,
    a tutaj po x latach i grubych milionach dopiero sie przestalpo kisic.

  • 9. Data: 2006-10-19 14:38:30
    Temat: Re: pÂłatnik - problem z przekazem
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Fart jest dosyć excentryczny aczkolwiek trudno sie z nim nie zgodzic :)
    > Działajacy edytor napisalby zaciety czternastolatek w pol roku,
    > a tutaj po x latach i grubych milionach dopiero sie przestalpo kisic.
    -------
    A u mnie jeszcze się kisi i licho mnie bierze jak nic!
    Bo nie mam gdzie wpisać, jak zatrudniam kogoś na pół etatu za najniższe
    wynagrodzenie, to mi wylicza składkę na F.Pracy a nie powinno( jeśli to jedyne
    żródło dochodu) i muszę liczyć "na piechotę". Po drugie , po kiego liczy mi
    wynagrodzenie płatnika, jak przepis umarł bodaj w 2003 roku. Po trzecie dlaczego
    nie pracuje program "Płatnik" w linuxie? Pozdrawiam Areta

  • 10. Data: 2006-10-19 19:43:13
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Nikiel ......................... metaliczny jest srebrzystobiałym,
    > JEST ON RODZAJU MĘSKIEGO !!!!!

    Wcale, że nie, bo _TA_ Nikiel ;)
    /kwesti wyjaśnień, nick ten powstał z myślą o grupie p.r.l /

    > Platynko :)))))) a skąd ja mogłem wiedzieć, że mam kontakt z
    białogłową
    > ??????
    Pozwolisz, że zacytuje z poprzedniego mojego postu:
    "Jak jeszcze używałam to najpierw łączyłam ..."

    Nie czyta się uważnie :P Daruje Ci to ;)

    > taaaaaaaaaa a ja z upartymi kobietami ... to znaczy od razu przyznaje
    im
    > rację ... bez dyskusji :))))

    Grupa dyskusyjna jest po to aby dyskutować.

> [...]
    nie
    > będe tego przytaczał ...... uwierz na słowo albo poczytaj z tego

    ... 2002.... 2003 .... 2004 ..... 2005.... 2006 -> 5 lat
    2.02.008....3.01.002....4.01.001 ....5.01.001....6.01.001.....6.02.001
    ...6.03.001 ...6.04.001

    Trochę płatik przez te lata się zmienił. Mam propozycję, weź do ręki
    tamtych 12 stron i przejrzyj je. Zobacz, co 'wypadło' a co jest
    nierealne do zrobienia /ze względu na przykład na przepisy/. I powiedz
    ile jeszcze zostało.

> [...]
    mnie
    > otrzymać dane .... bo w pokoju 11 siedzi Pani Tasia i nie mogą się

    Nie w tym rzecz. Na podstawę zasilku chorobowego ma wpływ kilka
    czynników -> np. regulamin wynagradzania. Mając samą podstawę wymiaru
    składek spolecznych nie wyliczysz chorobowego -> bo na przykład może tam
    być premia, która nie wchodzi w skład podstawy chorobowego, albo
    ekwiwalent za urlop, albo świadczenia niepieniężne itp. Aby to
    automatycznie ci liczyło byś musiał comiesiąc dzielić podstawę
    oskładkowania na poszczególne składniki wynagrodzeń.

    > W końcu na cholerę mam dwa razy przesyłać dane ..... raz na druku RSA
    > potem na Z3 oraz Z3a

    Tam tylko uwzględniasz przerwy w świadczeniu pracy i kwoty wypłaconego
    wynagrodzenia chorobowego (które może być 80% tak jak zasiłku, a równie
    dobrze i 100%).

    > Że nie wspomnę o przesyłaniu danych do chorego funduszu zdrowotnego
    :)))

    Na to jest oddzielny program NFZ składki obniżone. To nie płatnik ;)

    > Siedem dni ????????
    > czasami pracodawca potrzebuje zaświadczeni w ciągu 24 godzin .....
    > i coooooo ???? ma sobie w glacę szczelić ???????

    Nie przesadzaj. Porządny pracodawca, wie wcześniej, że takie
    zaświadczenie będzie mu potrzebne :P

    > Pacz ... jak wprowadzają elektroniczne deklaracje podatkowe .......
    :))))

    To jest co innego. W podatkach nie dzielisz kwot na poszczególnych
    pracowników. Tylko 'lecą' kwoty zbiorcze.

    > W roku 1998 wiadomym było, że za te pieniądze system działać nie
    będzie
    > HP od razu zaoferował nie 700 mln, jak Prokom, lecz 1500 mln .... i
    > mielibyśmy system.

    Tak, myślisz, że HP nie zaczeła by po jakimś czasie 'doić państwo'?
    Systemy bazodanowe tworzy się w oparciu o pewne założenia. W 1998 roku
    niesprecyzowane te założenia były. Przypomnę, że ustawa o reformie
    emerytalnej została podpisana jakoś tak w październiku-listopadzie 1998
    roku ->a weszła w życie w styczniu 1999. Nawet nie było wszystkich
    rozporządzeń wykonawczych do niej. Tworzenie systemu w oparciu o tak
    wiele niewiadomych jest trudne. Nawet zobacz jak zmienił się dokument
    ZUA -> kiedyś o wiele więcej danych na nim było.
    Jeżeli stworzyłbyś program w oparciu o to co klient chciał, i po paru
    miesiacach klientowi by się odmieniło i chciał zmian -> to też byś
    zażądał za to dodatkową kasę.

    > A wiesz ... że leży cały rok 1999 i 2000 w systemie ?????

    Jak to leży?

    > płac nie .. podstaw chorobowego też nie ... czyli jest edytorem ....
    co
    > wpiszesz ... to będzie ...

    Podstawa chorobowego zależy od rodzajów składników wynagrodzeń. Byś
    musiał z 2 razy tyle wprowadzac do płatnika -> aby coś 'wyciągnąc' z
    programu najpierw trzeba dane tam 'włożyć'. A że prawo jest takie, że
    składniki wynagrodzeń trzeba dzielić na kilka grup aby obliczyć podstawę
    chorobowego - > poskarż się posłom :P

    > W końcu chorobowe to składnik ubezpieczeń społecznych .. i ma tego nie
    > liczyc ??????
    > EDYTOR

    Nie każdy składnik wynagrodzeń od którego liczy się składki na
    ubezpieczenie chorobowe wchodzi w skład postawy do wyliczenia zasiłku
    chorobowego. Takie prawo panie :P

    > BO NIEEEEEE :))

    Kobieta w czasie pmsu by stwierdziła 'bo tak'

    > Idziemy na kawę ??? :)))))))))

    pokafote ;)