    From: "Darek W." <a...@p...pop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Thu, 3 Jun 2004 13:39:17 +0200
    <c9hqmf$8p2$1@nemesis.news.tpi.pl> <c9husl$sop$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f...@4...com>
    <c9i53t$of8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l...@4...com>
    <c9ibbj$lbm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b...@4...com>
    <c9iea1$622$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c...@4...com>
    <c9inlv$7r8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <c9lcop$eaf$1@nemesis.news.tpi.pl> <c9ml8l$285$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>

    Uzytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci
    news:c9ml8l$285$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Powyzsze ma jedna tylko wade...
    > To jest moja propozycja...sprzed miesiecy.

    Ooooo, tu musze dac stanowczy odpór :-)
    http://groups.google.com/advanced_group_search
    i wpisac jako temat "Reforma podatkowa"

    Powinna wylezc dyskusja z grupy pl.sci.ekonomiczne zapoczatkowana przeze
    mnie 30.10.2000. Z jakichs tajemniczych powodów Google podzielilo ja na dwie
    osobne czesci. Niewazne, grunt ze zasadnicze tezy mojego wystapienia to
    (cytat):
    * osobowosc prawna dla kazdej dzialalnosci gospodarczej (z uproszczona
    ksiegowoscia przy malych obrotach)
    * likwidacja podatku dochodowego CIT
    * likwidacja podatku dochodowego PIT
    * rekompensata spadku dochodow przez podniesienie stawek VAT
    * gleboka reforma przepisow o VAT (ustawe praktycznie trzeba napisac od
    nowa, zostaje glownie idea)
    * gleboka reforma przepisow o ubezpieczeniu spolecznym (glownie chodzi o
    przerzucenie wszystkich skladek na ubezpieczonych oczywiscie po
    ubruttowieniu i zdjecie z pracodawcow obowiazkow buchalterii
    ubezpieczeniowej)
    * reforma prawa pracy (podstawy ekonomii - zaklad pracy powstal, aby
    przynosic dochod dla wlasciciela, a nie po to, aby pracownicy mieli miejsca
    pracy)
    * rozliczenia podatkowe na podstawie rzeczywistych przeplywow gotowkowych, a
    nie dokumentow
    * podatek od nieruchomosci zalezny od powierzchni gruntu i jego
    przeznaczenia, bez zadnych glupich pomyslow podatku od wartosci
    * niezaleznie od powyzszych postulatow stopniowe obnizanie poziomu
    redystrybucji dochodu narodowego przez budzet (czyli po ludzku - obnizanie
    podatkow i swiadczen panstwa dla obywateli)

    Aha, jeszcze jedna rzecz dodam, wliczenie podatku dochodowego do VAT-u ma
    jeszcze jedna wazna zalete - automatycznie obejmuje podatkiem wszelkie formy
    dochodu, takze z szarej, a nawet czarnej strefy. W koncu zlodziej czy
    handlarz narkotykami tez swoje pieniadze wydaje w sklepach. W tej chwili nie
    dosc, ze popelniaja przestepstwa to jeszcze dochody z nich sa
    nieopodatkowane. Jakby wlaczyc PIT do VAT-u to automatycznie zaczna placic
    podatki.

    Darek