    From: "Nixe" <n...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwójna faktura
    Date: Wed, 6 Sep 2006 22:56:47 +0200

    W wiadomości <news:ednbfu$klc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> pisze:

    > Więc ja, żeby Cię "uwalić"od 2 lat wystawiam fakturky, 2 - 3 w roku
    > po 10 tysiecy każda. Ja nie chcę za nie pieniędzy, bo na nich jest
    > napisane, zapłacono gotówka, Ja odprowadziłem od nich podatek, Ja je
    > zaksięgowałem.

    Ale ja ich nigdy nie zaksięgowałam, nie wrzuciłam w koszty i nie potwierdzę
    Ci salda.
    Dzięki raportom kasowym i bankowym udowodnię, iż w żaden sposób nie płaciłam
    za takie faktury.
    Nie było takiej transakcji. Teraz z kolei Twoja kolej, by udowodnić, że to,
    co zrobiłeś, miało ręce i nogi.

    > Pewnego dnia przebrała się miarka i ktoś usłużny
    > doniósł na Ciebie do US, że handlujesz towarem bez faktury.

    Handluję bez faktury? Ja? W którym miejscu?
    Jeśli już, to jedynie kupuję coś od Ciebie. I nie muszę tego dalej
    sprzedawać.
    I w momencie, gdy tego, co kupiłam, nie wrzucam w koszty - bo nie wrzucam,
    jakim cudem, jeśli nie zaksięgowałam faktury, to niczego niewłaściwego nie
    robię. Do czego konkretnie miałby się przyczepić UKS?
    Chyba się trochę poplątałeś :)

    > Oczywiście kontrola krzyżowa itd... I ja, jako jeden z kontrahentów,
    > ujwaniam uczciwie wszystkie wystawione dla Ciebie faktury. I jest ich
    > o 6 więcej niz Ty masz.

    No ale co w związku z tym?
    To Twój problem i Twoja strata, że wystawiłeś faktury, za które nie dość, że
    nie otrzymasz zapłaty (bo samo słowo "zapłacono gotówką" nie zasili Ci konta
    w sposób automagiczny), to jeszcze odprowadzisz VAT i CIT.
    Ja - nie wprowadzając w koszty danych faktur (nie muszę, to nie jest
    obowiązek), a tym samym nie wypłacając z konta żadnych pieniędzy - nie robię
    NICZEGO niewłaściwego.
    To dokładnie tak samo, jakbym poszła do Makro, kupiła coś na firmę
    (faktura), a potem zrezygnowała z wprowadzenia tego w koszty i pozostała
    przy zapłacie z własnych pieniędzy.

    > I co mi zrobisz?
    > Głupi jestem czy jaki, że dałem towar za free? że zapłaciłem za free
    > podatek?

    Jakby Ci tu powiedzieć ...
    No jesteś, jesteś ;-)

    --