    Date: Wed, 21 Sep 2011 12:59:18 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [prasówka] Projekty ustaw podatkowych by ISP
    <j59t6s$cje$1@news.onet.pl> <1...@4...com>
    <4e787e03$0$3491$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com> <j5a2b3$cq$1@news.onet.pl>
    <0...@4...com>
    <2...@p...pl>
    <v...@4...com>
    <3...@p...pl>
    <g...@4...com>
    <4e79b7a1$0$3503$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@p...pl>
    <4e79bc4c$0$3487$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e79be93$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>

    (21.09.2011 12:38), cyklista wrote:

    > Podatek dochodowy istniał co najmniej od czasów dziesięciny czyli 10%
    > podatku od zbiorów,

    Czyli raczej podatek obrotowy niż dochodowy. Poza tym, nawet jeżeliby to
    potraktować jako zdegenerowaną formę podatku dochodowego (coś jak
    dzisiejszy ryczałt), to to się pojawia od VIII (zakładając że Wikipedia
    nie kłamie w tym temacie), a historia notuje także starsze wieki z
    państwowością :).

    > nie mówiąc juz o istniejących jeszcze dawniej myt na
    > drogach, bramach miast i innych opłatach za handel.

    A to nie wiem jaki ma związek z podatkiem dochodowym?

    > ps. wiem że to nie były ściśle biorąc podatki od dochodów, ale mające
    > ten sam cel i pobierane od tego co dało sie łatwo wtedy policzyć

    A no właśnie, kiedyś się nie dało prowadzić rachunkowości niezbędnej dla
    PITu, więc PITu nie było.

    Nie twierdzę że kiedyś podatków nie było w ogóle, twierdzę że kiedyś nie
    było podatku dochodowego.

    p. m.