  • 1. Data: 2005-01-05 11:59:57
    Temat: soft do obslugi DG pod linuksem
    Od: "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl>

    Witam
    moze nie do konca podatkowa sprawa, ale sadze ze nie calkiem NTG...

    poniewaz lada chwila otwieram DG, odrazu wskakuje w pelny vat, pelna
    ksiegowosc itd... - chce od poczatku dzialania calosc firmy miec "pod
    kontrola" jednego sensownego programu. Tzn faktury, magazyn, zus, us
    itd.
    Wiem ze sa przerozne problemy z programami ktore to realizuja (wlasnie
    przy rocznym remanencie u kolegi okazalo sie ze program X przy
    wystawianiu faktury proforma dodaje towar do magazynu zamiast go
    sciagnac lub nic nie robic!)...
    Tak wiec szukam czegos sprawdzonego, nie koniecznie za darmo... I
    warunek - musi dzialac pod linuksem. Jestem na tyle przekorny, ze nie
    zamierzam uzywac w firmie oprogramowania M$, nie z powodu ceny a samej
    przekory, ze da sie prowadzic firme pod czyms innym. I nie bedzie mi
    zadna kontrola szukac licencji...

    A glowne pytanie jakie mi sie nasuwa w tym watku wiaze sie z samym
    zakupem komputera dla firmy, i oprogramowania. Komputer to pryszcz -
    kupie, jest faktura, jest firmowy. Ale co z oprogramowaniem - czy aby
    byc w 100% spokojnym musze zakupic na fakture jakas bylejaka gazete do
    ktorej daja linuksa? czy wystarczy mi udostepnienie ISO na stronie
    "autorow" dystrybucji, sciagniecie nagranie i uzywanie ?

    --
    Bartlomiej K tel +48 696 455098
    s...@s...cfu.com.pl GG# 23319

  • 2. Data: 2005-01-05 12:18:12
    Temat: Re: soft do obslugi DG pod linuksem
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    BartekK napisał(a):
> [...]
    > ksiegowosc itd... - chce od poczatku dzialania calosc firmy miec "pod
    > kontrola" jednego sensownego programu. Tzn faktury, magazyn, zus, us

    Chyba cos poplatałeś.
    Jesteś pewien że pełna księgowość? I sam to chcesz prowadzić, tak z
    marszu? Życie Ci nie miłe?

> [...]
    > Tak wiec szukam czegos sprawdzonego, nie koniecznie za darmo... I
    > warunek - musi dzialac pod linuksem. Jestem na tyle przekorny, ze nie

    Naszukasz się.
    Najlepsze co może być to przejrzeć oferty firm które jeszcze wspieraja
    programy pod DOS to dosemu poradzi sobie z nimi.
    Natywne - zapomnij.
    Tzn. możesz sobie zamówic.
    Jeden z duzych hoteli w Warszawie (chyba Sobieski) chodzi cały na
    linuxie. Ale opogramowanie mają tworzone na zamówienie, nie ma go na
    wolnym rynku, o open source nie wspominając.

    A ZUSowski płatnik jako tako chodzi po Winem (pod vmware raczej odpada
    bo, wbrew temu co sie niektórym wydaje, żeby było legalne potrzebny jest
    legalny windows). Janosik zas nie obsługuje teletransmisji.

    > zamierzam uzywac w firmie oprogramowania M$, nie z powodu ceny a samej
    > przekory, ze da sie prowadzic firme pod czyms innym. I nie bedzie mi
    > zadna kontrola szukac licencji...

    Marzyciel...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-05 12:37:18
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ksiegowosc itd... - chce od poczatku dzialania calosc firmy miec "pod
    > kontrola" jednego sensownego programu. Tzn faktury, magazyn, zus, us

    program left hand - kolejne moduły opsnsourcowego systemu ksiegowosci

> [...]
    > ktorej daja linuksa? czy wystarczy mi udostepnienie ISO na stronie
    > "autorow" dystrybucji, sciagniecie nagranie i uzywanie ?

    a to juz zalezy
    uzywc mozna i bez
    ale wciagnąć w koszta i srodki trwale itp nie
    na to potrzeba podkladka w stylu faktura za gazetke - inaczej licza jak za
    soft misiosoftu [dla firm nie ma czegos takeigo jak gratis, darmo czy 0 zł]

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 4. Data: 2005-01-05 12:59:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr Żebrowski napisał(a):
    > Użytkownik "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl> napisał w wiadomości

    > a to juz zalezy
    > uzywc mozna i bez
    > ale wciagnąć w koszta i srodki trwale itp nie
    Peweni ze nie. W koszty mozna dac tylko cos co kosztowalo.
    A w WARTOŚC NIEMATERIALNE I PRAWNE? A jakie sa korzyści z
    ewidenconowania oprogramownaia wartego mniej niż 3500zł?

    > na to potrzeba podkladka w stylu faktura za gazetke - inaczej licza jak
    > za soft misiosoftu [dla firm nie ma czegos takeigo jak gratis, darmo czy
    > 0 zł]

    Tyle czasu i ciągle ktos te bajki wywlecze.
    Kto liczy, komu policzyli, pokaz JEDEN przypadek palcem. I to nie ma byc
    ten JEDEN przypadek który opisała GP wieki temu.

    MAddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-05 15:03:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chyba cos poplatałeś.
    > Jesteś pewien że pełna księgowość? I sam to chcesz prowadzić, tak z
    > marszu? Życie Ci nie miłe?

    czemu, fajna jest pelna ksiegowosc, kwestia nauczenia. Jezeli
    nie korzysta z zespolu 5 planu kont to jeszcze nie jest tak zle.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-05 15:06:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemek,

    > czemu, fajna jest pelna ksiegowosc, kwestia nauczenia. Jezeli
    > nie korzysta z zespolu 5 planu kont to jeszcze nie jest tak zle.

    A w czym przeszkadza zespół 5? Zamkniecie kręgu kosztów aż tak boli?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2005-01-05 15:55:32
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A w czym przeszkadza zespół 5? Zamkniecie kręgu kosztów aż tak boli?

    ja sie w tym niezle zakrecilem. Moze dlatego ze mi zalezy na nauczeniu sie
    nie dla 1 konkretnej dzialalnosci a ogolnie dla kazdej dzialanosci.

    P.

  • 8. Data: 2005-01-05 16:09:03
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/5/2005 4:03 PM, Użytkownik Przemek R. napisał:

    > czemu, fajna jest pelna ksiegowosc, kwestia nauczenia. Jezeli
    > nie korzysta z zespolu 5 planu kont to jeszcze nie jest tak zle.

    PK to nie tylko plan kont, czówrki, piątki i szubieniczki....eemmm...to
    w ogóle na tym nie polega.

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2005-01-05 16:37:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > PK to nie tylko plan kont, czówrki, piątki i szubieniczki....eemmm...to
    > w ogóle na tym nie polega.

    wiem na czym polega

    P.

  • 10. Data: 2005-01-06 00:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, BartekK wrote:

> [...]
    >+
    >+ poniewaz lada chwila otwieram DG, odrazu wskakuje w pelny vat, pelna

    Ykhm... ile czasu się PK uczyłeś ??
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ przekory, ze da sie prowadzic firme pod czyms innym. I nie bedzie mi

    Sam sobie zaprzeczasz.
    Jeśli "nie za darmo" to "kontrola" będzie szukać licencji.
    A dokładniej: powinna ;)
    To że w owych "kontrolach" najwyraźniej występuje wolnoamerykanka
    (u użyciem policji) to inna sprawa: przecież policja powinna
    występować tylko "w uzasadnionych przypadkach" i *z zarzutem*
    (na przykład iż pan X oskarżył pana firmę o kradzież koła
    zapasowego :> a nie KTOŚ i O COŚ - ciekawe dlaczego w "nieprogramowej"
    :) sprawie policja zdaniem grupowiczów z .prawo nie jest chętna
    do "mieszania się" w sprawy różne w stylu "a on mu wlazł do
    mieszkania choć ma wyrok i komornika").

    >+ kupie, jest faktura, jest firmowy. Ale co z oprogramowaniem - czy aby
    >+ byc w 100% spokojnym musze zakupic na fakture jakas bylejaka gazete do
    >+ ktorej daja linuksa?

    To jest mit :)
    Był nie "jeden" - a JEDYNY w kraju przypadek urzędnika który zaparł
    się i pozwolił żeby cały kraj miał ubaw po wyroku NSA :)
    Ale na tej zasadzie to "ktoś" może przyczepić się do *wszystkiego*.

    >+ czy wystarczy mi udostepnienie ISO na stronie
    >+ "autorow" dystrybucji, sciagniecie nagranie i uzywanie ?

    ..jeśli public domain, unlimited freeware albo jakiś inny GNU to
    oczywiście...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)