  • 11. Data: 2005-01-06 20:49:38
    Temat: Re: soft do obslugi DG pod linuksem
    Od: "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl>

    > Ykhm... ile czasu się PK uczyłeś ??

    tak fajnie sie sklada, ze moja matka pracuje XX lat (dwucyfrowa liczba)
    jako glowna ksiegowa w pewnej firmie, a teraz odchodzi na emeryture,
    wiec bedzie mogla mi pomoc. Wiec w sprawach papierkowych bym problemu
    nie mial, ale nie chce za pol roku kopac w papierowym archiwum w
    poszukiwaniu faktury "a skad ja kupowalem te wtyczki i po ile",
    chcialbym miec cala papierkologie w komputerze, i to najlepiej od
    poczatku dzialalnosci, zeby nie bylo pozniej zaleglosci w wklepywaniu.

    --
    Bartlomiej Kuzniewski tel +48 696 455098
    s...@s...cfu.com.pl GG# 23319

  • 12. Data: 2005-01-08 12:04:53
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Piotr Żebrowski wrote:

    [ ... ]

    > a to juz zalezy
    > uzywc mozna i bez
    > ale wciagnąć w koszta i srodki trwale itp nie
    > na to potrzeba podkladka w stylu faktura za gazetke - inaczej licza jak
    > za soft misiosoftu [dla firm nie ma czegos takeigo jak gratis, darmo czy
    > 0 zł]

    Ale masz jakieś wsparcie ? :)

    Ps. Po kiego miałby wciągać w koszta i środki trwałe soft o wartości 0 zł ?

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 13. Data: 2005-01-10 11:04:53
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2005-01-05, BartekK <s...@s...cfu.com.pl> wrote:

    > poniewaz lada chwila otwieram DG, odrazu wskakuje w pelny vat, pelna
    > ksiegowosc itd... - chce od poczatku dzialania calosc firmy miec "pod
    > kontrola" jednego sensownego programu. Tzn faktury, magazyn, zus, us
    > itd.
    [...]
    > Tak wiec szukam czegos sprawdzonego, nie koniecznie za darmo... I
    > warunek - musi dzialac pod linuksem.

    Cos mi swita po glowie ze raks pracuje pod linuxem. Nie wiem jak z
    jakoscia tego programu, ale znam pare firm ktore go uzywaja.

  • 14. Data: 2005-01-27 14:30:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <crgn1t$23g$1@news.onet.pl>,
    Piotr Żebrowski <p...@o...pl> wrote:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > program left hand - kolejne moduły opsnsourcowego systemu ksiegowosci

    Sprawdzałeś go w praniu czy tylko wiesz, że jest?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2005-01-27 14:35:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Sprawdzałeś go w praniu czy tylko wiesz, że jest?

    Stawiam na to drugie ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2005-01-29 18:54:06
    Od: Andrzej Dalasiński <a...@b...ksc.pl.invalid>

    Maddy napisał(a):
    > Stawiam na to drugie ;-)
    Ja używam, nie jest to rewelacja, ale jest.
    Niestety dla linuksa nie ma zbyt dużego wyboru
    dla "małych" przedsiębiorców.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 17. Data: 2005-01-31 07:55:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej Dalasiński napisał(a):

    > Ja używam, nie jest to rewelacja, ale jest.
    > Niestety dla linuksa nie ma zbyt dużego wyboru
    > dla "małych" przedsiębiorców.

    Ponieważ oglądalam to ustrojstwo dawno temu wiec sobie ściągnęłam.
    Koszmarny brak ergonomii, nieczytelne ekrany a wersja darmow z tymi
    reklamami jest po prostu wkurzająca.
    I, co najistotniejsze, to nie jest open source, to jest po prostu
    komercyjne oprogramowanie z wersją darmową dla cierpliwych ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2005-01-31 11:56:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctkoab$3pi$2@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Ponieważ oglądalam to ustrojstwo dawno temu wiec sobie ściągnęłam.
    > Koszmarny brak ergonomii, nieczytelne ekrany

    A brałaś pod uwagę również punkt widzenia prostego kioskarza? Bo dla
    mnie (z tych, które obejrzałem) najlepsza póki co okazała się Mała
    Księgowość Rz. Vatowiec po bliższym poznaniu okazał się zbyt
    rozbudowany, przynajmniej na etapie wprowadzania dokumentów, i z
    nieodpowiadającą mi filozofią "zakupy VAT wpisujemy najpierw do
    ewidencji VAT".

    > a wersja darmow z tymi
    > reklamami jest po prostu wkurzająca.

    Darmowe jest miłe, ale może być i płatne, byle w granicach rozsądku.

    > I, co najistotniejsze, to nie jest open source, to jest po prostu
    > komercyjne oprogramowanie z wersją darmową dla cierpliwych ;-)

    W kwestii formalnej: komercyjne może być OS i na odwrót :)

  • 19. Data: 2005-01-31 12:00:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ctgm4c$gnk$1@kujawiak.man.lodz.pl>,
    Andrzej Dalasiński <a...@b...ksc.pl.invalid> wrote:

    > Ja używam, nie jest to rewelacja, ale jest.
    > Niestety dla linuksa nie ma zbyt dużego wyboru
    > dla "małych" przedsiębiorców.

    Heh, skoro się daje używać, to trzeba obejrzeć :)

  • 20. Data: 2005-01-31 13:41:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > rozbudowany, przynajmniej na etapie wprowadzania dokumentów, i z
    > nieodpowiadającą mi filozofią "zakupy VAT wpisujemy najpierw do

    Biorąc pod uwagę fakt że sposob ujęcia w PKiR jest uzależniony od ujęcia
    faktury dla celów VAT (zalezności odwrotnej nie ma, może co najwyżej nie
    byc ujęcia dla VAT w ogóle) to jest to w mojej opinii jedyna słuszna
    kolejność.
    Nie mówiąc juz o tym że w większości systemów FK automatyczny dekret
    uruchamia sie z poziomu rejestru VAT - opcja odwrotna powoduje
    koniecznośc podwójnego wpisywania tych samych informacji.
    Więc przyjmuje sie takie rozwiążanie, które dla jednej ewidencji jest
    lepsze a dla drugiej co najmniej obojętne.
    Akurat filozofia VATowca bardzo mi sie podoba, gorzej z realizacją.

    > Darmowe jest miłe, ale może być i płatne, byle w granicach rozsądku.

    Lefthand jest płatny... dla malej frmy jest to w granicach zdrowego
    rozsądku, dla biura rachunkowe przechodzi ludzkie pojęcie (az słychać
    jak tupie) - wprawdzie licencja jak na nieograniczona liczbę stanowisk
    ale tylko na jedną firmę, trzeba wykupic osobną licencję dla każdej
    obsługiwanej firmy. Żenada, zero pomyślunku.
    W takiej konfiguracji wypasiony CDN Optima na 2 stabowiska i
    nieograniczoną liczbę firm (nieporównywalnie bardziej ergonomiczny i
    dopracowany) wychodzi taniej.

    > W kwestii formalnej: komercyjne może być OS i na odwrót :)

    Przypomnij mi kiedy to twierdziłam że OS nie może być komercyjny?
    A parę razy sie o OS wypowiadałam, jak nie tu, to na .prawo.

    Lefthand to nie jest open source, komercyjny czy nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813