  • 1. Data: 2003-05-14 08:51:24
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    prowadze jednoos DG, do tej pory sam, nikogo nie zatrudn

    podpislem umowe zlecenie na kwote 2400 zl na okres od kwietnia do czerwca,
    wyplata wynagrodz nastepuje w 3 transzach, do 15 miesiaca nast, czyli 15.05.
    15.06, 15.07...

    zgloszenie do zus bylo do 7 04 za kwiecien zloze jutro wg polecen z ZUS
    swoja dekl plus deklar za 2 prac ale z zerowymi kwotami plus zbiorcze DRA

    tutaj wszystko rozumiem ale...

    za miesiac bede juz musial ujac tam odpowiednie skladki, ktore jutro musze
    odjac od kwoty brutto ich wynagrodzenia, wiem tez ze ja doplacam czesc
    skladek, tylko nie mam pojecia ile, jakie podstawy naliczania itp pomozecie?

    jutro musze zrobic wyplaty a nie chce sie pomylic...!

    dodatkowo tez musze odjac zaliczke na pdof, 20% z podst, gdzie podstawa to
    brutto -20% KUP (czyli na swojskie myslenie 16% od brutto) zgadza sie?

    czyli jutro robie wyplaty: 1 transza brutto (800) - (zaliczka na pdof +
    skladki na zus placone przez pracownika) dobrze mysle?

    tylko ile tych skladek

    dodam ze zatrudnieni nie sa uczniami studentami i nigdzie indziej nie sa
    zatrudnieni oraz nie sa za zasilku

    z gory dzieki za odp

    podzro 4 @ll

    FELIPE

  • 2. Data: 2003-05-14 14:44:20
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "..::FELIPE::.." <p...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > tylko ile tych skladek
    >
    > dodam ze zatrudnieni nie sa uczniami studentami i nigdzie indziej nie sa

    Nic tutaj nie pasuje. Jeżeli osoba z którą zawarłeś umowę zlecenie nie
    posiada innych źródeł dochodu to taka umowa jest traktowana jako umowa o
    pracę. Tak twierdzi Państwowa Inspekcja Pracy i tak to traktuja sądy w
    razie sporu.

    Pozdrowienia
    michał

  • 3. Data: 2003-05-14 15:04:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Grupy napisał:

> [...]
    > posiada innych źródeł dochodu to taka umowa jest traktowana jako umowa o
    > pracę. Tak twierdzi Państwowa Inspekcja Pracy i tak to traktuja sądy w

    A jakas podstaw prawna? Jakies przykazanie że skuteczna umowa - zlecenie
    jest mozliwa tylko z osoba posiadająca dadatkowe źródło dochodu?

    A i o takim stanowisku sądów pierwsze słysze.
    Powtarzasz jakieś plotki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-05-14 18:42:56
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | jest mozliwa tylko z osoba posiadająca dadatkowe źródło dochodu?
    |
    | A i o takim stanowisku sądów pierwsze słysze.

    Ano.

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-05-14 21:26:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, Grupy wrote:

    >+ Użytkownik "..::FELIPE::.." <p...@2...pl> [...]
    >+ > dodam ze zatrudnieni

    Przyznam że jesteś nieścisły: właśnie publicznie przyznałeś
    się że łamiesz KP *zatrudniając* kogoś pod płaszczykiem
    umowy zlecenia ;) Określenie jest zastrzeżone ustawowo
    i ktoś mi je w tym roku cytował :] (znaczy: jak ci się
    chce szukać w ustawie lub googlem - to znajdziesz :))

    [...]
    >+ Nic tutaj nie pasuje. Jeżeli osoba z którą zawarłeś umowę zlecenie nie
    >+ posiada innych źródeł dochodu to taka umowa jest traktowana jako umowa
    >+ o pracę.

    Stoję w kolejce o podstawę prawną :) !

    >+ Tak twierdzi Państwowa Inspekcja Pracy

    Nie wiem, to posiedzę cicho.

    >+ i tak to traktuja sądy w razie sporu.

    Możesz jakiś namiar zapodać ??
    Bo ja to parę wyroków na HDD zarchiwizowałem - ale wszystkie
    powoływały się na to że umowa o pracę ma miejsce wtedy jeśli:
    - jest "pod nadzorem"
    - jest "w stałym rozkładzie zajęć"
    ...i coś tam jeszcze ;)

    Wypowiadał się m.in. SN - również *nim* czarno na białym
    tak zapisano w ustawie.

    Wystaczy udowodnić niespełnianie co najmniej jednego warunku UP
    i IMHO sąd się nie przyczepi. Jeśli obie strony zgodnie stwierdzają
    że właśnie tak jest...

    >+ Pozdrowienia

    wzajem ! - Gotfryd

  • 6. Data: 2003-05-15 01:15:45
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

> [...]
    >
    > tylko ile tych skladek
    >
    > dodam ze zatrudnieni nie sa uczniami studentami i nigdzie indziej nie sa

    1.Wynagrodzenie brutto 800,00 zł
    2.Składki ubezpieczenia społecznego 130,08 zł
    a)emerytalna 78,08 zł
    b)rentowa 52,00 zł
    3.Koszty uzyskania przychodu 133,98 zł
    4.Dochód 666,02 zł
    5.Podstawa opodatkowania 536,00 zł
    6.Podatek przed odliczeniem 107,20 zł
    7.Ubezpieczenie zdrowotne 51,92 zł
    8.Ubezpieczenie zdrowotne - zleceniobiorca 1,67 zł
    9.Składka ubezpieczenia zdrowotnego 53,59 zł
    10.Zaliczka na podatek dochodowy 55,30 zł
    11.Kwota do wypłaty 561,03 zł

    Do ZUSu składki ubezpieczenia społecznego odprowadzasz 2 x 130,08 zł plus
    wypadkowe 1,93% x 800 zł. plus zdrowotne 53,59 zł. Nie było nic wspomiane o
    chorobowym więc go tu nie ma. Jeśli popełniłem błędy to mnie tu zaraz
    poprawią :-)
    Marek

  • 7. Data: 2003-05-15 05:19:14
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    oki dzieki mam nadzieje ze wszystko sie zgadza?

    a skad sie wzielo to zdrowotne?

    to jakis procent czy od innej podst naliczania...?

    pozdro

    FELIPE

  • 8. Data: 2003-05-15 05:53:15
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    wlasnie sie wczytalem dokladnie w kwoty, i nie zgadza mi sie zaliczka na
    podatek (to byla jedyna rzecz ktora mi sie wydawala ze ja rozumiem :-(

    nie powinno byc (kwota brutto, czyli 800 - 20% KUP) czyli 640
    i to razy stawka podatku 20% - wychodzi 160 zł!!!

    a nie jak napisales 55,30

    chyba ze po drodze gdzies cos odchodzi albo odejmujesz od razu skladke na
    zdrow i spoleczne, tylko jak???

    pamietaj ze to umowa zlecenie a nie o prace, chyba ze to nie roznica w
    opisyw przeze mnie przypadku...

    juz nic nie rozumiem a dzis musze zrobic wyplaty :-((((((

    do us termin rozumiem mam do 20 nast mies
    a do zus do 15 nast miesiaca ale pracownikom dzis trzeba zaplacic a ja nie
    wiem dalej ile!!!

    pomozcie prosze!

    pozdro

    FELIPE

  • 9. Data: 2003-05-15 06:57:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, ..::FELIPE::.. wrote:
    [...do Marka...]
> [...]
    >+
    >+ chyba ze po drodze gdzies cos odchodzi albo odejmujesz od razu skladke na

    Przecież ci wyliczył zółto na niebieskim :) (tak mam ustawione kolorki
    w pine :)) Przy UZ są składki ZUS - a te przecież *nie są* dochodem,
    zajrzyj do ustawy !
    No i składka zdrowotna w większej części odlicza się się od podatku...
    ++++
    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3 i
    art. 28-30, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1 i 2
    oraz ust. 4-6 i 8-12 lub art. 24b ust. 1 i 2 lub art. 25, po odliczeniu
    kwot:
    [...]
    2) składek, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych:
    ----

    >+ pamietaj ze to umowa zlecenie a nie o prace,

    ...a ty że to umowa zlecenia a nie o dzieło... :) (przy UoD z osobą
    nie będącą własnym pracownikiem ani nie wykonującą zadania na rzecz
    swojego pracodawcy nie ma ZUS - i wychodzi jak piszesz).

    BTW: nie podejmuję się posprawdzania czy ZUS jest do grosza policzony
    jak należy :[, chodzi o ideę :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-05-15 12:43:52
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

> [...]
    >
    > a nie jak napisales 55,30
    >
    > chyba ze po drodze gdzies cos odchodzi albo odejmujesz od razu skladke na

    Zanim policzysz KUP musisz odjąć od brutta składki ubezpieczenia
    społecznego, dlatego wychodzi 138,98 zł KUP,
    czyli dochód jest trochę większy niż sądziłeś. Natomiast od tak wyliczonego
    dochodu odejmujesz przed obliczeniem podatku składki ubezpieczenia
    społecznego ( jak gość doczeka emerytury to wtedy zapłaci podatek o ile nie
    zmienią się przepisy).
    Otrzymujesz podstawę opdatkowania (w zaokrągleniu do pełnych zł wynosi 536
    zł, i dopiero teraz razy 20%.

> [...]
    >
    > do us termin rozumiem mam do 20 nast mies
    > a do zus do 15 nast miesiaca ale pracownikom dzis trzeba zaplacic a ja nie

    W końcu nie wiem czym się przejmujesz? To zleceniobiorca Tobie ma wystawić
    rachunek. Ty sprawdzasz i akceptujesz do wypłaty.:-)
    Pięknie by to było ale ludziska się gubią w tych obliczeniach.
    Chyba że tak jak ja już parę lat tylko na zleceniach :-) a i tak do końca
    nie jestem pewny czy akurat coś się nie zmieniło w przepisach. Warto więc
    udać się po poradę do fachowców.

    Marek