  • 1. Data: 2003-06-16 13:41:37
    Temat: weksel a ewidencja w kasie
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    kasjerka naszej firmy kupując weksle ktore np. pozniej będą dane
    wierzycielom jako zabezpieczenie wprowadza je do kasy tak jakby była to
    gotówka .
    tzn . wykazuje ze ma w kasie 1000 zł ale na to 1000 zł składa sie np. w 500
    zł w wekslach . moim zdaniem to błąd ? czy mam racje

    jacek

  • 2. Data: 2003-06-16 13:49:27
    Temat: Re: weksel a ewidencja w kasie
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "jacek" <J...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    500
    > zł w wekslach . moim zdaniem to błąd ? czy mam racje

    Czy pod pojeciem 'wykazuje ze ma w kasie 1000 .....' rozumiesz stan gotowki
    w szufladzie czy obrot zarejestrowany na kasie.
    Jezeli stan gotowki w kasie to blad.

    Darek

  • 3. Data: 2003-06-17 07:47:46
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    rozumiem stan gotowki , tyle kasjerka wykazuje ze ma w kasie
    jacek

  • 4. Data: 2003-06-18 06:54:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jacek napisał:
    > rozumiem stan gotowki , tyle kasjerka wykazuje ze ma w kasie

    To absolutna bzdura - niepodpisany weksel jest wart tyle ile zapłacona
    za niego opłata skarbowa ale na pewno ta kwota nie kwalifikuje się jako
    "środki pienięzne w kasie" - to zwykły koszt.
    Chyba że ona w kasie trzyma te weksle wypełnione i podpisane. Ale nawet
    wtedy ewidencjonowanie ich w kasie jako gotówkę jest absurdem.
    Weksel to zobowiązanie a nie aktywo obrotowe, a i to dopiero kiedy
    pójdzie w ręce wierzyciela.
    Wypełnienie weksla nie tworzy żadnej nowej wartości.

    Ciekawe jak podchodzi do tego księgowa - jak jej sie bilans zamyka...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-18 12:35:24
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    dziekuje grupie tez tak uwazam ze to bzdura , nie wiem czy nie chodzilo tu o
    wyprowadzenie pieniedzy z kasy 1400 zł to suma nie mala

    jacek

  • 6. Data: 2003-06-18 15:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ pójdzie w ręce wierzyciela.
    >+ Wypełnienie weksla nie tworzy żadnej nowej wartości.

    Abstrahując od kwestii określania weksli jako "gotówki", to
    ja nie jestem przekonany czyście się zrozumieli.
    Z tego co piszesz dedukuję że chyba masz na myśli weksle
    *własne*, a podejrzewam że chodzi o weksle *wierzycieli*
    (podpisane i mające wartość "egzekucyjną" - tj. prawidłowo
    wypełnione).
    Możecie mnie oświecić o co właściwie chodzi ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-19 09:00:24
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    18.06.2003 17:05, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:

> [...]
    > (podpisane i mające wartość "egzekucyjną" - tj. prawidłowo
    > wypełnione).
    > Możecie mnie oświecić o co właściwie chodzi ??

    Chyba raczej chodzi o weksel, kiedy jego wystawca (firma, której
    przedstawicielem jest kasjer) jest trasatem. Takie weksle kasy
    ewidencjonują w osobnych pozycjach (podobnie, jak inne walory).
    Podsumowanie wszystkich wartości jest łączne. Wystawienie weksla nie
    tworzy nowej wartości, podobnie jak zasilenie kasy gotówką z własnego
    konta bankowego. Ewidencjonować ją jednak należy.

    Druki będące podstawą wystawiania dokumentów dłużnych (czeków, weksli),
    kasy ewidencjonują osobno.

  • 8. Data: 2003-06-19 18:31:24
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

> [...]

    przedstawicielem jest kasjer) jest trasatem. Takie weksle kasy
    ewidencjonują w osobnych pozycjach (podobnie, jak inne walory).
    Podsumowanie wszystkich wartości jest łączne. Po pierwsze: wystawienie
    weksla nie tworzy nowej wartości, ale tworzy bezwarunkowe zobowiązanie.
    I ewidencjonować je jednak należy. Po drugie: weksel (oczywiście
    podpisany itd.) staje się wartością, za która obsługa kasy odpowiada
    materialnie, bez względu na to, jak z problemem radzi sobie księgowy.

  • 9. Data: 2003-06-19 21:34:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2003, maruda wrote:

> [...]
    >+ >>+ wtedy ewidencjonowanie ich w kasie jako gotówkę jest absurdem.
    >+ >>+ Weksel to zobowiązanie a nie aktywo obrotowe, a i to dopiero kiedy
    [...]
> [...]
    >+ przedstawicielem jest kasjer) jest trasatem. Takie weksle kasy
    >+ ewidencjonują w osobnych pozycjach (podobnie, jak inne walory).

    A jeśli firma (lub DG OF) jest wierzycielem ("ostatnim na liście
    który nie ma zamiaru wekslem płacić ale odzyskać pieniądze
    po upłynięciu terminu wykupu" - wybaczcie, nie chcę użyć
    niewłaściwego terminu :)) to niby go nie ewidencjonuje ??

    IMHO żadna róznica czy weksel ma posłużyć do ściągnięcia
    gotówki czy "pójdzie dalej" - tak i tak stanowi wartość
    (zapłatę) do zaksięgowania.
    Mylę się ? ;)

    A BTW: w ramach sortowania mojej wiedzy - trasat to chyba
    jednak nie wystawca ?? (trasat to taki co weksel przyjmuje
    i "podaje dalej", AFAIK - ale "wystawca" jest jeden na
    początku i koniec; fakt odpowiedzialności nie ma żadnego
    wpływu na nazewnictwo podmiotów, AFAIK i IMO :)).

> [...]
    >+ podpisany itd.) staje się wartością, za która obsługa kasy odpowiada
    >+ materialnie, bez względu na to, jak z problemem radzi sobie księgowy.

    A to jest dalej o wekslach "wierzycielskich" czy o własnych ?
    Bo *ten* tekst pasuje mi również do własnych :), przy czym
    "odpowiedzialność obsługi kasy" to jedno (będzie w jednym
    i drugim przypadku), zaś "księgowanie jak gotówki" będzie
    dotyczyć tylko weksli którymi nam za coś zapłacono - z zas-
    trzeżeniem jak niżej oraz IM*H*O, a jeśli się mylę to krzy-
    czeć :) - ale jasne że weksel "zwykłą gotówką" nie jest i:

    >+ Druki będące podstawą wystawiania dokumentów dłużnych (czeków, weksli),
    >+ kasy ewidencjonują osobno.

    ...powyższe może dotyczyć również weksli *nie* wystawionych
    a *przyjętych* (znaczy: osobno ewidencjonowane, mimo że
    stanowią "przychód kasowy").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któremu się wydawało że coś o wekslach poczytał i teraz usiłuje
    dopasować teksty do realiów :])

  • 10. Data: 2003-06-19 23:08:53
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    19.06.2003 23:34, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:

> [...]
    >
    > IMHO żadna róznica czy weksel ma posłużyć do ściągnięcia
    > gotówki czy "pójdzie dalej" - tak i tak stanowi wartość

    Nie, nie mylisz się. Jest to moje dociekanie względem informacji
    podanych przez Jacka (w układzie chronologicznym), a nie kontra do
    Twojego posta.

> [...]
    > początku i koniec; fakt odpowiedzialności nie ma żadnego
    > wpływu na nazewnictwo podmiotów, AFAIK i IMO :)).

    Ale wystawca trasatem może być.

> [...]
    > trzeżeniem jak niżej oraz IM*H*O, a jeśli się mylę to krzy-
    > czeć :) - ale jasne że weksel "zwykłą gotówką" nie jest i:

    W rzeczy samej.
    Niepotrzebnie się spierasz, bo nie było moim celem dyskredytowanie
    Twojego punktu widzenia, a rozwinięcie go.