    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdolnosci produkcyjne
    Date: Thu, 1 Jul 2004 10:43:17 +0100

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cc0gjv$pre$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    > produkcji
    > remontów.

    > kosztow
    > U mnie zmieniamy własnie co roku biorąc pod uwage dane historyczne no i
    > nowe budzety wydziałow.
    Ale - tutaj jest skok myslowy - Ty masz duza firme, a MSP sa wrazliwe na
    zmiany juz przy poziomie 100-200tys rocznie... Zaliczysz sie na smierc.

    > kosztow
    > slownictwo -
    >
    > Napisałes spadek sprzedaży chyba powinno być produkcji. Wg mnie
    Uproscilem - na jedno wychodzi, jezeli masz spadek sprzedazy, to
    automatycznie zmniejszasz produkcje (chyba, ze technlogia nie pozwala - ale
    to temat na dywagacje o innych rodzajach kosztow i ryzyka).

    > nieuzasadnione koszty stałe nie moga stanowic czesci kosztu wytworzenia i
    > powinny lądowac do 'worka' pt 'pozostale koszty operacyjne'. oczywiscie to
    Oczywiscie...
    > jest teoria, bo od czasu nowelizacji ustawy jeszcze nie wpadlem na to jak
    > technicznie wyodrebnic te koszty. Wydaje mi sie ze jakies wskazniki
    ... ale staralem sie do tego podejsc praktycznie.

    > procentowe - np 80% wykorzystalismy to 80% stanowi koszt wytworzenia a 20%
    > nie - nie mają sensu, bo spadek mogłby byc spowodowany np awaria maszyn i
    > tu nieuzasadnionym kosztem bylaby tylko amortyzacja. Pisze tu z
    Wlasnie, poza tym naliczysz sie, a przyjdzie jakis USowiec i powie, ze zle.
    I mozesz miec wyliczenia podparte wiedza i doswiadczeniem, a ustawa jest tak
    plynna, ze pozwala na podwazenie Twojej pracy. Moze nawet wygrasz po kilku
    latach, ale IMO rachunkowosc powinna byc precyzyjna.

    > perspektywy duzej firmy gdzie nie mam mozliwosci na uzyskanie danych na
    > temat kosztu rzeczywistego wyrobu i całe rozliczenie opiera sie na koszcie
    > normatywnym.
    Czyli - skromnie sie nie chwalac - u Ciebie z uwagi na skale dzialania
    wyglada to zupelnie inaczej niz w MSP, o ktorych pisalem. Po prostu wielkie
    liczby, statystyka i mniejsza wrazliwosc na zmiany...

    > Jest jeszcze jedna kwestia, wg mnie te nieuzasadnione koszty stale nie sa
    > kosztami podatkowymi, bo nie zostały poniesione w celu uzyskania
    > przychodu. I gdy uznajemy ze wyskorzystujemy 100% mocy a tego nie robimy
    > zanizamy podatek doch....
    Hmmm, wychodze z zalozenia, ze podchodzi to pod premie za ryzyko
    dzialalnosci. W koncu zakladalem jakas skale firmy, a to ze nie wychodzi nie
    powinno jeszcze dodatkowo dzialac na moja niekrorzysc na gruncie podatkowym.
    Moze nie do konca sie z tym zgodzisz, ale tak uwazam. Poza tym jest druga
    strona medalu, ktos musi podwazyc Twoje lub moje wyliczenia opierajace sie
    na przewidywanej wielkosci wykorzystania potencjalu produkcyjnego... A tu
    sprawa jest jeszcze trudniejsza. Inna kwesria, ze np. moge sobie z czystym
    sumieniem pozwolic na takie przemowy, poniewaz od kilku lat mam wzrost
    sprzedazy/produkcji wiec zalozenie wykorzystania 100% mocy jest logiczne.
    Gorzej, jezeli ktos ma wahania na przestrzeni kilku lat, wtedy latwiej mu
    zarzucic brak poprawnosci.

    > ustawy
    > przeprowadzenia.
    > Wg mnie kalkulacji kosztu wyrobu nie zmienia sie, chyba ze nastąpily
    > jakies zmiany w pozycjach kodztowych - np zmiana technologii, wzrost cen
    > materiałow itp
    Mialem na mysli zmiane udzialu uzasadnionych kosztow stalych, czyli klucza
    podzialowego w systemie FK... Kalkulacja pozostaje ta sama, ale % udzial
    kluczy powinien ulec zmianie, jezeli sie nie myle.

    (nono, coraz ciekawiej:-)
    Pozdrawiam
    Lukasz