    From: "adi" <s...@f...org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdolnosci produkcyjne
    Date: Thu, 1 Jul 2004 13:01:35 +0200

    Łukasz Góralczyk <l...@p...onet.pl> popełnił w
    news:cc0joi$btt$1@nemesis.news.tpi.pl co nastepuje
    > Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:cc0gjv$pre$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale - tutaj jest skok myslowy - Ty masz duza firme, a MSP sa wrazliwe na
    > zmiany juz przy poziomie 100-200tys rocznie... Zaliczysz sie na smierc.
    Hmm. Wiesz nie mam doswiadczenia z mniejszymi firmami, ale zawsze wydawalo
    sie ze tam łatwiej wszystko pozbierac do 'kupy'. Moze u ciebie to kwestia
    systemu, moze jest za slaby do obsługi takiej dzialalnosci.

    > Wlasnie, poza tym naliczysz sie, a przyjdzie jakis USowiec i powie, ze
    > zle. I mozesz miec wyliczenia podparte wiedza i doswiadczeniem, a ustawa
    > jest tak plynna, ze pozwala na podwazenie Twojej pracy. Moze nawet
    > wygrasz po kilku latach, ale IMO rachunkowosc powinna byc precyzyjna.
    Moim tez. Ale tu mozemy zaczac o wielu innych rzeczach mowic, jakie
    powinny byc a nie są.

    > Czyli - skromnie sie nie chwalac - u Ciebie z uwagi na skale dzialania
    > wyglada to zupelnie inaczej niz w MSP, o ktorych pisalem. Po prostu
    > wielkie liczby, statystyka i mniejsza wrazliwosc na zmiany...
    Na pewno wygląda to inaczej ale wcale to nie oznacza ze w duzej
    organizacji jest to łatwiejsze. Po prostu inne. Tak jak wczesniej pisalem,
    caly czas wydaje mi sie ze w mniejszej firmie byloby latwiej, a tobie
    odwrotnie :))

    > Hmmm, wychodze z zalozenia, ze podchodzi to pod premie za ryzyko
    > dzialalnosci. W koncu zakladalem jakas skale firmy, a to ze nie wychodzi
    > nie powinno jeszcze dodatkowo dzialac na moja niekrorzysc na gruncie
    > podatkowym. Moze nie do konca sie z tym zgodzisz, ale tak uwazam.

    Moze tak: art 16c pkt 5 updop.

    Poza
    > tym jest druga strona medalu, ktos musi podwazyc Twoje lub moje
    > wyliczenia opierajace sie na przewidywanej wielkosci wykorzystania
    > potencjalu produkcyjnego... A tu sprawa jest jeszcze trudniejsza. Inna
    > kwesria, ze np. moge sobie z czystym sumieniem pozwolic na takie
    > przemowy, poniewaz od kilku lat mam wzrost sprzedazy/produkcji wiec
    > zalozenie wykorzystania 100% mocy jest logiczne. Gorzej, jezeli ktos ma
    > wahania na przestrzeni kilku lat, wtedy latwiej mu zarzucic brak
    > poprawnosci.
    Dokładnie, tak jak nam jest trudno podzielic te koszty, tak samo jemu
    bedzie trudno udowodnic ze zrobilismy to źle.

    > Mialem na mysli zmiane udzialu uzasadnionych kosztow stalych, czyli
    > klucza podzialowego w systemie FK... Kalkulacja pozostaje ta sama, ale %
    > udzial kluczy powinien ulec zmianie, jezeli sie nie myle.
    Zalezy to od sposobu podziału nieuzasadnionych kosztów...

    pozdrawiam
    adi