  • 61. Data: 2006-11-18 13:45:23
    Temat: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    news:jareks-75611D.14191817112006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Nie chce mi się liczyć, ale chyba nie aż o tyle, żeby z płatnego urlopu
    > rezygnować (i dokładać sobie zmartwień pt. "kto mi księgowość poprowadzi
    > i na ile pójdę za to siedzieć").

    Jak pracownik dupa i jeszcze mało umie to obojętne jak bedzie zatrudniony i tak
    bedzie stratny.
    Co ci szkodzi wpisac w umowe firma-firma, te same lub lepsze bonusy niż są w KP?

    --
    vertret

  • 62. Data: 2006-11-19 21:13:33
    Temat: Re: Samozatrudniaj?cy strac? przywileje podatkowe - jak to wygl?da w praktyce?
    Od: "lwh" <w...@v...pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał w wiadomości
    > cała prezentacja miała by pokazać jaki to ZUS jest be a cała korzyść z
    > samozatrudnienia polegać ma na tym, że pieniądze zaoszczędzone na ZUSie
    > należy oddać innej instytucji. Rzeczywiście ludzie by przejrzeli na
    > oczy...

    A ZUS nie jest be?
    Strasznie zagmatwana administracja, ogromne kosztowne biura i drogie
    apartamenty dla zarządu są za darmo ?
    Wywalić cały ZUS na zbity pysk. Ciekawe gdzie ta armia darmozjadów
    znalazłaby zatrudnienie ?
    Pieniędzmi znacznie efektywniej mogłyby się zająć różnego rodzaju niezależne
    ubezpieczalnie.
    Ongiś baba z ZUSu miała szafę, a w niej kartoteki całej dzielnicy i w parę
    minut wiedziała , kto ile ma dostać pieniędzy. Teraz baba w ZUSie nic nie
    wie w parę minut mając do dyspozycji cały nowoczesny sprzęt.
    Politycy robią co mogą, bo ZUSowi grozi bankructwo, a to rewolucja i śmierć
    politykom.
    ZUS to był i jest buforowy wór pieniędzy dla polityków.

  • 63. Data: 2006-11-19 21:27:38
    Od: "lwh" <w...@v...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-565260.13151517112006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
    > Dlatego właśnie, przynajmniej ja. Bo chodzi mi o tych, którzy są na DG,
    > chociaż zdecydowanie (aż do ewentualnego sądzenia się) woleliby umowę o
    > pracę kosztującą pracodawcę tyle samo.

    Chyba nie uwzględniłeś wszystkich kosztów pracy i przygotowania stanowiska
    pracy
    Więcej takich socjalistów i będzie kolejna rewolucja
    Czy się stoi , czy się leży wypłata się należy ?
    Ja udaję, że pracuję, szef udaje, że mi płaci ?
    Bądź pewien, że wielu samozatrudnionych zasili armię bezrobotnych
    Winę za to nie ponosi kosmetyczna różnica składki ZUS, ale cały bagaż prawny
    obsługi pracownika z jego chorobowymi, urlopami, związkami zawodowymi
    Skończy się tak, ze Chińczycy nas zaleją tanimi i dobrymi produktami.
    Prawdziwy Polak stworzony jest do kombinowania i oszukiwania
    Pracowici są za granicą lub dobrze zarabiają
    Upadek PRL wielu niczego jeszcze nie nauczył
    Beznadziejny kraj. Socjalizm się jakoś nigdzie nie sprawdził.
    Duma z bycia Polakiem ? Co to jest Polak ? katolik, złodziej i oszust ?

  • 64. Data: 2006-11-20 15:48:13
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A nienienie.
    > Wchodziło do "umów wykonywanych osobiście", art.10.1.3, zaś
    > "inne źrodła" to 10.1.9
    > Tak złośliwie wychodzi że przy pisaniu o "przekwalifikowaniu"
    > nie wiadomo czy autor pisze "inne niż 10.1.3" czy "inne czyli
    > 10.1.9"
    > :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    A co w sytuacji gdy nie ma żadnej umowy, a są tylko faktury - przy
    działalności też tak może być. Jest zleceniodawca lub zamawiający, mówi
    co wykonać. Prowadzący wykonuje w ramach DG i wystawia fakturę VAT. Czy
    US może wymagać umowy miedzy wykonawcą a zamawiającym do określenia czy
    transakcja została wykonywana w ramach DG, a nie powinna np być DWO z
    UoD lub UZ? Nie znajduję tu rozwiązania...

  • 65. Data: 2006-11-20 17:31:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-11-2006 o 16:48:13 tester <t...@t...tester> napisał(a):

> [...]
    > transakcja została wykonywana w ramach DG, a nie powinna np być DWO z
    > UoD lub UZ? Nie znajduję tu rozwiązania...

    Umowa jest tak czy siak, przecież jeśli Ci wyślę fakturkę to mi jej nie
    zapłacisz prawda :) ?
    Tyle że gdy umowa ustna to dużo trudniej dowodzić swoich racji, zapewne
    również przed US.

  • 66. Data: 2006-11-20 21:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Nov 2006, tester wrote:

    > A co w sytuacji gdy nie ma żadnej umowy, a są tylko faktury - przy
    > działalności też tak może być.

    Podejrzewam że tak czy siak US może zabrać się za "ustalanie stanu
    faktycznego" - tyle że przy braku umowy skuteczniej, jak nie ma na
    papierze to jest większa możliwość że strony poplączą się w zeznaniach
    i ktoś zapoda tekst który pasuje do założeń :>

    Jest zleceniodawca lub zamawiający, mówi co
    > wykonać. Prowadzący wykonuje w ramach DG i wystawia fakturę VAT. Czy US może
    > wymagać umowy

    Umowa jest ZAWSZE. Nawet jakby była nieważna :) (stąd np. zastrzeżenie
    w ustawie o VAT, zabezpieczające żeby podatek należał się również w razie
    zawarcia nieskutecznej prawnie a wykonywanej umowy)
    Pytaniem jest, jak ustalić jej treść oraz czy owa treść odpowiada stanowi
    faktycznemu.

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2006-11-20 21:24:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, vertret wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał
    > Co ci szkodzi wpisac w umowe firma-firma, te same lub lepsze bonusy niż są w KP?

    IMHO części się nie da.
    "Bo nie". Znaczy zapisać można, ale np. mogą nie być kosztem pozostając
    przychodem.
    Od napojów zaczynając... :>
    Płacenie "za chorobowe" jest kolejne na liście.
    Po prostu - nie jako "bonusy". DG wiąże się z ryzykiem, i to ryzyko
    musi być wliczone (oprócz kosztów, 1/11 "przydziału na urlop" itp) do
    kwoty zapłaty.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2006-11-21 12:23:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ejqi8c$jbh$1@news.onet.pl>, "lwh" <w...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Beznadziejny kraj. Socjalizm się jakoś nigdzie nie sprawdził.
    > Duma z bycia Polakiem ? Co to jest Polak ? katolik, złodziej i oszust ?

    Uprasza się o czytanie wątku _przed_ odpowiadaniem na posty.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 69. Data: 2006-11-21 12:23:58
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ejn2qv$6b6$1@news.onet.pl>, "vertret" <v...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > bedzie stratny.
    > Co ci szkodzi wpisac w umowe firma-firma, te same lub lepsze bonusy niż są w

    A występuję w roli płacącego czy kasującego?

  • 70. Data: 2006-11-21 12:28:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.ti5wusnp5o25xk@unknown>, t <r...@o...pl> wrote:

    > Dnia 17-11-2006 o 14:19:18 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    > napisa(C)(C)(a):

    > W sumie to na dwoje babka wróżyła, zależy chyba od człowieka.
    > Jeden zrezygnuje z urlopu żeby szukać możliwości, inny chce
    > odbębnić 8 godzin i wrócić do domu a na wakacje wyjechać do grecji
    > na 2 albo 3 tygodnie.

    Jasne. I jeszcze wagi elementów mających wpływ na decyzję zmieniają się
    z wiekiem ;)