  • 21. Data: 2012-09-22 17:56:41
    Temat: Re: Składka na NFZ
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-09-22 17:23, StS pisze:

    > Starałem się odpowiedzieć na te pytania: z tytułu niezawinionego
    > wypadku i zmiany przepisów odpisywania podatku nie wiem jakie
    > informacje jeszcze mam podać. Stan cywilny, wykształcenie, wiek?
    > Zaczynam wątpić, że dowiem się czegoś sensownego od tutejszych
    > domorosłych prawników.
    > Wymagasz szacunku - szanuj rozmówcę. Nie ja tutaj zaczynałem
    > z uszczypliwościami.

    Widzisz, ty rozumiesz tytuł ubezpieczenia potocznie "z tytułu wypadku".
    Ale chodzi o tytuł ubezpieczenia jaki został zgłoszony do ZUS na
    formularzu zgłoszeniowym celem płacenia składki. Tzw. "tytuły
    ubezpieczenia" to kody cyfrowe, które mają swoje jasno określone
    odpowiedniki słowne, a jest ich takie mnóstwo, że jedynie precyzyjna
    odpowiedź w postaci tego konkretnego kodu cyfrowego może coś
    podpowiedzieć, żeby podpowiedzieć tobie.
    Sprawa druga, jeżeli ktoś płacił składki i nagle przestał płacić, to nie
    mógł sobie tak nagle przestać - musiał to zaprzestanie płacenia również
    głosić na odpowiednim formularzu do ZUSu podając przyczynę ustania
    obowiązku płacenia składek.

    W skrócie, dowiedz się u płatnika składek (może w ZUSie?) z jakim KODEM
    zgłosił cię płatnik do ubezpieczenia i jaki był powód ustania płacenia.
    No i trzecia sprawa, z twoich wypowiedzi wynika, że pracowałeś w jakichś
    służbach mundurowych (wojsko), a służby mundurowe w ogóle podlegają pod
    inne przepisy niż przeciętny człowiek.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2012-09-22 18:13:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kviat,

    Saturday, September 22, 2012, 5:56:41 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > No i trzecia sprawa, z twoich wypowiedzi wynika, że pracowałeś w jakichś
    > służbach mundurowych (wojsko), a służby mundurowe w ogóle podlegają pod

    Można podejrzewać, ze był objęty "dobrowolnym" ubezpieczeniem
    zdrowotnym, jako częścią odszkodowania od wojska. Ale ktoś się musiał
    doczytać, że takie działania podlega opodatkowaniu jak darowizna i
    przestał sprawiać sobie kłopot.

    Ale to tylko domysły, bo nasz inwalida będzie strzelał focha i się
    nadymał, zamiast wydobyć _konkretne_ informacje od własciwych osób.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-09-22 19:41:00
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    W dniu 2012-09-22 17:56, Kviat pisze:

> [...]
    > No i trzecia sprawa, z twoich wypowiedzi wynika, że pracowałeś w jakichś
    > służbach mundurowych (wojsko), a służby mundurowe w ogóle podlegają pod

    W końcu coś konkretniejszego. Powód był taki, że przestano mi
    ściągać podatek i otrzymywałem "rentę" brutto i dlatego
    powinienem był sam płacić składki czego przez niezrozumienie
    tego faktu nie dopełniłem. Nie wiem czy jeszcze czegoś
    nie dopowiedziałem by dowiedzieć się co teraz mnie będzie
    czekało jeszcze aby sprawę doprowadzić do rozwiązania czyli
    przywrócenia uprawnień i odblokowania karty czipowej.

  • 24. Data: 2012-09-22 22:47:37
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

    > A skąd ci przyszło do głowy, że tu są jacys prawnicy?

    Jednak facet więcej myśli, niż większość próbujących się z nim zmierzyć
    na klaty w tym wątku: grupa nazywa się pl.soc.PRAWO.podatki. PRAWO. Coś
    trzeba więcej dodawać, że przyszło mu do głowy, że jednak jacyś prawnicy
    tu się znajdują?

    > Staramy się. Ale szklane kule nie stanowią standardowego wyposażenia
    > czytelników tej grupy.

    Nie, facet w miarę swoich możliwości opisał problem, a większość nie
    zadała sobie minimum umysłowego trudu, żeby mu pomóc, ale oczywiście
    muskuły musi prężyć każdy jebiąc go jak przysłowiową burą sukę. Ja jako
    KOMPLETNY laik zrozumiałem w czym rzecz, aczkolwiek pomóc nie umiem.

    > Proszę bardzo - moje tytuły ubezpieczenia:
    > 011000
    > 051000
    > Doznałeś oświecenia?

    Masz jeszcze coś konstruktywnego do dodania, biorąc pod uwagę z kim
    dyskutujesz? Naprawdę, urosło ci coś popisując się swoją "wiedzą"?

    > Hint: możliwych tytułów ubezpieczenia są setki - to ty musisz wiedzieć
    > z jakiego tytułu byłeś ubezpieczony i z jakiego chcesz być
    > ubezpieczony teraz.

    Jeśli uważasz, że posiadłeś taką wiedzę, że znasz całe setki możliwych
    tytułów ubezpieczenia, mógłbyś łaskawie kolegę zakładającego wątek
    przynajmniej spróbować naprowadzić. Tyle ile napisał wystarcza do
    ograniczenia przynajmniej zbioru możliwych tytułów ubezpieczenia.
    Jeśli rozumiesz słowo pisane, nie powinieneś mieć problemu ze
    zrozumieniem w czym rzecz i przynajmniej trochę go pokierować.

    Pokory trochę i szacunku!

    --
    Tomek Głowacki

  • 25. Data: 2012-09-22 22:55:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Tomek Głowacki wrote:

> [...]
    > muskuły musi prężyć każdy jebiąc go jak przysłowiową burą sukę. Ja
    > jako KOMPLETNY laik zrozumiałem w czym rzecz,

    W czym?

    > Pokory trochę i szacunku!
    ROTFL
    http://rtfm.killfile.pl/

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 26. Data: 2012-09-23 01:31:48
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-09-22 19:41, StS pisze:
    > W końcu coś konkretniejszego. Powód był taki, że przestano mi
    > ściągać podatek i otrzymywałem "rentę" brutto

    Piszesz zbyt dużymi ogólnikami.
    "Zaprzestano" czyli kto? Czy pisząc "rentę" masz na myśli rentę (tą
    właściwą, na podstawie orzeczenia i wypłacaną przez organ rentowy), czy
    masz na myśli "powypadkowe alimenta" jak to ująłeś w pierwszym poście
    wypłacane przez "pewną instytucję" (tak też napisałeś w pierwszym poście).

    Składkę na NFZ płacił płatnik składki (czyli zapewne ta "pewna
    instytucja"), być może dlatego, że był zobowiązany do płacenia, jak to
    napisałeś: "powypadkowe alimenta", a być może dobrowolnie (dobrowolnie w
    rozumieniu ZUS, bo może płacić musiał jako część odszkodowania
    zasądzonego przez sąd, co nie zmienia faktu, że przez ZUS traktowane są
    jako dobrowolne).

    Być może (z naciskiem na "może") zaprzestanie "ściągania" podatku ma
    jakiś związek z zaprzestaniem płacenia składki przez tę instytucję ale
    mam bardzo mocne wrażenie, że mylisz przyczynę ze skutkiem.

    Z jakiegoś powodu ta "pewna instytucja" przestała odprowadzać składki.
    Być może dlatego, że ustał obowiązek wypłacania "powypadkowych
    alimenta". Jedno jest pewne, że zaprzestanie "ściągania" podatku
    _nie_jest_powodem_ zaprzestania opłacania składek do NFZ. W ogóle nie
    sądzę, że "ściąganie" bądź "nieściąganie" podatku (domyślam się, że
    chodzi o dochodowy) miało jakikolwiek związek z zablokowaniem karty
    czipowej, a raczej nadaje się na osobny wątek, więc lepiej to zostaw :)

    Zbyt dużo tego "być może".

    Praktycznie wszystkie informacje, o które zostałeś poproszony na grupie,
    mógłbyś znaleźć na dokumentach (np. rozliczeniowych), które otrzymywałeś
    przynajmniej raz w roku od płatnika ("tej pewnej instytucji").

    Całkiem możliwe, że znajomość kodów (_powodów_) tytułów ubezpieczeń i
    znajomość powodów ustania płacenia składki (i czy potem przypadkiem nie
    podlegałeś pod jakieś inne ubezpieczenia, np. już nie mundurowe), w
    niczym nie zmieni faktu, że składaki nie były płacone przez płatnika
    (czy ciebie osobiście). Ale być może, że pozwolą komuś kto się w
    "mundurówce" orientuje, podpowiedzieć ci kto, kiedy i czy w ogóle miał
    obowiązek cię o czymś informować albo chociaż nakierować na konkretne
    przepisy, które użyłbyś jako argument w ZUSie.

> [...]
    > czekało jeszcze aby sprawę doprowadzić do rozwiązania czyli
    > przywrócenia uprawnień i odblokowania karty czipowej.

    Jeżeli nie chcesz, czy z jakichś powodów nie możesz podać bardziej
    precyzyjnych informacji, to pozostaje ci zwrócić się do wystawcy karty
    czipowej o instrukcję odblokowania.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2012-09-23 12:03:01
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    W dniu 2012-09-23 01:31, Kviat pisze:

    > Jeżeli nie chcesz, czy z jakichś powodów nie możesz podać bardziej
    > precyzyjnych informacji, to pozostaje ci zwrócić się do wystawcy karty
> [...]

    Mówiąc dokładnie otrzymuję powypadkową rentę alimentacyjną
    uległem wypadkowi jako cywil więc nie jest to renta
    "mundurowa" choć zawiniona przez wojsko. Czego się obawiam
    to tego, że za te 8 lat będę musiał zapłacić zaległe
    składki by odblokować kartę widzę jednak, że tu się
    nie dowiem co mi grozi.

  • 28. Data: 2012-09-23 12:14:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello StS,

    Sunday, September 23, 2012, 12:03:01 PM, you wrote:

> [...]
    > "mundurowa" choć zawiniona przez wojsko. Czego się obawiam
    > to tego, że za te 8 lat będę musiał zapłacić zaległe

    Niby dlaczego? Na jakiej podstawie byłeś zobowiazany do płacenia
    składek?

    To, co moze grozić, to konieczność zwrócenia NFZetowi opłat za usługi.

    > by odblokować kartę

    Jesli piszesz o karcie NFZ, to wiedz, że jedynie jedno województwo w
    kraju takich uzywa i to pojęcie niewiele mówi reszcie. A, żeby być
    ubezpieczonym, nalezy z jakiegoś tytułu się ubezpieczyć. Zapewne
    dobrowolnie. I już. Nikt nie może warunkować NOWEGO ubezpieczenia
    zdrowotnego od uregulowania jakiś zobowiązań wobec NFZ.

    > widzę jednak, że tu się nie dowiem co mi grozi.

    A to już ci powie sąd, jeśli dojdzie do sądowego roztrzygnięcia
    sprawy. Na pewno tego się nie dowiesz na grupie dyskusyjnej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2012-09-23 13:41:55
    Od: StS <"sts"@wp.pl>

    Traktuję tę dyskusję jako przygotowanie się
    do jutrzejszej rozmowy w NFZ.
    Dziękuję: StS

  • 30. Data: 2012-09-23 17:38:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello StS,

    Sunday, September 23, 2012, 1:41:55 PM, you wrote:

    > Traktuję tę dyskusję jako przygotowanie się
    > do jutrzejszej rozmowy w NFZ.
    > Dziękuję: StS

    Nie mam pojęcia, po co pchasz się w paszczę lwa... Idź do ZUSu,
    zarejestruj się jako płatnik i ubezpieczony w jednym, zadeklaruj
    dobrowolną składke zdrowotną i z głowy. Za jakiś miesiąc automagicznie
    odblokuje się karta - o ile opłacisz składkę, oczywiście. A jak się
    nie odblokuje, to sam dowód wpłaty składki też musi wystarczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan