  • 21. Data: 2007-08-10 07:46:14
    Temat: Re: ZUS od biletu...
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    news:pan.2007.08.09.22.22.11@gmail.com...

    > Dodam jeszcze, że oczywiście dobrze by było jakby było jasno wydzielone
    > "janosikowe", i jasno wydzielona składka własna. I najlepiej z jakimś
    > długoletnim planem jak się będą zmieniać proporcje między nimi

    Nie przeżyłbyś tego wzrostu....

  • 22. Data: 2007-08-10 08:26:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2007 o 07:41:46 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Cos jakby te przychody trochę zbyt małe wyszły... Majątek narodowy
    > zdołał się zdegradować a i sprzedaż nie zawsze wychodziła jak trzeba -
    > na przykład pozbycie się hut stali w momencie boomu na stal.

    Za taką gospodarkę należałby się trybunał stanu,
    w końcu zarząd spółki ktora by tak działała jak nasi fachowcy już dawno by
    siedział

  • 23. Data: 2007-08-10 08:28:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2007 o 00:40:54 Jacek_P <W...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Reformowi tez w praktyce nie maja nic odlozone procz liczb na kontach.
    > Kasa idzie konserwatywnie przede wszystkim na zakup... obligacji
    > rzadowych,
    > na ktorych wykup skladac sie bede ci sami reformowi, tyle ze po
    > drodze pozyje z tego niezle kupa urzednikow.

    Obligacje to jedno,
    kredyty komercyjne to drugie, trzecie i czwarte też pewnie są,
    tylko jakoś nikt z masy tego nie widzi i nie protestuje jak pielęgniarki

  • 24. Data: 2007-08-10 08:38:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2007 o 00:27:13 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że oczywiście dobrze by było jakby było jasno wydzielone
    > "janosikowe", i jasno wydzielona składka własna. I najlepiej z jakimś
    > długoletnim planem jak się będą zmieniać proporcje między nimi (na
    > starcie tyle janosikowego ile trzeba żeby utrzymać janosikobiorców,
    > całość na własne potrzeby kiedy ostatni janosikobiorca umrze).
    >
    > Niestety, mamy składkę która niby trafia w całości na nasze indywidualne
    > konto, tyle że jakimś cudem z tej składki są utrzymywani janosikowi ....

    Drugi raz zgoda - przejściowe samoopodatkowanie musiało by być
    konkretnie na ten jeden cel i mieć jasno określoną tendencję spadkową.
    Inaczej zamienilibyśmy siekierkę na kijek.

    Przy czym ja mówię o składce dążącej do zera - wyłącznie na obecnych
    emerytów.
    A o własną emeryturę kazdy troszczy się sam. Niektórze przecież
    chcą bimbać mając 40 czy 50, a inni chcą pracować do śmierci,
    a tutaj mamy zaserwowany niewydolny, biurakratyczny i do tego
    socjalistyczny(w sensie m.in. takim, że każdy jest równy i chce przejść na
    emeryturę
    w dokładnie takim samym wieku jak wszyscy inni) system.

    Weźmy pierwszą z brzegu patologię - marża OFE jest ustalona ustawowo. No i
    musi
    być tak ustalona, bo inaczej OFE mogłyby ustalić marżę 100% i nikt by się
    z oczywiwtych względów
    nie wycofał z tego promocyjnego planu :) No i oczywiście przy takiej kasie
    kwota tej marży była poddawana zapewne przygniatającemu lobbingowi.
    W przypadku oszczędzania na własną rękę mamy w dupie ile kto bieże sobie
    prowizji
    - porównujemy tylko stopy zwrotu i inwestujemy tam gdzie jest dla nas
    najlepiej,
    czyli lobbujemy sami własnymi portfelami, nie ma pracy dla CBA, wszyscy sa
    happy...
    A może nie wszyscy? Bo inaczej to takie coś by funkcjonowało już dawno...

  • 25. Data: 2007-08-10 10:14:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 10:38:49 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > m.in. takim, że każdy jest równy i chce przejść na emeryturę
    > w dokładnie takim samym wieku jak wszyscy inni) system.

    Tutaj znowu sprzeciw (i częściowa zgoda). Ubezpieczenie musi być
    obowiązkowe, powiedzmy jak samochodowe OC . Bo za dużo by było amatorów
    niepłacenia wogóle, a potem żerowania na naszych podatkach. Nie wyobrażam
    sobie po prostu rządu który powie "nie macie za co żyć - wasza sprawa" i
    nie upadnie zaraz po tym :).

    Tak więc częściowa zgoda - to nie powinno iść przez ZUS (który powinien
    ulec likwidacji najpóźniej po wypłaceniu ostatniej janosikowej składki).

    p. m.

  • 26. Data: 2007-08-10 11:04:16
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2007 o 12:14:22 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak więc częściowa zgoda - to nie powinno iść przez ZUS (który powinien
    > ulec likwidacji najpóźniej po wypłaceniu ostatniej janosikowej składki).

    Niestety muszę przyznać rację... Cimoszewicz powiedział kiedys że ludze
    powini
    byli się ubezpieczyć - i zaraz zaczęła się burza.

  • 27. Data: 2007-08-11 08:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Niestety muszę przyznać rację... Cimoszewicz powiedział kiedys że ludze
    > powini
    > byli się ubezpieczyć - i zaraz zaczęła się burza.

    Niestety sprawa powróciła przy ostatnich katastrofach klimtycznych, tu
    jakieś tornado, tam susza czy jakoś tak. A opisy w gazetach te same.

    Zaznaczam wyraźnie, że DOPUSZCZAM pomoc społeczną ze środków publicznych
    na wypadek takiej katastrofy, acz co mi się nie widzi to fakt, że jest
    udzielana tylko jak "trafi na wielu", ale może się mylę. Mam na myśli
    pytanie, czy średnia pomoc np. pogorzelcom jest mniej więcej tego
    samego rzędu jak taka pomoc "klęskowa", i nie idzie o pomoc typu
    "dach nad głową na pierwszych kilka dni" tylko o pomoc materialną
    na odbudowanie tegoż dachu.

    Ad rem.
    Jest bzdurne, że usiłuje się uzależniać wypłatę *zasiłku* od tego
    czy ktoś otrzymał *odszkodowanie*, z wiadomum uzasadnieniem
    "przecież od dostał odszkodowanie"!
    Dopóki będzie panoszyło się TAKIE rozumowanie, to przepraszam, ale
    bardzo rozsądne będzie nieubezpieczanie się od klęsk żywiołowych.

    Przecież WIADOMO, że odszkodowanie NIE pokryje szkód w ten sposób
    że były posiadacz "wraca na gotowe", choćby dlatego z samej zasady
    ubezpieczenie pokrywa wartość rynkową, a nie odtworzeniową (znaczy
    już widzę, jak ktoś odbudowuje budynek tak aby był zamortyzowany
    w 60% na przykład, mocno upraszczając w czym rzecz :>).
    Nadto, JEŚLI już, to lepiej żeby ci co się ubezpieczyli "skorzystali"
    nieco (właśnie z powodu różnicy o której wyżej - bo przecież
    po remoncie "odtworzona" wartość będzie w *lepszym* stanie :))
    niż żeby opłacało się nie ubezpieczać!
    I tak taka klęska zwala człowiekowi na głowę tyle różnych
    kłopotów, że nikt nie bedzie żałował że to nie jemu trąba przeszła
    porywając dach :>, "zarobek" byłby pozorny.
    Streszczając: pomoc dla objętych kleską? - tak, ale na JEDNAKOWYCH
    zasadach, NIEZALEŻNYCH od ubezpieczenia!

    Niestety, logika najwyraźniej nie jest mocną stroną naszych
    urzędników.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2007-08-12 11:21:36
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > happy...
    > A może nie wszyscy? Bo inaczej to takie coś by funkcjonowało już dawno...

    Czy nie uważasz że chore od poczatku jest to aby płacić komukolwiek za to że
    bierze od Ciebie pieniądze i zarabia na nich ? Inwstując w cokolwiek oczekuję
    przynajmniej 20% /rok a nie jeszcze płacić za to. Jeżeli nie potrafią
    wygenerować zysku na przyzwoitym poziomie tak aby oprócz zapewnienia wypłat
    inwestorom mogli się sami z tego utrzymać to niech się za to biorą. Obecny
    układ jest dla nich idealny. Czy się stoi czy się leży kasa i tak płynie
    strumieniem. Najwyżej ktoś nie dostanie renty. Ale to już nie będzie
    zmartwieniem obecnych ekip.

  • 29. Data: 2007-08-12 12:56:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2007 o 13:21:36 złodziej podatków
    <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > układ jest dla nich idealny. Czy się stoi czy się leży kasa i tak płynie
    > strumieniem. Najwyżej ktoś nie dostanie renty. Ale to już nie będzie

    Zacytowałeś mnie a podpiąłeś to pod mvoicem, ale w końcu to napisałem.
    Ktoś ma zarabiać dla mnie 20%, jak wyciśnie 100% zwrotu to ma te 80% do
    przodu
    chyba że w umowię zastrzegę że poniżej 20% zwrotu marża zerowa a powyżej
    marża 5%
    - ale to ja decyduję. Mogę też sam zacząć handlować pszenicą z hong-kongu
    albo przepuśić kasę na co zechcę, ale jeśli potem będę wyciągał rękę po
    zapomogą
    to muszę się liczyć z tym że ktoś tą rękę utnie. I tyle.