  • 11. Data: 2007-11-15 09:31:22
    Temat: Re: czas przechowywania faktur
    Od: "SM73" <s...@p...onet.pl>

    > Żądać to sobie mogą.
    > Oświadczenie "nie mam" skutecznie ich wysyła na drzewo, oczywiście chodzi
    > o takie sprzed ponad 5 lat.

    Oj mogą, mogą. Z ewentualnymi pretensjami to podatnik może sobie na drzewo
    spadać.

    SM73

  • 12. Data: 2007-11-15 09:49:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "SM73" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oj mogą, mogą.

    Podstawa prawna?

    >Z ewentualnymi pretensjami to podatnik może sobie na drzewo spadać.

    Jakimi pretensjami?
    To oni mogą sobie mieć pretensje gdy się dowiedzą że nic nie zobaczą.

    Jakie kary Twoim zdaniem są za nieposiadanie papierów sprzed 10 lat?

  • 13. Data: 2007-11-15 10:16:39
    Od: "SM73" <s...@p...onet.pl>

    > To oni mogą sobie mieć pretensje gdy się dowiedzą że nic nie zobaczą.
    >
    > Jakie kary Twoim zdaniem są za nieposiadanie papierów sprzed 10 lat?

    Szanowny Pan czysto teoretyzuje, ja pisze o praktyce.

    Proszę sobie poczytać np. tu:
    http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=5279
    461&kat=8173&ticaid=14d34

    Jak Pan myśli, jakimi metodami niszczy się takich przedsiębiorców?

    Ma Pan papiery sprzed 10 lat? Nie? No to wyciąg z konta i wszystkie Pana
    dochody ma Pan odznaczone jako "lewe", plus oczywiście wydatki.

    Pomijając to, nawet gdyby miał Pan te papiery to i tak nie ma większego
    znaczenia.

    SM73

  • 14. Data: 2007-11-15 10:21:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Szanowny Pan czysto teoretyzuje, ja pisze o praktyce.

    Panowie to byli przed wojną , a nie na usenecie.

    > Proszę sobie poczytać np. tu:
    > http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=5279
    461&kat=8173&ticaid=14d34

    > Jak Pan myśli, jakimi metodami niszczy się takich przedsiębiorców?

    Co ten link ma wspólnego z papierami sprzed 10 lat?

    > Ma Pan papiery sprzed 10 lat? Nie? No to wyciąg z konta i wszystkie Pana
    > dochody ma Pan odznaczone jako "lewe", plus oczywiście wydatki.

    Bzdura.

  • 15. Data: 2007-11-15 10:30:55
    Od: "SM73" <s...@p...onet.pl>

    > Co ten link ma wspólnego z papierami sprzed 10 lat?

    Może sobie kolega tam poczytać ile przedsiębiorców wykańcza
    skarbówka. Jedną z metod jest właśnie żądanie dostarczenia
    papierów 10 lat wstecz.

    > Bzdura.

    Dlaczego twierdzisz że to bzdura. Ja mam znajomego który pokazywał mi
    papiery sądowe, gdzie dopiero po 2 latach sąd II instacji ze wszystkiego
    go oczyścił.

    Chcieli na siłę uwalić mu firmę, zrobić z niego złodzieja. Naliczyli mu
    ponad 100tys "lewych" dochodów, chociaż na wszystko miał papiery.

    SM73

  • 16. Data: 2007-11-15 10:53:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    SM73 pisze:

    > Szanowny Pan czysto teoretyzuje, ja pisze o praktyce.
    >
    > Proszę sobie poczytać np. tu:
    > http://wiadomosci.wp.pl/prasaWiadomosc.html?wid=5279
    461&kat=8173&ticaid=14d34

    Większość przypadków tam opisanych powinna zostać rozwiązana przez
    przeciętnego prawnika.
    Np. skoro urząd wydał decyzję o wymiarze karty podatkowej to działa
    zasada zaufania podatnika do organów administracji państwowej. Podatnik
    nie może ponosić konsekwencji błędnych decyzji urzędników.
    Zamiast skakać z okna trzeba było się odwołać od decyzji.
    No chyba, że ta pani płaciła kartę "na gębę" - ktoś jej powiedział i nie
    ma na to decyzji.

    Jednoosobowe spółki z o.o. - napisane jak zarzut, że sądy rejestrują.
    A czemu nie? Przecież taka forma jest dozwolona w polskim prawie ale ma
    sporo ograniczeń których trzeba być świadomym. A spółka z o.o. która
    nie ma pod ręką radcy prawnego to jakiś hardcore. Takie oszczędności
    kosztują.
    Prowadziłam księgowość jednej takiej spółki od 1997 do 2000 roku. Fakt,
    że jedyny wspólnik - prezes nie może być zatrudniony bo to umowa z
    samym sobą i wynagrodzenie nie będzie kosztem był oczywisty.
    Ktokolwiek zakłada taka działalność, myśląc, ze tanim kosztem uniknie
    odpowiedzialności całym majątkiem, jak przy jednoosobowej działalności
    gospodarczej, raczej się przeliczy. Zniesienie odpowiedzialności trzeba
    zrekompensować wyższymi podatkami (podwójne opodatkowanie: dochody i od
    dywidendy). Nie ma nic za darmo.

    Zasadniczo takie artykuły, pisane w tonie sensacji, robią więcej złego
    niż dobrego. Często opisują przypadki z początku lat 90. kiedy rzędy
    jeszcze mentalnie głęboko tkwiły w PRLu i stosowanie konstytucji wprost
    nikomu do głowy nie przychodziło.
    Dziś firmy wkładają się na mętnych przepisach, owszem. Ale akurat w tym
    artykule żadnego takiego przypadku nie opisano. Opisano firmy, które
    wyłożyły się na niekorzystaniu z fachowej pomocy prawnej.

    A jak wiadomo kto jest własnym adwokatem ma głupca za klienta.

> [...]
    > dochody ma Pan odznaczone jako "lewe", plus oczywiście wydatki.
    >
    > Pomijając to, nawet gdyby miał Pan te papiery to i tak nie ma większego

    A możesz rozwinąć? Spotkałeś się z takim przypadkiem czy go wymyśliłeś?
    Bo taka sytuacja nie jest możliwa. Albo sobie zmyśliłeś albo to było
    zasadniczo tak, ale...- tu 10 istotnych faktów których nie podałeś
    (radio Erewań się kłania).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 17. Data: 2007-11-15 11:09:55
    Od: "SM73" <s...@p...onet.pl>

    > A możesz rozwinąć? Spotkałeś się z takim przypadkiem czy go wymyśliłeś?

    Historia jak najbardziej prawdziwa. Jakimś cudem zakończyła się po 2 latach
    w sądzie II instancji całkowitym oczyszczeniem mojego znajomego.

    Niemniej jednak jak się pozna drugą stronę medalu skarbówki czy też
    sądownictwa "podatkowego" to się żygać chce.

    SM

  • 18. Data: 2007-11-15 11:57:23
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Może sobie kolega tam poczytać ile przedsiębiorców wykańcza
    > skarbówka. Jedną z metod jest właśnie żądanie dostarczenia
    > papierów 10 lat wstecz.

    Jakieś konkrety poprosimy.

    Bo zapewne mylisz skutki żądania papierów i ich nie otrzymania, ze skutkami
    stwierdzenia iż dochody były nie wystarczające na zakup jakiejś tam
    nieruchomości.
    A to nie to samo i o tym nie dyskutujemy.

    > Dlaczego twierdzisz że to bzdura. Ja mam znajomego który pokazywał mi
    > papiery sądowe, gdzie dopiero po 2 latach sąd II instacji ze wszystkiego
    > go oczyścił.

    W sprawie papierów sprzed 10 lat?

  • 19. Data: 2007-11-15 12:30:33
    Od: "SM73" <s...@p...onet.pl>

    > W sprawie papierów sprzed 10 lat?

    W skarbówce sekcja nieujanionych dochodów uzbierała znajomemu
    ponad 100tys "lewych" dochodów z przeciągu 10 lat.

    I nie miało znaczenia, że:
    - przejrzeli mu konto 10 lat (a nie 5) wstecz i zarzyczyli sobie na
    każdą operację papier (rachunki, faktury)
    - dostarczone dokumenty i tak nie miały większego znaczenia
    gdyż jak się dowiedział skarbówka ma "dowolność interpretacji"
    dostarczonych dokumentów, więc oni ich nie uznają
    - zażyczyli sobie oryginały dokumentów. te które zostały wysłane
    pocztą "zaginęły".

    Może bardziej konkretny przykład: w poniedziałek wypłacamy z konta
    30tys, we wtorek kupujemy samochód. Mamy więc 30 koła w plecy
    bo samochód został kupiony za pieniądze kradzione. Jakim sposobem?
    Mój znajomy usłyszał: przecież w poniedziałek wieczorem mógł
    Pan przegrać te pieniądze w kasynie. Proszę mi udowodnić że tak
    nie było.

    Takimi metodami skarbówka uwala małych przedsiębiorców. A żeby
    nie było możliwości obrony, komornik zajmuje konto i zostajemy
    bez kasy na drogich prawników. A tylko odwołanie się do sądu wyższej
    instancji może coś dać, jako że w pierwszej instacji sędziowie biorą
    swoją działe w łape. I tak można im naskoczyć bo są niezawiśli, więc
    co za różnica że mimo oczyszczających dowodów wydaje wyrok
    skazujący.

    SM

  • 20. Data: 2007-11-15 12:38:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > dostarczonych dokumentów, więc oni ich nie uznają
    > - zażyczyli sobie oryginały dokumentów. te które zostały wysłane

    Cały czas piszesz całkowicie bez związku z tematem.
    Oni go podejrzewali i chcieli ukarać za coś innego niż brak dokumentów.

> [...]
    > Mój znajomy usłyszał: przecież w poniedziałek wieczorem mógł
    > Pan przegrać te pieniądze w kasynie. Proszę mi udowodnić że tak

    Bzdura i bez związku z tematem.

    > Takimi metodami skarbówka uwala małych przedsiębiorców.

    Tylko co to wszystko ma do okresu obowiązkowego przechowywania faktur?