  • 11. Data: 2004-08-17 09:33:58
    Temat: Re: nieprzyjemne polecenie z US
    Od: "Tadeusz Olszewski" <t...@e...pl>

    Użytkownik "Demian" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cfsd44$gt9$1@news.onet.pl...
    > Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 "Ordynacja podatkowa" Art 155

    [...]

    Z tego artykułu wynika tylko, ze mają prawo wzywać i sprawdzać. Gdzie można
    zaaleźć podstawę, ze mogą sprawdzać do 10 lat wstecz, bo kontrola takiego
    okresu dotyczy

    Tadeusz Olszewski

  • 12. Data: 2004-08-17 11:40:39
    Od: "Demian" <t...@p...onet.pl>

    odpowiedzi na to pytanie właśnie szukam, ale - nie wiem, może się mylę -
    skoro nie ma precyzji w art. 155 co do 5 lat, to czy nie znaczy że mogą -
    teoretycznie - 20 lat wstecz chcieć "sprawdzić". Absurdalne.

    Użytkownik "Tadeusz Olszewski" <t...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:cfsom8$ijr$1@korweta.task.gda.pl...

  • 13. Data: 2004-08-17 11:51:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, Karpow wrote:

    >+ Ja myślę ,że pomysł z prostytucją własną był najlepszy.
    >+ Nikt nie powinien się czepiać

    Sądząc z opisów (tu i na .prawo) - wręcz przeciwnie.
    Podobnoż US domaga się "dowodów" - jakieś postępowania obyczajowe
    (policyjne) albo coś... Skargi od sąsiadów są ci potrzebne ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-08-17 14:27:05
    Od: "Marcin978" <m...@g...pl>

    temat jest dobry

    bo ja tez mam podobny problem i chce sie zabezpieczyc na przyszloc

    za granica zarobilem 100 tys i chce kupic mieszkanie, skromne, 30 metrowe w
    duzym miescie, to kasa nieopodatkowana - ciezko tyralem za granica, w
    polsce nie da rady tyle zarobic!

    wiele osob tak ma, i wielu dotyczy ten problem

    cholerna niesprawiedliwosc, ceny nieruchomosci ostro winduja do gory, nie
    dosc ze mamy problem zeby w ogle bylo nas stac na mieszkanie, to mamy drugi
    duzo wiekszy, jak sie potem wytlumaczyc
    z dochodow

    nie wiem po co jest w ogole lustracja majatkowa np u politykow, skoro
    wychodzi na to ze KAZDY! jest lustrowany i musi sie tlumaczyc skad i za co.

    poradzcie co zrobic, jak sie potem wytlumaczyc? lub jak zalatwic sobie
    podkladki

    podkladki to mozna zalatwic, ale np 10 tys, 20 tys darowizny od rodziny

    ale 100 tys pln na skromne mieszkanko 30 metrow w blokach z duzej plyty? co
    tu robic?

    help!

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-08-17 14:36:36
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@g...pl> napisal(a):
    > podkladki to mozna zalatwic, ale np 10 tys, 20 tys darowizny od rodziny
    >
    > ale 100 tys pln na skromne mieszkanko 30 metrow w blokach z duzej plyty? co
    > tu robic?

    Bez podatku praktycznie tylko darowizny od rodziny. Inne metody to już
    tylko typu prostytucja czy runo.

    Ja bym mieszkanie kupił na współwłasność z kimś zaufanym, najlepiej
    rodzicami, rodzeństwem... Oczywiście byle sami mieli dochody
    uzasadniające swój udział w mieszkaniu! ;) Wtedy zostaje Ci np. 30k zł
    do wytłumaczenia, z czego większość zrobisz darowiznami, a resztę
    pożyczysz w małych pożyczkach od dużej liczby znajomych (pożyczka do
    jakiejś kwoty nie musi być dokumentowana pisemnie). A najlepiej nieznajomych.
    To nie jest zabronione - przyszedł facet, powiedział, że pożyczy i że za
    rok wróci po kasę...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 16. Data: 2004-08-17 14:49:36
    Od: "Marcin978" <m...@g...pl>

    a jest tu jakis prawnik ktory zajal by sie taka sprawa?

    moze w ogole sie nie martwic i zostawic 5 tys na prawnika ktory juz cos
    wymysli idealnego gdy us sie przyczepi?

    mozna z tego serio wybrnac?

    przejmowac sie czy kupowac mieszkanie i potem zatrudnic prawnika?

    czy taki spor z us jest do wygrania jesli zatrudnimy sobie jakiegos
    pelnomocnika prawnika?

    wtedy US moze speka i da spokoj jak zobaczy ze latwo sie nie poddamy i
    wyskoczymy z orezem w postaci sprytnego prawnika.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-08-17 15:05:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > wymysli idealnego gdy us sie przyczepi?
    >
    > mozna z tego serio wybrnac?
    >
    > przejmowac sie czy kupowac mieszkanie i potem zatrudnic prawnika?

    Idź najpierw, bo potem nie wybrniesz.

    > czy taki spor z us jest do wygrania jesli zatrudnimy sobie jakiegos
    > pelnomocnika prawnika?

    Marne szanse tak naprawdę. Wydasz bardzo dużo na prawnika, a wcześniej
    będziesz musiał sprzedać chatę i oddać 75% nieujawnionego dochodu.
    Podatki najpierw się płaci, a potem idzie o nie procesować, niestety. Po
    trzech latach i wydaniu walizki pieniędzy na prawnika może i oszukasz
    sąd (bo sorry, ale rozmawiamy o oszustwie), ale czarno widzę Twoje
    bytowanie przez ten czas.

    > wtedy US moze speka i da spokoj jak zobaczy ze latwo sie nie poddamy i
    > wyskoczymy z orezem w postaci sprytnego prawnika.

    Nie w takiej sprawie - co im zależy? Nie ryzykują swojej kasy, tylko
    kasę budżetu państwa. A w takich sprawach mają po prostu argumenty i
    tylko przypadek lub potknięcie pozwoli im przegrać. Pamiętaj, że urzędy
    skarbowe wolą nałożyć karę/podatek i potem iść od sądu, niż nie nałożyć,
    bo urzędnicy dostają prowizję od podatków. A Ty się podkładasz w taki
    sposób, że aż miło. ;-)

    Stary, weź wykombinuj coś ZANIM kupisz mieszkanie i to dobrze
    wykombinuj, bo na razie masz podejście 'ukradnę Mercedesa sprzed nosa
    właściciela a potem pójdę do sądu i może jak facet zobaczy, że mam
    dobrego prawnika, to odpuści i mi go po prostu podaruje'.

  • 18. Data: 2004-08-17 15:26:29
    Od: "Marcin978" <m...@g...pl>

> [...]
    > właściciela a potem pójdę do sądu i może jak facet zobaczy, że mam
    > dobrego prawnika, to odpuści i mi go po prostu podaruje'.

    nie przesadzasz? przeciez wszyscy tutaj radza jak z tego wybrnac, wiec
    uwazasz ze nie masz szans? i US moze sobie ot tak podwazyc wszystko i zadan
    potwierdzen?

    porownanie z mercem bylo moim zdaniem nie trafione.

    jesli jest tak jak mowisz, no to w fajnym kraju przyszlo nam zyc

    tym postem chyba niepocieszyles autorki pytania :)

    wystarczy troche prawniczej wiedzy i doswiadczenia z urzedem skarbowym zeby
    bez szwanku wybrac z takiego problemu, i nawet duzo wiekszego

    na pewno jest duzo mozliwosci proceduralnych i prawnych zeby wytlumaczyc sie
    z kasy o ktora pyta us

    nie dajcie sie ludzie urzedom i urzednikom!

  • 19. Data: 2004-08-17 20:23:24
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > tylko typu prostytucja czy runo.

    A zwykłe grzyby (maślak, borowik, kurka,...) są od paru dni pod ochroną i
    straż miejsko wiejska z milicją nakładają kary:-(
    Kurestwo też trzeba udowodnić.
    Łapówka rozwiązuje wiele problemów:-(

  • 20. Data: 2004-08-17 20:24:23
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin978" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wtedy US moze speka i da spokoj jak zobaczy ze latwo sie nie poddamy i
    > wyskoczymy z orezem w postaci sprytnego prawnika.

    Za jakiś czas będzie jak w "hameryce" - po śmieciach będą oceniać twój
    majątek:-(