  • 1. Data: 2002-01-29 07:12:06
    Temat: Re: saldo na 303
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    >Stalo sie tak dlatego, ze osoba odpowiedzialna za magazyn wyliczyla i
    >rozpisala po swojemu PZ.
    >Zrobilam tak jak mi poradzilas, teraz mam oczywiscie saldo na
    340-odchylenia
    >od cen ewidencyjnych towarow. Domyslam sie, ze teraz musze wartosc salda z
    >340 proporcjonalnie rozksiegowac na koszty i przychody? Zastanawiam sie tez
    >kiedy to musze zrobic, czy na koniec miesiaca, czy mozna to zrobic na
    koniec
    >roku?
    >Kinga

    nie do końca. Teraz władowałaś się w prowadzenie magazynu wg cen
    ewidencyjnych. Teoretycznie powinnaś teraz dokonując rozchodu z magazynu
    wyksięgowywać proporcjonalną część odchyleń przypadających na rozchód.
    (odsyłam do literatury jak to robić). Jeśli możesz wyodrębnić, których
    towarów to dotyczy, to chyba (ale nie jestem pewna) możesz dokonując
    rozchodu tej konkretnej partii wyksięgowywać odchylenia i wówczas odnosisz
    je na konto "Wartość sprzedanych towarów w cenie zakupu" po WN lub MA w
    zależności od tego po której stronie miałaś te odchylenia wcześniej.
    Saldo na koniec roku na tym koncie może pozostać. Wówczas w bilansie
    ujmujesz towary wg cen rzeczywistych czyli korygujesz wartość z konta
    "Towary" o te odchylenia in plus lub minus.

    Magdip

  • 2. Data: 2002-01-29 08:38:45
    Temat: Re: Re: saldo na 303
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    >A wszystko to (zasady wyceny stanów i rozchodów) należy opisać w
    >przyjętych przez jednostkę zasadach polityki rachunkowości.
    >
    >Sławomir Dąbrowski

    i właśnie ja się zastanawiam, czy tak można że jedna PZ wyszła im inaczej
    niż normalnie. A nie można tego jakoś odkręcić? Wystawić poprawny PZ i
    dokonać stosownych korekt? Bo to jest zmiana reguł w trakcie roku.

    Magdip

  • 3. Data: 2002-01-29 20:34:22
    Temat: saldo na 303
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Zostalo mi saldo na koncie 303-rozliczenie zakupu towarow, poniewaz PZ nie
    zdjela calej wartosci zaksiegowanych towarow. Mam w zwiazku z tym 2 pytania.
    1. Czy taka sytuacja ma prawo powstac?
    2. Na jakie konto mozna przeksiegowac te roznice?

    Kinga

  • 4. Data: 2002-01-29 21:48:24
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Kinga" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    pytania.
    > 1. Czy taka sytuacja ma prawo powstac?
    > 2. Na jakie konto mozna przeksiegowac te roznice?

    IMHO musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego PZ nie zdjęła całej
    wartości zaksięgowanych towarów:
    - jeżeli dlatego, że nie przyszły jeszcze towary ujęte w fakturze (siłą
    rzeczy nie mogły być ujęte w PZ) to pozostaje saldo Wn na 303 - "Towary w
    drodze"
    - jeżeli wynika to z przyjęcia innych cen w magazynie niż na fakturze, to
    równolegle do przyjęcia towarów powinnaś zaksięgować odchylenia od cen
    ewidencyjnych towarów i wówczas 303 powinno się zamknąć bez salda.

    Magdip

  • 5. Data: 2002-01-30 00:39:40
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2002-01-30 08:16:11
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

  • 7. Data: 2002-01-30 09:45:07
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > niż normalnie. A nie można tego jakoś odkręcić? Wystawić poprawny PZ i
    > dokonać stosownych korekt? Bo to jest zmiana reguł w trakcie roku.

    Z tego co napisaliscie rozumiem, ze taka sytuacja nie powinna sie zdarzyc.
    Generalnie rzecz biorac PZ powinna byc rowna saldu na 303 i wtedy jest
    wszystko elegancko?
    Kinga

  • 8. Data: 2002-01-30 13:23:43
    Temat: Re: Re: Re: saldo na 303
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 30 Jan 2002 10:45:07 +0100, "Kinga" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Z tego co napisaliscie rozumiem, ze taka sytuacja nie powinna sie zdarzyc.
    >Generalnie rzecz biorac PZ powinna byc rowna saldu na 303 i wtedy jest
    >wszystko elegancko?

    I tak i nie. Zależy co masz zapisane w zakładowym planie kont. Wycena
    powinna być dokonywana wg zasad zapisnych w tym dokumencie i odstępstw
    być nie powinno.
    Chyba, że nie masz ZPK. Wtedy jak najszybciej powinnaś go stworzyć.
    Teoretycznie brak ZPK może być podstawą do odrzucenia ksiąg.
    Przpuszczam, że masz zapisaną wycenę w cenie nabycia. W takim wypadku
    na 303 może powstać różnica z tytułu dostaw niefakturowanych (saldo
    ma), dostaw w drodze (saldo wn) lub z tytułu robieżności pomiędzy
    fakturą i dostawą (np. braki towarowe) ale tylko do momentu zamknięcia
    rozliczenia fakturą korektą lub dosyłką towaru.
    Spróbuj skorygować wycenę towaru na magazynie. Część towaru mogła
    zostać już sprzedana, tą część różnicy wrzuć w koszty sprzedanych
    towarów.

    Sławomir Dąbrowski

  • 9. Data: 2002-01-30 14:27:07
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Bardzo, bardzo, bardzo wszystkim dziekuje za pomoc.
    pozdrowionka Kinga