  • Data: 2003-08-19 08:19:44
    Temat: Re[2]: To ja zadałem pierwsze pytanie.
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    B> Zgadza się.

    Ja bym nie byl taki pewny. Moze czesc, moze wiekszosc US zaczela
    dzialac zgodnie z ustawa, ale pojde o zaklad, ze jak zwykle to bywa,
    nie wszystkie... :)

    B> Niestety, akurat w przypadku tego zwrotu o którym słyszałem,
    B> przedstawiono w US umowę rachunku, a w banku założono fałszywe konto na
    B> daną firmę (prawdopodobnie dysponowano wpisem do KRS i regonem).

    Jezeli tak bylo jak piszesz, to nie US jest winny, tylko bank.
    Przeciez przy podpisywaniu umowy legitymuje sie osoby upowaznione do
    zawarcia umowy, w tym wypadku wpisane do KRS. No chyba, ze byly to
    osoby np. z odwolanego zarzadu, w czasie, gdy nowy zarzad nie zglosil
    jeszcze zmiany do KRS - wtedy i bank nie jest winny. Jesli byly to
    osoby trzecie, to musialy podrobic i dowod tozsamosci i Bog wie
    jeszcze co... Co oznacza, ze takie oszustwa na "malych firmach" raczej
    nie beda wystepowac ze wzgledu na koszty operacji.

    B> Niestety USy nie mają (na wzór banków) możliwości sprawdzenia zeskanowanego
    B> w komputerze podpisu :(

    Co swiadczy o tym, ze ten, co wymyslal i uchwalil* pakiet
    przeciwdzialania praniu "brudnych pieniedzy" (czego jednym z przejawow
    jest koniecznosc rozliczania pieniedzy w firmach przez bank) w ogole
    nie bral pod uwage technicznych uwarunkowan stosowania takiego prawa.
    Co ja zreszta wymagam myslenia nad konsekwencjami ustawy - to ponad
    sily ustawodawcy :(

    *dobrze wiemy kto ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---