    Subject: Re: Broszurowanie KPIR
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 9 Jan 2021 16:24:50 +0100

    W dniu 2021-01-09 o 16:02, Adam pisze:

    > Reasumując:
    > - cały kpir z roku (tabele) trzymasz w koszulce [niespięte] (najnowszy miesiąc do
    góry? czyli styczeń na dole grudzień na górze?)

    Tak.

    > - wszystkie dokumenty księgowe (numerujesz numerem z KPIR) wpinasz od najstarszego
    1... do najnowszego 100 (na górze).
    > - po zakończeniu miesiąca umieszczasz nad dowodami księgowymi ewidencje, IPO etc. z
    tego miesiąca

    Tak.

    > - W następnym miesiącu wpinasz kolejne dowody księgowe na ten sam stos (czy robisz
    jakieś "przedzielenia" miesięcy za pomocą koszulki?)

    Nie przedzielam. Jak trzeba by coś odszukać, to jest tam jakaś ciągłość,
    więc nie miałem problemów ze znalezieniem. Najbardziej kłopotliwe dla
    mnie jest
    odgrzebywanie starych faktur sprzedaży do ustalania różnic kursowych,
    bo niektórzy płacą po kilku miesiącach.

    > Ja do tej pory wszystkie ewidencje, czy wyciągi z konta, IPO etc. grupowałem
    oddzielnie (czyli np. ewidencja sprzedaży była z wszystkich miesięcy razem).
    > No i od stycznia (na górze) do grudnia.
    > Wszystko oddzielone pustymi koszulkami. Przy przeglądaniu to wyglądało bardziej
    logiczne. I łatwo sobie porównać miesiąc do miesiąca..
    > dany typ dokumentów niż przerzucać kilkanaście dokumentów księgowych... no ale może
    się mylę.

    Ja odziedziczyłem taki sposób trzymania częściowo po biurze rachunkowym
    i on się u mnie sprawdzał. Ale w zależności od czego Ci przyjdzie
    kontrola, to się okaże, że te czy inne dokumenty lepiej by bylo
    gromadzić odrębnie, tak więc spojrzenie na sposób przechowywania tych
    papierów będzie się zmieniać. Dies diem docet :-)