  • Data: 2013-03-11 20:18:28
    Temat: Re: DG - remont budynku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Mar 2013, sz. wrote:

    > zbadaną w nauce prawa - por. L. Morawski, Zasady wykładni prawa, Toruń 2010,
    > s. 127 i powoływane tam orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego)

    Moment, moment.
    2010 to jest ROK?

    To ja się pytam, po co Sejm nowelizował UoPDoOF na 2003 rok, jeśli nie
    właśnie m.in. w sprawie obłożenia podatnika podatnika podatkiem od
    ST *nie ujętych w ewidencji* (co wcześniej rzeczywiscie miało miejsce)?

    To Sejm przestawia treść ustawy, pracowicie dopisując wszędzie
    "ujętych w ewidencji", a prawnicy mają to w nosie i "interpretują"
    dochodząc do tego samego wniosku, który był przed wpisaniem tych
    słów i które zostały wpisane DLATEGO, że wcześniej użycie sprzętów
    "stanowiących własność podatnika", mimo nieującie w EST, stanowiło
    dochód z DG - bo TAK STANOWIŁA USTAWA?

    > należy ocenić

    No ja oceniam.
    Bardzo negatywnie :>
    Ale w tym świetle należy oczekiwać sporu kończącego się apelacją
    w NSA. Wcześniej czy później ktoś taką sporządzi - chyba, że wszyscy
    sędziowie WSA *nie* będą się zgadzać z takimi pomysłami.

    pzdr, Gotfryd