  • Data: 2021-04-16 15:16:47
    Temat: Re: Jakiś program do masowego wypisywania SD-Z2?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.04.2021 o 12:22, Piotr Gałka pisze:

    > Jestem zwykłym człowiekiem - nie znam się i nie chcę się narażać na
    > kopanie z koniem.
    > Widziałem wiele informacji, że jak się nie uczy to nie jest obowiązek
    > alimentacyjny (nie na fejsie tylko na różnych portalach podatkowych).

    Wydawało mi się, że pisałeś, że się uczy. Przygotowuje do egzaminu czy
    coś takiego. Może coś źle zrozumiałem...

    Obowiązek alimentacyjny wobec dziecka nie wygasa sam z siebie. Możesz
    uchylić się od płacenia pod pewnymi warunkami, np. że darmozjad leży na
    plaży zamiast iść do roboty.
    Może być taka sytuacja, że nawet gdy już pracuje i uczy się
    równocześnie, to nadal możesz mieć obowiązek alimentacyjny w postaci
    dopłacenia brakującej kwoty dziecku - wszystko zależy od sytuacji
    materialnej dziecka, jego zdrowia (możliwości podjęcia pracy) itd.

    To, że został skreślony z listy studentów nic nie znaczy. Jeżeli ma chęć
    do nauki (i faktycznie to robi, a nie leży na plaży do góry brzuchem) i
    to przygotowywanie się do egzaminu jest na tyle absorbujące (np. wymaga
    wielogodzinnego grania na instrumencie itp.), że uniemożliwia mu
    podjęcie pracy (albo jakaś praca dorywcza nie wystarcza na samodzielne
    utrzymanie lub np. z przyczyn zdrowotnych podjęcie pracy jest niemożliwe
    lub bardzo trudne), to jak najbardziej obowiązek alimentacyjny trwa.
    Możesz przestać płacić, gdy uznasz, że czas na to "przygotowywanie się
    do egzaminu" przekroczył granice przyzwoitości (zasady współżycia
    społecznego) - np. dziecko "przygotowuje się" już 2 rok balując ze
    studentami, samemu nie będąc studentem.
    Jak przestaniesz płacić i dziecko cię pozwie, to musisz mieć argumenty
    dlaczego przestałeś płacić.

    Te wpłaty zostaną (mogą zostać) potraktowane przez US jako darowizna,
    ale to znowu zależy od statusu materialnego dziecka, jego zdrowia,
    możliwości samodzielnego utrzymania itd. Jeżeli dziecko się nie uczy
    (albo nawet i uczy, ale ma z czego żyć i się utrzymać, bo np. dostał w
    spadku po ciotce kamienicę i ma dochody z wynajmu), a za Twoje wpłaty
    kupuje akcje Orlenu na giełdzie, to jest spora szansa, że US
    zainteresuje się, skąd wziął na to pieniądze i potraktuje je jako darowiznę.

    Ale na litość... 5 zł na bilet tramwajowy? Serio?

    Pozdrawiam
    Piotr