  • Data: 2020-07-26 22:52:19
    Temat: Re: Kiedy uwzględnic
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kviat pisze:

    > To akurat prawda. Rozmawiałem ze znajomym prowadzącym działalność, że w
    > pierwszym odruchu był zaskoczony, że mu wyszedł większy podatek do
    > zapłacenia, bo dopiero po dłuższej chwili powiązał to ze zwolnieniem ze
    > zdrowotnego odliczanego od podatku. Tak się ludzie przyzwyczaili do
    > płacenia tego zusu, że nie zauważają na co dzień konsekwencji podatkowych ;)

    JDG

    W piśmie o umorzeniu tychże składek ZUS (na każdy zatwierdzony miesiąc
    osobne pismo) jest taka adnotacja, że "Zwolnienie z opłacania należności
    z tytułu składek stanowi pomoc publiczną [bla, bla, bla]. Informujemy,
    że 20 czerwca 2020 została Państwu udzielona pomoc publiczna w formie
    zwolnienia z opłacania należności w wysokości 1354,64 zł co stanowi xxx
    EURO"

    I ja się pytam, jak to kwota 1354,64, kiedy suma sumarum niby zwolnione
    zdrowotne i tak musiałem zapłacić w postaci podatku?