  • Data: 2009-10-16 12:58:41
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof napisal:
    > Tyle, że to na mój gust zwykłe sqrwielstwo :)

    Uprawiane przez wszystkie sluzby skarbowe na swiecie, niestety.

    > - jakim cudem urzędnik jest w stanie ustalić, że jakieś tam auto na
    > parkingu jest autem służbowym przyjmując, że auto nie jest w żaden sposób
    > oznakowane?

    Kratka, napisy firmowe, numer rejestracyjny.

    > - czy właściciel jednoosobowego DG powinien posiadać dwa odrębne samochody
    > (do użytku prywatnego i służbowego), by nie wpadać w tę pułapkę podatkową?

    Teoretycznie tak. Jak masz transport masowy, to do kosciola podjezdzasz Kamazem?

    > - dlaczego dopuszcza się takie kuriozum - "kontrolowanie parkingów
    > firmowych po godzinach pracy firm lub w weekendy. Gdy samochodu nie będzie,
    > organy podatkowe będą uznawać, że w tym czasie używany jest wyłącznie do
    > celów prywatnych"

    Tak, walna domiar. A firma bedzie musiala udowodnic, ze w tym czasie
    samochod byl na wyjezdzie sluzbowym. A i kontrola krzyzowa nie zaszkodzi.

    > Czy organy podatkowe naprawdę mają tak ograniczony tryb
    > myślenia, że nie potrafią założyć wyjazdów służbowych także podczas
    > weekendów? (serwisy awaryjne, targi, konferencje, szkolenia itp).

    Nic nie stoi na przeszkodzie, abys to wykazal. W firmie musisz
    miec delegacje dla pracownika lub inne polecenie wyjazdu. Jak myslisz,
    w jaki sposob funkcjonuja spedycje?

    > Czy
    > organy podatkowe są w końcu do tego stopnia tępe, by nie mogły przyjąć, że
    > brak auta może równie dobrze oznaczać pobyt auta w warsztacie naprawczym?

    Faktura, zlecenie naprawy, protokol ponaprawczy, potwierdzenie odbioru
    z data, potwierdzenie przychodzu w serwisie. Kontrola krzyzowa - ulubione
    narzedzie.

    > Ja pitolę, ale kaszana :-/

    Nie ma takiej zbrodni, ktorej nie popelni... - jak tam szlo dalej?

    BTW: dzialania MF/US maja dwa cele: napelnienie pustej kabzy
    i odwrocenie uwagi dolow spolecznych przez dopieprzenie 'pasozytom'
    zerujacym na darmowych samochodach firmowych. A tak to juz wszyscy
    beda rowni i mlody japiszon albo kupi w koncu sobie ten samochod
    i miejsce parkingowe dla niego albo bedzie dymal komunikacja masowa.
    Zdrowe dla konsolidacji spolecznej :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek